יאיר. כתב:כנראה שאתה צודק ר' ישבב.
אגב, ידוע לכל שיש ה"מפרשים" רחמנא-התורה. (קוב"ה ואורייתא חד הוא).
שיבר כתב:ודו"ק שרחמנא בגמ' בא ביחס לפסוק או מצוה. בד"כ הכינוי הוא קוב"ה, וכשזו פניה אליו: רבש"ע.
לחם_יומם כתב:רחמנא ליצלן, לא ניתן להתפרש על התורה.
לחם_יומם כתב:שיבר כתב:ודו"ק שרחמנא בגמ' בא ביחס לפסוק או מצוה. בד"כ הכינוי הוא קוב"ה, וכשזו פניה אליו: רבש"ע.לחם_יומם כתב:רחמנא ליצלן, לא ניתן להתפרש על התורה.
גם לא בריך רחמנא מריה דהאי פיתא.
שיבר כתב:בשפ"א ר"ה תרס"ד ד"ה עיקר:
עיקר השופר לעורר רחמים בזכות התורה, דאיתא עלה במחשבה לברוא במדה"ד וראה שאין העולם מתקיים ושיתף עמה מדה"ר, זה התורה דאיתא מי שאין בו דעת אסור לרחם עליו, והקב"ה בחסדו נתן לנו התורה שנזכה לדעת ועי"ז מרחם עלינו. לכן נקרא התורה רחמנא בגמ', שכל הרחמים בא בכח התורה...
ודו"ק שרחמנא בגמ' בא ביחס לפסוק או מצוה. בד"כ הכינוי הוא קוב"ה, וכשזו פניה אליו: רבש"ע.
הקיק כתב:
אולם מתוך מאות הפעמים ש'רחמנא' מוזכר בש"ס
ישבב הסופר כתב:ולאור הנ"ל, השיר "הקדוש ברוך הוא - אנחנו אוהבים אותך" בטעות יסודו, וצ"ל "רבונו של עולם - אנחנו אוהבים אותך"....
עשוי לנחת כתב:ישבב הסופר כתב:ולאור הנ"ל, השיר "הקדוש ברוך הוא - אנחנו אוהבים אותך" בטעות יסודו, וצ"ל "רבונו של עולם - אנחנו אוהבים אותך"....
מי חיבר שיר קדוש זה? רבי יהודה הלוי, האבן עזרא, או שמא בעל החרדים??
אוצר החכמה כתב:התכוונת בסטיקרים על חלונותיהם האחוריים של הכרכרות מהתקופה הביזנטית
אדג כתב:הקיק כתב:
אולם מתוך מאות הפעמים ש'רחמנא' מוזכר בש"ס
צ"ל אלפי, 1137 פעמים בסה"כ.
גוראריה כתב:אוצר החכמה כתב:התכוונת בסטיקרים על חלונותיהם האחוריים של הכרכרות מהתקופה הביזנטית
כרכרות סובארו בדר"כ.
ובסמוך להפיוט הנ"ל מוסיפים וכותבים ומזמרין לחש נורא, פשוט כפול משולש ומרובע ו...
קופץ....
יאיר. כתב:אדג כתב:הקיק כתב:
אולם מתוך מאות הפעמים ש'רחמנא' מוזכר בש"ס
צ"ל אלפי, 1137 פעמים בסה"כ.
א"א להגיד אלפי על פחות מאלפיים.
למאי_נמ? כתב:יאיר. כתב:א"א להגיד אלפי על פחות מאלפיים.
בבלי ברכות ג, ב: "רב אשי אמר: משמרה ופלגא נמי משמרות קרו להו".
הקיק כתב:שיבר כתב:בשפ"א ר"ה תרס"ד ד"ה עיקר:
עיקר השופר לעורר רחמים בזכות התורה, דאיתא עלה במחשבה לברוא במדה"ד וראה שאין העולם מתקיים ושיתף עמה מדה"ר, זה התורה דאיתא מי שאין בו דעת אסור לרחם עליו, והקב"ה בחסדו נתן לנו התורה שנזכה לדעת ועי"ז מרחם עלינו. לכן נקרא התורה רחמנא בגמ', שכל הרחמים בא בכח התורה...
ודו"ק שרחמנא בגמ' בא ביחס לפסוק או מצוה. בד"כ הכינוי הוא קוב"ה, וכשזו פניה אליו: רבש"ע.
אולם מתוך מאות הפעמים ש'רחמנא' מוזכר בש"ס רבים מאוד המקומות שאינם דווקא ביחס לפסוק או מצוה, דוק ותשכח. גם במקומות ש'רחמנא' בא בקשר לפסוק, כמו המקומות הרבים שהגמ' אומרת 'אמר רחמנא' ומביאה פסוק פלוני, בפשוטו אין הכוונה שהתורה מכונה 'רחמנא', ולו רק בגלל שהתורה היא לשון נקיבה והיה צ"ל 'רחמניתא' או כעין זה, אלא שהכוונה למה שכתב הקב"ה בתורה; ואין זה סותר כמובן את דברי בעל השפ"א שנאמר דווקא כך ולא 'אמר רבש"ע' וכד' כדי להדגיש 'שכל הרחמים בא בכח התורה' וכו' וכו'. כנלענ"ד. הק' יואל
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 452 אורחים