- הגרח קנייבסקי - נשים חייבות בשנים מקרא ואחד תרגום.png (96.58 KiB) נצפה 8458 פעמים
קראקובער כתב:משונה מאוד להגיד שזה אסור ואדרבה הרי אמרו חז"ל שכל המשלים פרשיותיו עם הציבור מאריכים לו ימיו ושנותיו, וכי גברי בעי חיי נשי לא בעי חיי..?!
קראקובער כתב:גם תורה שבכתב אסרו חז"ל?!
אוצר החכמה כתב:קראקובער כתב:גם תורה שבכתב אסרו חז"ל?!
על זה ביארתי לעיל
שהתרגום הוא תושבע"פ. רק יש סברא להתיר משום ששומעות כן בבית הכנסת ועדיין צ"ע שהוא בכלל נשים באות לשמוע ולא ללמוד וכמו שכתבו התוספות בזה.
והרמב"ם כותב שאסור גם תורה בכתב ואולי ראייתו מהא דנשים באות לשמוע אע"פ שהוא תורה שבכתב.
משה ישעיהו כתב:דרך אגב חשבתי כבר מזמן לפתוח תחת אחד האשכולות נושא שנקרא "סתירות בפסקי הגר"ח קניבסקי שליט"א", תחת ידי מרוכזים בערך שלושים סתירות ברורים כשבכל פעם פסק הפוך לגמרי, ובחלקם ביררתי אצל השואלים וכל אחד מעיד בצורה ברורה שכך ענה לו, ובשנים מהמקרים אף הביאו לפני כת"י שבכל אחד ענה אחרת על אותו סגנון של שאלה, ואין בידי ליישב אלא אם נאמר שחזר בו במשנה אחרונה.
לענין כתב:כלפי שיטת המג"א המחייב נשים בקריאת התורה.
בתי כנסת רבים עד מאד נמצאו בארץ ישראל, מזמן חכמינו בעלי המשנה והתלמוד. האם באחד מהם נמצאה עזרת נשים?
[באם עובדה זו נכונה. מבחינתי זו הוכחה שפטורים גם מפרשת זכור]
עושה חדשות כתב:לפי המג"א שאשה חייבת בשמיעת קריה"ת, אולי זה לא כ"כ מופקע.
אוצר החכמה כתב:א. לא הצלחתי להבין איך הוצאת את מה שכתבת מדברי התוספות ב"ק ג ע"ב כדמתרגם רב יוסף שהרי כתוב שם הפוך. תוספות אומר שאינו נכון לומר שרב יוסף אמר רק תרגום שהוא תורה שבעל פה כי תורה שבכתב היה אסור לו לומר בעל פה. זה אינו נכון כי היה מותר לו לומר גם תורה שבכתב משום עת לעשות.
מקדש מלך כתב:מישהו שמע פעם על אשה אחת, בכל הארצות ובכל הזמנים, שהיתה מקפידה על שנים מקרא ואחד תרגום?
באם ההשערה (המחודשת והנועזת!!!...) נכונה, אזי הדיון הוא למה הן פטורות.
והתשובה מרבי חיים קנייבסקי, חוסר דיוק כל שהוא, של השואל או המדפיס.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 35 אורחים