איש גלילי כתב:איך לפרש "בחומה" ו"כחומה" יש הרבה מה לדון, וכבר נכתב בזה הרבה (אם כי לענ"ד מגוחך לקרא לזה "היינו הך" בכל אופן, כאשר מיד אחרי זה הסברת את ההבדל המשמעותי בין עליה בכח או עליה של עם רב). אבל איך שלא יהיה אין שום הכרח לומר שהנושא בכתובות וביומא הוא אותו נושא, ולענ"ד גם לא מסתבר.
איך תכתוב 'מגוחך' על מש"כ שזה היינו הך, כאשר בעצם אלו להדיא דברי רש"י בכתובות, כשלפי הגירסא שלא יעלו
בחומה, פירש"י
(כתו' קיא. ד"ה שלא) 'יחד ביד חזקה'. תינח יד חזקה זהו ההעפלה
בחומה, אבל 'יחד' זה
כחומה. ורש"י לא ראה מקום לחלק, כי יחד (כחומה) זה גם מתפרש ככוח ומרידה, כמו מרידת יחידים להעפיל
בחומה. והשבועה היא על כל גווני בין אם נקרא לזה
כחומה או
בחומה.