מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

דברי תורה, עיוני שמעתתא, חידושי אגדה וכל פטפוטיא דאורייתא טבין
יאיר.
הודעות: 454
הצטרף: א' יוני 12, 2011 12:53 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי יאיר. » א' יולי 24, 2011 4:02 pm

עדיין אין היתר ליסוע (כדי לשאול) ושו"ת עדיף...
שליט"א. בקיצור, עדיף לרדת מהנושא. לפחות בפורום זה...

מיוחס
הודעות: 71
הצטרף: א' יוני 05, 2011 9:39 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי מיוחס » א' יולי 24, 2011 4:07 pm

ג"א מצטרף
יש"א

אוהב אוצר
הודעות: 3012
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ב' יולי 25, 2011 12:47 am

אהה! עכשיו הבנתי!

כבודו שליט"א בחור!

מבלי להוריד מערכך הרם, אבל עדיין זה בגדר יין שלא שקטו שמריו וכעת ניתן יותר לדון אותך לכף זכות.

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שבטיישראל » ב' יולי 25, 2011 12:53 am

שליטא כתב:"יופי !!
הוא אשר דיברתי ....

אין שום מקור בכתבי ר' נחמן על הקיבוץ הכללי באומן לאחר פטירתו !!!

כל המקורות וכל עצם הענין נמצאים אך ורק בכתבי ר' נתן ולא בכתבי ר' נחמן !!!
(המאמר "הר"ה שלי עולה על כולם" שר"ן אמר לא קאי רק על הקיבוץ שבחיים חיותו ולא לאחר פטירתו) "

*************

לפי שיטתך אין דבר כזה כתבי האריז"ל וכמו כן דברי הזוהר הם לא של רשב"י (שהרי ר' אבא כתב אותן..)

מה לי המלאך גבריאל ומה לי המלאך מיכאל?

על מהרח"ו אתה סומך ועל ר' נתן לא... מדוע??

תעשה בדק בית מה גורם לך להאמין למהרח"ו ולא לר' נתן...

אל תחשוב שכל גדולי ברסלב למיניהם לא יודעים את מה שאתה חושב שאתה יודע..

ואעפ"כ רוב רובם נמצאים שם בראש השנה - כבר אמרתי לך (?) שכל זה נעשה מלכתחילה!!

לר' נחמן ולר' נתן אין רשות משמים לומר במפורש לבוא אליו לאומן לאחר פטירתו - אין רשות!! (אני שמעתי על כך כמה שעורים ומהלכים כך שר' נחמן בכלל לא המציא את זה אלא שפשוט מאד בדורות שלנו אין לאנשים מושגים בתורת החסידות ובפנימיות התורה ויש בזה אריכות..

בכל ענין של בחירה חייב להיות הסתר פנים - חייב הכוונה שחייב!!
(תוכל לבדוק זאת בכל הספרים הקדושים..



הפרזת בגדול בענין הדמיון בין ר"ן ור' נתן שטערנהערץ (על ייחוסו של גדולי החסידות לרנ"ת מגיע אשכול מיוחד ואכמ"ל) ולהבדיל אלף אלפי הבדלות לרשב"י ור' אבא ["רב"], ולהארי' הק' ומהרח"ו וק"ו המלאכים הקדושים ....

בשורה תחתונה (לאחר שגמרת להקיא את כל השטויות שיש לך בראש ובבטן)
ר' נחמן מעולם לא אמר ולא כתב בשום מקום שיש להגיע אליו על ראש השנה לאחר פטירתו (וכל המאמרים שלו לא אמר רק על הקיבוץ בר"ה כשהיה בחיים חיותו ולא לאחר הסתלקותו)
כל ענין הקיבוץ על ר"ה בימינו מקורו אך ורק אצל ר' נתן ולא אצל ר' נחמן כלל (ואכן לא כל תלמידי ר"ן קיבלו את הענין)



ואכן יש נפק"מ גדול בין ר' נחמן ור' נתן .... ואכמ"ל

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שליטא » ב' יולי 25, 2011 1:01 am

שבטי ישראל כתב "הפרזת בגדול בענין הדמיון בין ר"ן ור' נתן שטערנהערץ (על ייחוסו של גדולי החסידות לרנ"ת מגיע אשכול מיוחד ואכמ"ל) ולהבדיל אלף אלפי הבדלות לרשב"י ור' אבא ["רב"], ולהארי' הק' ומהרח"ו וק"ו המלאכים הקדושים ....

בשורה תחתונה (לאחר שגמרת להקיא את כל השטויות שיש לך בראש ובבטן)
ר' נחמן מעולם לא אמר ולא כתב בשום מקום שיש להגיע אליו על ראש השנה לאחר פטירתו (וכל המאמרים שלו לא אמר רק על הקיבוץ בר"ה כשהיה בחיים חיותו ולא לאחר הסתלקותו)
כל ענין הקיבוץ על ר"ה בימינו מקורו אך ורק אצל ר' נתן ולא אצל ר' נחמן כלל (ואכן לא כל תלמידי ר"ן קיבלו את הענין)



ואכן יש נפק"מ גדול בין ר' נחמן ור' נתן .... ואכמ"ל"


מענין מדוע אתה מפחד להקיא את מה שיש לך בראש ובבטן..

תדבר ישירות - האם ח"ו ר' נתן שיקר וכן האם ח"ו מרהרח"ו שיקר כו' ??

(ואגב, זו לא חכמה לכתוב שיש נפק"מ גדול בין ר' נחמן כו'
אל תדברו גבוהה גבוהה...)

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי חכם באשי » ב' יולי 25, 2011 11:41 am

אשכול הזוי!
שליטא, אם רבך המובהק היה אומר לך לא לנסוע, היית שומע לו?

חוקר
הודעות: 282
הצטרף: א' יולי 24, 2011 3:44 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי חוקר » ב' יולי 25, 2011 1:25 pm

אם אינך יכול לתקן את העולם, לפחות תקן את עצמך
אם מנהלי הפורום לא משתכנעים למחוק את האשכול המיותר לפחות אמחק את תגובותי
נערך לאחרונה על ידי חוקר ב ב' אוגוסט 01, 2011 1:08 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

תולעת ספרים07
הודעות: 1548
הצטרף: א' פברואר 06, 2011 12:36 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי תולעת ספרים07 » ב' יולי 25, 2011 1:35 pm

כבודו כנראה לא מכיר את חסידי ברסלב = לב בשר
הרב שליט"א שאל שאלה הלכתית במלוא מובן המלה - ואכן יש כאן הרבה חומר מעניין מדיני שבע ברכות
זה שהוא מחסידי ברסלב זה לא אומר שהוא חייב סקילה
אתה כנראה לא מכיר את הקהילה מבפנים ולכן זה נראה לך כל כך מוזר
בכל אופן עם חסידי ברסלב כבר היו מלחמות מאז פטירתו של רבי נחמן זי"ע
וסיפר לי רבי יונה בלומברג ז"ל תלמידו של רב אלחנן ז"ל שפעם נכנס רבי אלחנן לישיבה בברנוביץ והעיף משם את כל הברסלברים.
ראה קצת על רבי יצחק ברייטער בפולין ועל רבי מאיר שפירא מחולל הדף היומי שגם הוא נתפס לברסלב ושמעתי מאיש מהימן שבצאת נשמתו ביקש לשיר ניגוני ברסלב
כמו כן שמעתי מאחד מתלמידיו שראה את רבי מאיר שפירא ז"ל אומר לפני התקיעות תיקון הכללי....
עוד אספר מרבי מאיר שפירא ז"ל שכאב לו מאוד מדוע סבו רבי פנחס מקוריץ זי"ע כותב במדרש פנחס נגד רבי נחמן וכו' ולא שקד על שמריו עד שמצא שיד המגיהים היה בדבר והיה הולך ומפרסם דבר זה וכו וכו וכו
בכל אופן ברור שברסלב צריך אשכול בפני עצמו אך לא יתכן למחוק אשכולות בגלל השקפה זו או אחרת הפורום חייב להיות צבעוני מכל גווני הקשת....

חוקר
הודעות: 282
הצטרף: א' יולי 24, 2011 3:44 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי חוקר » ב' יולי 25, 2011 3:17 pm

אם אינך יכול לתקן את העולם, לפחות תקן את עצמך
אם מנהלי הפורום לא משתכנעים למחוק את האשכול המיותר לפחות אמחק את תגובותי
נערך לאחרונה על ידי חוקר ב ב' אוגוסט 01, 2011 1:08 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שליטא » ב' יולי 25, 2011 3:55 pm

חכם באשי כתב:אשכול הזוי!
שליטא, אם רבך המובהק היה אומר לך לא לנסוע, היית שומע לו?


שאלה טובה..
ר' נחמן אמר "מי ששואל אותי אם לבוא אלי בראש השנה אני אומר לו שלא יגיע (כל ענין שתלוי במסירות נפש - מי ששואל פרושו של דבר שזה לא נוגע אליו.. ודי לחכימה)

עוד הוא אמר "אפילו אם אני אגיד לך לא לבוא אלי בראש השנה אל תשמע לי..


מובן?

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שליטא » ב' יולי 25, 2011 3:59 pm

חוקר יקר!

תצא מהאצטגנינות שלך בבקשה..

אני שאלתי הלכה, ולא מעשה (כבר אמרתי שלמעשה הש"ב שלי יוצאים הרבה לפני ראש השנה, מבין?)

אני העליתי את הנושא מצד להגדיל תורה ולהאדיר, אם זה כל כך פשוט בשבילך אז תכריע בסוגיא הזו אבל לפי דעת התורה הקדושה ולא לפי השקפתך האישית

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שבטיישראל » ג' יולי 26, 2011 1:42 am

שליטא כתב:שבטי ישראל כתב "הפרזת בגדול בענין הדמיון בין ר"ן ור' נתן שטערנהערץ (על ייחוסו של גדולי החסידות לרנ"ת מגיע אשכול מיוחד ואכמ"ל) ולהבדיל אלף אלפי הבדלות לרשב"י ור' אבא ["רב"], ולהארי' הק' ומהרח"ו וק"ו המלאכים הקדושים ....

בשורה תחתונה (לאחר שגמרת להקיא את כל השטויות שיש לך בראש ובבטן)
ר' נחמן מעולם לא אמר ולא כתב בשום מקום שיש להגיע אליו על ראש השנה לאחר פטירתו (וכל המאמרים שלו לא אמר רק על הקיבוץ בר"ה כשהיה בחיים חיותו ולא לאחר הסתלקותו)
כל ענין הקיבוץ על ר"ה בימינו מקורו אך ורק אצל ר' נתן ולא אצל ר' נחמן כלל (ואכן לא כל תלמידי ר"ן קיבלו את הענין)



ואכן יש נפק"מ גדול בין ר' נחמן ור' נתן .... ואכמ"ל"


מענין מדוע אתה מפחד להקיא את מה שיש לך בראש ובבטן..

תדבר ישירות - האם ח"ו ר' נתן שיקר וכן האם ח"ו מרהרח"ו שיקר כו' ??

(ואגב, זו לא חכמה לכתוב שיש נפק"מ גדול בין ר' נחמן כו'
אל תדברו גבוהה גבוהה...)

שוב, כ... השב אל קיאו ..

דבר ראשון - תוציא כבר מהראש את הדמיון הפרוע בין האי גדול וקדוש כל רז לא עניס ליה מהרח"ו זיעועכי"א ולהבדיל אלף אלפי הבדלות ר' נתן שטערנהערץ ...

דבר שני - יש הבדל בין שקרן ובעל דמיון ...

דבר שלישי - מי מדבר על חוכמה ? מדברים מהמציאות ...

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שליטא » ג' יולי 26, 2011 3:06 am

אני נהנה לראות את הבטחון העצמי הגבוה שיש לך...

אני מאמין שאתה לא משקר אבל לגבי דמיון מופרז אני לא בטוח...

על כל פנים אני מוכן לזרום עם הרעיון/סברא שלך..

נניח שלפי דבריך (לפי האמת חס וחלילה חס ושלום לחשוב כך כוון שזה נכנס כבר בגדר של בזיון ת"ח כו' ) ר' נתן דמיין דמיונות..

הרי איך מבדילים בין לדמיין דמיונות לבין לשקר??

אפשר לדמיין דמיונות ממקרה אחד שניים שלשה ארבעה כו'

אבל ממליון מקרים אי אפשר לדמיין דמיונות

כל הענין של ר' נתן מברסלב בכל הספרים שהוא כתב (המון ספרים וכתבים עם תוכן ועומק כו' ) זה לבאר את ענין הצדיק ואת הצורך בו

משום כך זה לא הגיוני בכלל שר' נתן ידמיין דמיונות שוא שלא יצאו מתחת ידי רבינו כאשר
א. ר' נתן נחשב לפי כולם - התלמיד המובהק של ר' נחמן מברסלב (ולית מאן דפליג על זה
ב. כאשר ר' נתן כתב על כך תורות על גבי תורות עם עומק ועיון בל ישוער (בלי להגזים כמובן) מהלכים שלמים בכל התורה כולה כו' כו'

זה לא יכול להיות בגדר של דמיון!

אלא או שר' נתן אומר את האמת או שח"ו כו'

ובזה עשיתי לך השוואה בין ר' נתן מהרח"ו ור' אבא (כתבי הזוהר)

כי בנקודה הזו הם שווים! (ותעזוב עכשיו את הדיון מי יותר טוב מכבי או הפועל כו' כי לא על זה דנתי איתך בכלל!!! ודי לחכימה... תאמין לי שאני די מכיר את גדולתו של מהרח"ו ואעפ"כ בנקודה הזו מהרחו ר' נתן ור' אבא שווים!)

כמו שמהרחו ור' אבא כל הענין שלהם היה להיות הכלי של הצדיק אותו דבר זה לגבי ר' נתן מברסלב (כך שזה לא משנה כרגע מי יותר גדול ממי..)

אם ר' נחמן היה חושב כמוך אפילו באחוז אחד - והרי את ר' נחמן אתה כן מעריך כו' אז סביר להניח שר' נחמן לא היה קורא לר' נתן תלמידו המובהק כו'

ויש בזה המון המון אריכות ותן לחכם כו'

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שבטיישראל » ג' יולי 26, 2011 3:17 am

שליטא כתב:
חכם באשי כתב:אשכול הזוי!
שליטא, אם רבך המובהק היה אומר לך לא לנסוע, היית שומע לו?


שאלה טובה..
ר' נחמן אמר "מי ששואל אותי אם לבוא אלי בראש השנה אני אומר לו שלא יגיע (כל ענין שתלוי במסירות נפש - מי ששואל פרושו של דבר שזה לא נוגע אליו.. ודי לחכימה)

עוד הוא אמר "אפילו אם אני אגיד לך לא לבוא אלי בראש השנה אל תשמע לי..


מובן?


ומה נעשה שר' נחמן מעולם לא אמר דיבורים כאלו על הקיבוץ בר"ה לאחר פטירתו
וכל הקיבוץ אינו אלא מדברי ר' נתן ....

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שבטיישראל » ג' יולי 26, 2011 3:25 am

שליטא כתב:אני נהנה לראות את הבטחון העצמי הגבוה שיש לך...

אני מאמין שאתה לא משקר אבל לגבי דמיון מופרז אני לא בטוח...

על כל פנים אני מוכן לזרום עם הרעיון/סברא שלך..

נניח שלפי דבריך (לפי האמת חס וחלילה חס ושלום לחשוב כך כוון שזה נכנס כבר בגדר של בזיון ת"ח כו' ) ר' נתן דמיין דמיונות..

הרי איך מבדילים בין לדמיין דמיונות לבין לשקר??

אפשר לדמיין דמיונות ממקרה אחד שניים שלשה ארבעה כו'

אבל ממליון מקרים אי אפשר לדמיין דמיונות

כל הענין של ר' נתן מברסלב בכל הספרים שהוא כתב (המון ספרים וכתבים עם תוכן ועומק כו' ) זה לבאר את ענין הצדיק ואת הצורך בו

משום כך זה לא הגיוני בכלל שר' נתן ידמיין דמיונות שוא שלא יצאו מתחת ידי רבינו כאשר
א. ר' נתן נחשב לפי כולם - התלמיד המובהק של ר' נחמן מברסלב (ולית מאן דפליג על זה
ב. כאשר ר' נתן כתב על כך תורות על גבי תורות עם עומק ועיון בל ישוער (בלי להגזים כמובן) מהלכים שלמים בכל התורה כולה כו' כו'

זה לא יכול להיות בגדר של דמיון!

אלא או שר' נתן אומר את האמת או שח"ו כו'

ובזה עשיתי לך השוואה בין ר' נתן מהרח"ו ור' אבא (כתבי הזוהר)

כי בנקודה הזו הם שווים! (ותעזוב עכשיו את הדיון מי יותר טוב מכבי או הפועל כו' כי לא על זה דנתי איתך בכלל!!! ודי לחכימה... תאמין לי שאני די מכיר את גדולתו של מהרח"ו ואעפ"כ בנקודה הזו מהרחו ר' נתן ור' אבא שווים!)

כמו שמהרחו ור' אבא כל הענין שלהם היה להיות הכלי של הצדיק אותו דבר זה לגבי ר' נתן מברסלב (כך שזה לא משנה כרגע מי יותר גדול ממי..)

אם ר' נחמן היה חושב כמוך אפילו באחוז אחד - והרי את ר' נחמן אתה כן מעריך כו' אז סביר להניח שר' נחמן לא היה קורא לר' נתן תלמידו המובהק כו'

ויש בזה המון המון אריכות ותן לחכם כו'


ובדיוק על כגון דא כבר אמרו הקדמונים:
Never argue with a fool ... He'll just pull you down to his level
and then he'll beat you

חוקר
הודעות: 282
הצטרף: א' יולי 24, 2011 3:44 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי חוקר » ג' יולי 26, 2011 2:18 pm

[אם אינך יכול לתקן את העולם, לפחות תקן את עצמך
אם מנהלי הפורום לא משתכנעים למחוק את האשכול המיותר לפחות אמחק את תגובותי
נערך לאחרונה על ידי חוקר ב ב' אוגוסט 01, 2011 1:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

היא שיחתי
הודעות: 3514
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי היא שיחתי » ג' יולי 26, 2011 5:14 pm

עד כאן דנו אם מותר לנסוע לאומן בשבע ברכות

ועדיין יש לעיין האם ל770 מותר?
או ששם אין חיוב לנסוע אלא זו בחירה חופשית
וכן יש לעיין טובא האם מותר לנסוע בשבע ברכות לליז'ענסק?
וגם שם יש הבטחה אבל יש לחלק בגדר החיוב
נערך לאחרונה על ידי היא שיחתי ב ג' יולי 26, 2011 5:15 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

היא שיחתי
הודעות: 3514
הצטרף: ו' דצמבר 17, 2010 1:27 am
מיקום: צפת

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי היא שיחתי » ג' יולי 26, 2011 5:14 pm

האם אתם מכירים את הרעיון שאברהם אבינו רמז למלכי צדק כשהביא לו לחם ויין לר' נחמן מברסלב?
לחם = 78, יין = 70, סה"כ 148, נחמן = 148
ובזאת גילה אברהם למלכי צדק את תיקון העולם שיבוא בדמותו של ר' נחמן
ולא זו לא לא המצאה שלי אלא של הרב ברלנד משובו בנים

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי חכם באשי » ג' יולי 26, 2011 5:54 pm

מה?! אז כשחסידי ברסלב עולים לקבר ר' נחמן הם גם מביאים לו לחם ויין?!...

חוקר
הודעות: 282
הצטרף: א' יולי 24, 2011 3:44 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי חוקר » ג' יולי 26, 2011 6:04 pm

אם אינך יכול לתקן את העולם, לפחות תקן את עצמך
אם מנהלי הפורום לא משתכנעים למחוק את האשכול המיותר לפחות אמחק את תגובותי
נערך לאחרונה על ידי חוקר ב ב' אוגוסט 01, 2011 1:09 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

חכם באשי
הודעות: 9975
הצטרף: ה' מאי 06, 2010 2:05 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי חכם באשי » ג' יולי 26, 2011 8:46 pm

חוקר כתב:והכי טוב לו המנהלים היו מוחקים (דוקא כך! לא די לנעול) אשכול מיותר זה.


ועוד יותר טוב, לו היו 'הורגים' את האשכול כשעוד היה קטן!

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שבטיישראל » ג' יולי 26, 2011 8:54 pm

היא שיחתי כתב:עד כאן דנו אם מותר לנסוע לאומן בשבע ברכות

ועדיין יש לעיין האם ל770 מותר?
או ששם אין חיוב לנסוע אלא זו בחירה חופשית
וכן יש לעיין טובא האם מותר לנסוע בשבע ברכות לליז'ענסק?
וגם שם יש הבטחה אבל יש לחלק בגדר החיוב

אי משום הא לא קשיא
דהרי שפיר יכול לנסוע לליזענסק עם אשתו

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שבטיישראל » ג' יולי 26, 2011 8:58 pm

היא שיחתי כתב:האם אתם מכירים את הרעיון שאברהם אבינו רמז למלכי צדק כשהביא לו לחם ויין לר' נחמן מברסלב?
לחם = 78, יין = 70, סה"כ 148, נחמן = 148
ובזאת גילה אברהם למלכי צדק את תיקון העולם שיבוא בדמותו של ר' נחמן
ולא זו לא לא המצאה שלי אלא של הרב ברלנד משובו בנים

אכן ידוע הענין דאנשי כת שובו בנים פוחדים לעבור על שום עבירה מאחר שהם מפחדים שהקב"ה יספר עליהם לר' נחמן, ור' נחמן יספר את זה לר"א ברלנד ...

(ואולי יתכן לבאר שבעצם הנקודה הפנימית של החשש הינו שהם מפחדים שר"א ברלנד יספר לנחמן ברלנד, ונחמן יספר לנת'לה ...)

אוהב אוצר
הודעות: 3012
הצטרף: ו' יולי 02, 2010 12:40 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי אוהב אוצר » ג' יולי 26, 2011 11:39 pm

חכם באשי, למען כבודך: האשכול הזה לא מתאים לרמתך, שוב, למען כבודך: תפסיק להגיב ולתת יחס לנושא הזה.

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שליטא » ד' יולי 27, 2011 3:26 am

שבטיישראל כתב:
שליטא כתב:
חכם באשי כתב:אשכול הזוי!
שליטא, אם רבך המובהק היה אומר לך לא לנסוע, היית שומע לו?


שאלה טובה..
ר' נחמן אמר "מי ששואל אותי אם לבוא אלי בראש השנה אני אומר לו שלא יגיע (כל ענין שתלוי במסירות נפש - מי ששואל פרושו של דבר שזה לא נוגע אליו.. ודי לחכימה)

עוד הוא אמר "אפילו אם אני אגיד לך לא לבוא אלי בראש השנה אל תשמע לי..


מובן?


ומה נעשה שר' נחמן מעולם לא אמר דיבורים כאלו על הקיבוץ בר"ה לאחר פטירתו
וכל הקיבוץ אינו אלא מדברי ר' נתן ....


גם האריז"ל מעולם לא אמר את מה שכתוב בשם כתבי האריז"ל זה מהרח"ו אמר בשמו כו' כו' (חשבתי שכבר תבין את זה..

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שבטיישראל » ד' יולי 27, 2011 9:17 pm

שליטא כתב:שאלה טובה..
ר' נחמן אמר "מי ששואל אותי אם לבוא אלי בראש השנה אני אומר לו שלא יגיע (כל ענין שתלוי במסירות נפש - מי ששואל פרושו של דבר שזה לא נוגע אליו.. ודי לחכימה)

עוד הוא אמר "אפילו אם אני אגיד לך לא לבוא אלי בראש השנה אל תשמע לי..


מובן?


ומה נעשה שר' נחמן מעולם לא אמר דיבורים כאלו על הקיבוץ בר"ה לאחר פטירתו
וכל הקיבוץ אינו אלא מדברי ר' נתן ....[/quote]

גם האריז"ל מעולם לא אמר את מה שכתוב בשם כתבי האריז"ל זה מהרח"ו אמר בשמו כו' כו' (חשבתי שכבר תבין את זה..[/quote]

ואני כבר חשבתי שבטח כבר השכלת להבין שאין שום צד או מצב שאפשר לדמות את השילוב והיחס שבין האר"י הק' ומהרח"ו לבין השילוב והיחס שבין ר"ן ורנ"ת

(ומה גם שאין שום מקום בכלל לדמות את מהרח"ו לרנ"ת .... ואכמ"ל, וכל "בר דעת" ישכיל ויבין מעצמו ...)

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שבטיישראל » ד' יולי 27, 2011 9:20 pm

שליטא כתב:שאלה טובה..
ר' נחמן אמר "מי ששואל אותי אם לבוא אלי בראש השנה אני אומר לו שלא יגיע (כל ענין שתלוי במסירות נפש - מי ששואל פרושו של דבר שזה לא נוגע אליו.. ודי לחכימה)

עוד הוא אמר "אפילו אם אני אגיד לך לא לבוא אלי בראש השנה אל תשמע לי..


מובן?


ומה נעשה שר' נחמן מעולם לא אמר דיבורים כאלו על הקיבוץ בר"ה לאחר פטירתו
וכל הקיבוץ אינו אלא מדברי ר' נתן ....[/quote]

גם האריז"ל מעולם לא אמר את מה שכתוב בשם כתבי האריז"ל זה מהרח"ו אמר בשמו כו' כו' (חשבתי שכבר תבין את זה..[/quote]

ואני כבר חשבתי שבטח כבר השכלת להבין שאין שום צד או מצב שאפשר לדמות את השילוב והיחס שבין האר"י הק' ומהרח"ו לבין השילוב והיחס שבין ר"ן ורנ"ת

(ומה גם שאין שום מקום בכלל לדמות את מהרח"ו לרנ"ת .... ואכמ"ל, וכל "בר דעת" ישכיל ויבין מעצמו ...)

תולעת ספרים07
הודעות: 1548
הצטרף: א' פברואר 06, 2011 12:36 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי תולעת ספרים07 » ד' יולי 27, 2011 9:26 pm

עד כמה שידוע לי רבי נחמן גם לא כתב את ליקוטי מהר"ן
הוא עצמו דומני כתב רק סיפורי מעשיות
נו אז מה תגיד שהכל דמיוניות חלילה כל הליקוטי מהר"ן...
אז עם מה נשארנו....

אורח לרגע.
הודעות: 137
הצטרף: ו' דצמבר 24, 2010 1:56 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי אורח לרגע. » ד' יולי 27, 2011 10:05 pm

ספר ליקוטי מוהר"ן נדפס בחיי רבי נחמן, לא כן?

יאיר.
הודעות: 454
הצטרף: א' יוני 12, 2011 12:53 am

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי יאיר. » ד' יולי 27, 2011 10:24 pm

אורח לרגע. כתב:ספר ליקוטי מוהר"ן נדפס בחיי רבי נחמן, לא כן?

חלקו הראשון.
http://he.wikipedia.org/wiki/%D7%9C%D7% ... 7.A4.D7.A8

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שליטא » ה' יולי 28, 2011 2:29 am

שבטיישראל כתב:
שליטא כתב:שאלה טובה..
ר' נחמן אמר "מי ששואל אותי אם לבוא אלי בראש השנה אני אומר לו שלא יגיע (כל ענין שתלוי במסירות נפש - מי ששואל פרושו של דבר שזה לא נוגע אליו.. ודי לחכימה)

עוד הוא אמר "אפילו אם אני אגיד לך לא לבוא אלי בראש השנה אל תשמע לי..


מובן?


ומה נעשה שר' נחמן מעולם לא אמר דיבורים כאלו על הקיבוץ בר"ה לאחר פטירתו
וכל הקיבוץ אינו אלא מדברי ר' נתן ....


גם האריז"ל מעולם לא אמר את מה שכתוב בשם כתבי האריז"ל זה מהרח"ו אמר בשמו כו' כו' (חשבתי שכבר תבין את זה..[/quote]

ואני כבר חשבתי שבטח כבר השכלת להבין שאין שום צד או מצב שאפשר לדמות את השילוב והיחס שבין האר"י הק' ומהרח"ו לבין השילוב והיחס שבין ר"ן ורנ"ת

(ומה גם שאין שום מקום בכלל לדמות את מהרח"ו לרנ"ת .... ואכמ"ל, וכל "בר דעת" ישכיל ויבין מעצמו ...)[/quot

רק תסביר לי מה זה בכלל קשור למה שאמרתי לך??!

אין שום קשר בין מה שאמתי לך לבין מה שאתה עונה!!

אורייתא!
הודעות: 567
הצטרף: ו' אפריל 29, 2011 4:31 pm

כמה ציטוטים מרבינו שיזעזעו אתכם...

הודעהעל ידי אורייתא! » ב' אוגוסט 01, 2011 9:47 am

מתוך חי מוהר"ן...
[רמו] אחר שיצא ספרו אמר בפירוש ״שהלימוד בחיבוריו הם אתחלתא דגאולה״.

[שמט] פעם אחת היה משבח את הספר שלו מאוד... ואמר ״כל אדם צריך להשתדל לקנות את הספר שלו [ליקוטי מוהר״ן], ומי שאין לו במה לקנות ימכור כל ספרים שיש לו ויקנה בזה הספר שלו, ומי שאין לו ספרים ימכור כר שתחת ראשו ויקנה ספר שלו״.

[שצא] ״כיום כאשר הספר שלי כבר ידוע ונפוץ מחויכים ללמוד אך ורק בספר שלי״.[ימי מוהרנ״ת ח״א ט׳] אח״כ אמר ״כמה קשה להיות מפורסם להנהיג העולם כי הלא זה הדבר שעוסקים בו עתה לכרוך הספרים שלו נדמה לכם שאין נחשב לכלום ענין הכריכה הזאת כמה וכמה עולמות תלויים בכריכת הספר הזה״.

[שסה] אמר ״שהמעיינים בספריו שיש להם קצת שכל סבורים שדרכי הקבלה של האר״י ז״ל וכיוצא מרומזים גם כן כספרים שלו וחושבים זאת למעלה לספריו שנוגע עד שם, והם אינם יודעים שהוא להיפך וכו״ ולא סיים בפירוש רק היה מבואר ממילא שכוונתו שתורתו גבוה למעלה למעלה יותר ויותר וכו'.
[שסב] אמר ״שהתורות שהוא כתב בעצמו יכולים לדקדק בהם כמו כמקרא״.
זה מה שאמר על הספר ליקוטי מוהר״ן אך כתב עוד ב׳ ספרים האחד הספר שציוה לגנוז, ואחד הספר שציוה לשרוף, על הספר הנשרף אמר [קעב, קעג] ״שאין מי שמבין בו דבר כי אם צדיק גדול חד בדרא וגם חכם גדול אבל אם יהיה צדיק גדול לבד או חכם גדול לכד לא יבין וצריך להיות חכם בכל השבע חכמות״, אבל הספר שגנז אמר עליו ״שהוא בחינת רזין דרזין ובזה הספר לא יבין בו שום אדם בעולם כלל, רק המשיח, ואמר שהמשיח יגיד עליו פירוש״.
[י] פעם אחת נכנסו אנשים אצלו והוציא חתיכת נייר והיה כתוב עליו בכתיבת ידו ואחזו בידו ושרפו ואמר ״כמה תורות כתובות על חתיכת נייר זה שיש כמה וכמה עולמות שהם ניזונים ויש להם חיות מהעשן של התורה שלו״.

[שנד] אמר ״התורה שלי עושה הרבה מאוד בעולם, כי ע״י התורה שלי נמשכים כל ההשפעות בעולם״. ולעתיד ידעו שאם היו מקורבים אלי ומקיימים את דבריי, לא היה שום דרגא בעולם שלא הייתי מביאם לאותה מדרגה״.

[אות שפא] אמר ״אם היה זקני ר׳ נחמן שומע תורתי היה זה אצלו חידוש״, ואח״כ סיים ״אם היה הבעל שם טוב שומע תורתי היה ג״כ חידוש, אם היה רשב״י שומע תורתי היה ג״כ חידוש, גם אז״.
[שמה] ענה ואמר ״אנחנו איננו כלל מזה העולם של עכשיו ומחמת זה אין העולם יכולים לסבול אותנו... ובאמת אם לא היה דור כזה, אם היו התורות שלי נאמרים בדורו של האר״י ז״ל או אפילו בדורו של רשב״י היה רעש גדול מאוד״ .[רעט] אמר ״מרשב״י שהיה חידוש כמפורסם ועד האר״י לא נתגלו חדשות, ומן האר״י עד הבעש״ט היה ג״כ העולם שקט בלא חידוש עד שבא הבעש״ט וגילה חדשות, ומן הבעש״ט עד שבאתי אנוכי ג״כ היה העולם שקט ועתה אני מתחיל לגלות חדשות נפלאות שעדיין לא נתגלו על ידי שום נברא״

[שמב] ״בדברי רבותינו ז״ל מצינו שכל אחד מתחיל ממקום אחר כגון מה שמצינו שמר מפיק ליה מהאי קרא ומר מאידך קרא... כי כל אחד לפי התחלתו מאיזה מקום שהוא כן משתנה והולך כל הסדר של כל תורתו ואם היה זה התנא בא למקרא אחר של התנא השני לא יוכל ליקח משם, כי כל אחד צריך רק לקבל וליקח ולהתחיל במקום שלו אבל אני יכול להתחיל בכל מקום שאני רוצה״.

[שנג] אמר ״שיודע כל הצדיקים שהיו מאדם הראשון עד עכשיו מאיזה מקום היו ומאיזה מקום הם אומרים תורה... אבל אני אומר תורה ממקום שהוא למעלה מאלו המקומות ואפילו אם בא אצלי תורה מאלו המקומות איני רוצה בהם כי אני רוצה רק חדשות״ ואמר ״שהוא מקבל תורה ממקום שלא קיבל ממנו שום אדם בעולם״
[רפט] שמעתי מפיו: ״אני קנקן חדש מלא ישן... אני זקן שבקדושה שמגלה דברים שכסה עתיק יומין שאף אחד עוד לא אמר תורה משם״.

[קפט] ״בדרך בעת נסיעתו לאומן ענה ואמר אעפ״כ ה׳ יתברך עוזר תמיד לישראל וכר, ועניתי ואמרתי לו שלר׳ שמעון בר יוחאי יש לו ג״כ בודאי הנאה מזה, היינו מזה החידוש הנפלא שאמר, והשיב הן, אח״כ ענה ואמר ר׳ שמעון בעצמו הוא ענין אחר כי ר׳ שמעון הוא ״עיר וקדיש מן שמיא נחית״ [ר״ת שמעון] ועכשיו יש ״נחל נובע מקור חכמה״ ןר״ת נחמן] ואפי׳ העיר וקדיש צריך ג״כ לקבל משם והבן״[שסא] שמעתי בשמו שאמר ״שיש לו תורות בלי לבושים, פירוש שאינו יכול להלביש את התורה שלו בשום לבוש ואמר קרא אסמכתא בעלמא הוא, שסומך התורה שלו על המקרא וכשסומכין על איזה דבר בודאי הסומך גדול יותר מן הנסמך כן התורה שלו גבוה מאד עד שאינה יכולה להתלבש אפי׳ במקרא כי אם דרך אסמכתא בעלמא״.
[רעב] פעם אחת יצא מפיו על עצמו ואמר בזה הלשון: ״אני סבא דסבין״.

[שט] אמר ״העולם לא טעמו אותי כלום עדיין אילו היו שומעים רק תורה אחת שאני אומר עם הניגון והריקוד שלה היו כולם בטלים בביטול גמור, היינו כל העולם כולו אפילו חיות ועשבים וכל מה שיש כעולם״

[י] אמר ״כי בכל דיבור ודיבור שהוא מדבר בפני העולם תלויים בו כל העולמות עליונים ותחתונים״

[ונח] אמר: ״[פעם] הייתי סבור שהיצר הרע שלי אומר לי שאין מי שיוכל להנהיג את בני הנעורים כמוני, עכשיו אני יודע בבירור שאני מנהיג הדוד יחידי כעולם״.
[רנד] שמעתי בשמו שאמר ״שהוא ילמד תורה עם השבעה רועים״ [אמר המעתיק: עיין באגרת הבעש״ט שמובא שם שהמשיח לומד תורה עם השבעה רועים].

[ועז] שמעתי שאמר ״יש לי השגה כזו להשי״ת שהייתי יכול להביא על ידה את המשיח, אבל סילקתי הכל ולקחתי עצמי אצלכם להחזיר אתכם למוטב״.

[חצר] אמר ״שהכוח שהיה לדוד המלך ע״ה לומר שמונה פעמים אבשלום בני וע״י זה העלה אותו משבעה מדורי גיהינום לגן עדן, זה הכח יש לי ג״כ״.

[וצד] אמר ״שאם היה רוצה לגלות היראה הגדולה שיש לו לא היו יכולים לעמוד בארבע אמות סמוך לביתו אך הוא מעלים היראה שלו ככוונה״

[רמו] פעם אחת היה אצלו מחותנו ואמר לו כשנפרד ממנו ״יש לי בת בקרימנטשק תפרוס בשלומה ותאמר לה שיש לה אבא שהוא כזה חידוש שלא היה ולא יהיה אם הייתי רוצה

לגלות מעצמי היו כל העולם רצים אחדי אלא שאיני רוצה״.

[שפ] אמר: ״שבספר הא׳ ב׳ שחיבר היה לו אות ר׳ על רפואה, והיה כתוב שם כל הרפואות ולא הייתה מחלה כעולם שלא היה כתוב שם רפואתה, אך לא רצה שיתגלה דבר זה ושרפו״.

[רסא] בלילה קודם הברית מילה של בנו ז״ל אז ישב עמנו הרבה ודיבר עמנו הרבה מענין גדולתו ואמיתת הפלגתו ושמענו ממנו אז כמה דברים ואמר אז ״שקשה להכניס בלב גדולתו ואי אפשר לדבר מזה. כי גם אחרים אומרים [על עצמם] כך לשונות כאלו, וכל מה שיכול הפה לדבר גם השני מדבר כן [על עצמו]״.

[רפד] פעם אחת שמעתי מפיו שאמר ״שעל ידו יכולים להבין קצת גדולת ה׳ יתברך, היינו ע״י שרואים גדולת השגתו עד היכן, עד היכן זכה להשיג פלאי פלאות גדולות ונוראות שלא השיג שום נברא וכו׳״.
נרסז] שמעתי בשמו שאמר ״שהשיג יחידה בתכלית מדרגתה העליונה״, [כי זה ידוע שנפש משמה גבוה יותר מיחידה דרוח, וכן כיוצא בזה ככולם], והוא השיג יחידה בתכלית מדרגה העליונה.

[וסט] אמר:״אני ענו יותר מכל המפורסמים״.

[שבחי הר״ן דכ״ב אות כ״ב] ״במדת הענווה התפאר בעצמו מאוד, שהוא ענו בתכלית הענוה, ואמר שאין מי שזוכה לענוה באמת כי אם מי שהוא במדרגה זו שיכול לומר על עצמו שהוא עניו כמו משה רבינו ע״ה שכתב על עצמו: ׳והאיש משה עניו מאוד מכל האדם׳ וכו׳ וכמו שמצינו בדברי רבותינו ז״ל שאמר רב יוסף אל תתני ענוה דאיכא אנא, והוא היה בבחינה זו והתפאר בעצמו בעוצם מעלתו במידת הענוה בתכלית הביטול לגמרי״.

[דלג] אמר ״אם לא היה מפורש בדברי רז״ל בפירוש (קידושין ל׳) שאסור לומר גירא בעינא דשטנא [חץ כעיני השטן] הייתי אומר גירא בעינא דשטנא, ואיני מבין כלל המעשיות שנמצאים בדברי רבותינו ז״ל מתנאים ואמוראים שהיה קשה וכבד בעיניהם מאוד תאווה זו כמובא כמה מעשיות בגמי כי אצלי אינו כלום, כלל כלל לא, ואינן נחשב אצלי לנסיון כלל, ובודאי יש סוד במה שנמצא בתורה שתאוה זו היא נסיון, כי באמת אינו נסיון כלל, ומי שיודע מעט מגדולת הבורא יתברך כמ״ש ׳ כי אני ידעתי כי גדול ה׳ ׳ אני ידעתי דייקא, אינו נחשב לנסיון כלל ואין חילוק אצלי בין זכר לנקבה, אני רואה התאוה כמו שאני רואה אותך, היו לי נסיונות אין מספר, אך אין זה נסיון כלל, אך בעת שהיה נסיון היה לו ג״כ כמה נסיון״

[רצט] אמר ״שאי אפשר להיות איש כשר בלא שמתקרבים לצדיק האמת שבדור״, ואמר ״קודם שנמצא צדיק האמת יכולים להתקרב להשי״ת לבד, אבל אחר שכבר נמצא אי אפשר להתקרב בשום אופן כי אם כשזוכים להתקרב לצדיק האמת״. [ושם באות ש] אמר על אחד שהיה מקורב אליו רק מעט ונפטר והניח אחריו שם טוב, ״הלא גם מי שנוגע בי אפילו באצבע קטנה אין לשער מעלתו כי זה האיש לא היה קרוב אלי רק מעט מן המעט ואעפ״כ ראיתם איזה שם טוב הניח״, [כמובן שצדיק האמת האמור לעיל המכוון בזה אליו ורק אליו, וכן בכל שאר מקומות כמפורש בהרבה מקומות, ודבר פשוט הוא אצל אנשי שלומם],

[שכ] אמר ״כל מי שיציית לי ויקיים כל מה שאני מצווה בודאי יהיה צדיק גדול יהיה מה שיהיה והעיקר שישליך השכל שלו לגמרי, ויעשה רק כאשר יאמר הוא הכל כמאמרו״.

[של] אמר ״אני יכול לעשות מכולכם צדיקים גמורים נוראים אבל מה יהיה אם כן יעבוד השם יתברך בעצמו את עצמו״.
[שלב] אמר ״אני נהר המטהר לכל הכתמים״, ועוד התפאר בעצמו ואמר ״מי שיגע בי אפילו באצבע הוא כבר יעבור אפילו שבעה מימות בלי להירטב״.

[שד] אמר לאנשי שלומנו ״מה אתם יכולים לעשות תשובה, וכי מספיקים ימיכם וכוחכם לתקן אפילו פגם אחד ממה שקלקלתם? רק אני עושה תשובה בשבילכם ויש לאל ידי לתקן הכל, כל מה שקלקלתם עד היום, רק העיקר שמעתה לא תעשו עוד, ואפילו מהיום והלאה אין אני מקפיד על השגגות שתעברו רק העיקר שתשמרו עצמכם ממזיד״ ועוד דיבר מזה הרבה.

[שטו] והוכיח לאחד שהיה מקורב אליו ונתרחק... וכן לאלו בני אדם שהם נוסעים לצדיק האמת כאשר האחד מפסיק לנסוע אזי כל הדרכים מתאבלים, כי הדרכים תאוים שיסע עוד אחד לצדיק האמת.

[שכח] הקפיד על שנוסעים אליו בעגלות ואין הולכים אליו רגלי, [שכט] ואמר ״כשאחד הולך אל הצדיק רגלי כמה וכמה יזכה על ידי זה עין לא ראתה״, והיה איש אחד שהיה בכל עת דרכו לבוא אליו רגלי 14 פרסאות (למעלה מ 40- ק״מ) והבנתי שהוטב זה בעיניו מאוד. וכן פעם נפטר איזה נער וסיפר בשבחו שהיה בא ברגליו אליו.

[שצג] אמר ״אפילו אם היה הבעש״ט והאר״י ז״ל וכר בעולם לא היו יכולים להשתוות עמי״, [המעיין בשאר לשונות יראה ללא ספק שמש״כ ״והאר״י ז״ל וכר״, הכוונה לכלול את רשב״י, זה יכולנו לומר ללא ספק, אך גם אין תימה שנאמר שנתכוון ג״כ לכלול את משה רבנוו].
[רפה] פעם אחת דיבר עמי ואמר כמתגעגע, ״איך לוקחים [כלומר איך עושים] חבריא כמו שהיה אצל רשב״י וכיוצא, ואני הייתי ג״כ תוחב ראשי ביניהם, ענה ואמר מן הסתם, איך שהיה נמצא חבריא כזאת הייתי אני הרבי שלהם,/

[תא] אמר ״כל הצדיקים הגדולים הגיעו למעלה ומדרגה שהגיעו, אבל עמדו בזה, ואני בכל רגע ורגע נעשה איש אחר״.

[קמא] בחזירתו מארץ ישראל... נסתכל במשנה דסוטה נתלהב מאד והכה כף אל כף ואמר: ״מי דואה כמוני, כי נתגלה לי במשנה הזאת דבר״, ולא רצה לגלות, כמדומה שאמר אז, ״שהוא זכה מה שלא זכו תנאים ואמוראים״.
[רסה] אמר ״אם הייתי אומר פשטים בגפ״ת היו כל הלומדים והגדולים מונחים תחת כפות דגלי אך עדיין אין לי חשק לזה״.

[רצ] שמעתי מפיו שאמר: ״אני יכול עכשיו לומר כל חכמי ישראל דומין עלי כקליפת השום, רק שאין לי על מי לומר ׳חוץ׳ [מפלוני, כדרך שבן עזאי אמר חוץ מאותו קרח], וחצי דבר איני רוצה לומר״.

[ימח] אמר: ״העולם היו צריכים להעתיר הרבה עבורי, כי העולם צריכים אותי מאד מאד כי העולם אין יכולים להיות בלעדי כלל״.1ושם רב] ״אותי צריכים כל העולם לא מבעיא אתם, אלא אפילו כל הצדיקים צריכים אותי. כי גם אותם צריכים להחזיר למוטב, וגם אפילו אומות העולם צריכים אותי, אך דיו לעבד להיות כרבו״.
[רסז] פעם אחת הרים את ידיו עד גובה כתפיו והורידם מכתפיו למטה ואמר ״כל הצדיקים הם אצלי מכאן ועד כאן״ [ר״ל מכתפיו ומטה] ואח ״כ הרים את ידיו למעלה מראשו והורידם משם עד הכתפיים ואמר: ״ואני מכאן עד כאן״ [ר״ל מהראש עד הכתפיים].

[רעו] שמעתי משמו ״שהוא מרגיש צרות ישראל קודם לכל הצדיקים, כי הוא יודע

הגזירה כשהיא עדיין בשורש, ורק אח ״כ מגיע הדבר לשאר הצדיקים״.

[ופז] אמר: ״איזה מלך יכבוש [כמלחמה] זה אני ודאי יודע, אך עוד אני יודע מה שצדיק אחר אינו יודע״.

[ילד] התפאר בעצמו ״שזכה לשבירת התאוות והמידות הרעות לגמרי בתכלית הביטול״, ואמר ״שיש צדיקים ששברו ג״כ את התאוות אך הם כמו עור שמעבדים אותו שנשאר בו קצת ריח שאינו טוב, כך הם שעדיין התאוות כרוכים אחריהם כמקצת״״ ורבינו היה מופשט לגמרי לגמרי מכל התאוות והמידות הרעות ולא נשאר בו שמץ כלל משום מידה רעה ושום תאווה כעולם, וכל זה זכה כבר בילדותו הרבה זמן קודם שנסע לא״י, אך אח״כ וכוי.

מבואר מכל האמור, מצד חוכמתו כל חכמי ישראל כקליפת השום לידו, כולם יכול להניחם תחת כפות רגליו, לא מבעיא שבני דורו קטנים לידו, אלא אף תנאים ואמוראים, כי הוא השיג מה שלא השיגו הם, וחידושיו ממקום גבוה שלא השיג ממנו שום אדם מזמן אדם הראשון ועד עתה ומעתה ועד עולם, היה קץ במה שנתגלו לו חידושים ממקומות הנמוכים מזה שכבר חידשו ממנו אחרים, ורצה רק מאותו מקום גבוה שלא חידש ממנו שום אדם, זכה ליחידה בתכלית מדרגתה הנשגבה.

לא רק בחכמתו והשגתו גדול הוא מכולם אלא אף ביראתו, כי כל שאר הצדיקים גם הם צריכים לחזור בתשובה וצריכים שיורה להם הדרך, כי כל העולם צריך לו גם אלו הצדיקים, כי אחר שנתגלה הוא בעולם אי אפשר להתקרב להשי״ת ולהיות אדם כשר באמת בלא שקרובים אליו.

לא רק ביראתו גדול הוא מכולם אלא אף במידותיו כי הוא ענו יותר מכל צדיקי הדור, וכבר בא למדרגת משה רבינו בענוה.
לא רק במידותיו אלא אף בשבירת התאוות כי נקי הוא לגמרי לגמרי מכל תאווה, ושאר הצדיקים גם אלו שזכו לא באו למדרגה זו שאיש ואשה שוים בעיניהם כי הם אינם נקיים לגמרי ודומים הם לעור המעובד שמ״מ נשאר בו קצת ריח שאינו טוב, אבל הוא כ״כ נקי עד שאינו מבין כלל כיצד תנאים ואמוראים היה קשה אצלם הענין.

כל קיום העולמות תלוי בו, עליונים ותחתונים אם היו שומעים תורה אחת עם הניגון והריקוד שלה כבר היו בטלים כולם.

אין בכח שום אחד לתקן עצמו אפילו בתשובה, ואפילו עבירה אחת, אבל הוא עושה תשובה במקומם ומכפר על כל עוונותיהם ובכוחו לכפר גם על העתיד.

כל המתקרב אליו מובטח לו עולם ומלואו, הקטן שבאנשים המקורבים אליו יזכה למה שלא זכה גדול המפורסמים, והקטן שבאנשי שלומם יתקנאו בו גדולי המפורסמים, ובכוחו לעשות כולם לצדיקים גמורים.

יכול היה לגלות מגדולתו וכל העולם היו רצים אחריו אלא שלא רצה, יכול היה לגלות מיראתו וכבר אי אפשר היה להתקרב לביתו ד׳ אמות אלא שלא רצה, יכול היה להביא משיח אלא שלא רצה, יכול היה לכתוב ביאור על כל הש״ס כי חידושי גפ״ת הם קלים מאוד אלא שלא היה לו חשק, ועוד דברים יכול היה לעשות אלא שלא רצה [לעשות לא רצה אך לספר רצה].

הרי שלא הניח לשום בריאה איזה מעלה להתגדר בה, כי בכל הוא ראש וראשון עד הקצה האחרון שמא תאמר על כורחו צריך הוא להניח מעלה אחת עכ״פ ליוסף הצדיק ולרבי חנינא בר פפי וחביריו והיא המעלה ״דגיבור״ דאיזהו גיבור הכובש את יצרו והם עמדו בנסיון וכבשו את יצרם, אבל הוא שהיה נקי מכל תאוה כי בשבילו איש ואשה שוים [ואינו כחבריו שהם כעור המעובד שעכ״פ אינם נקיים לגמרי]

וכל כך היה נקי מזה עד שאמר איני מבין כלל כיצד אצל תנאים ואמוראים היה קשה וכבד בעיניהם מאוד תאוה זו כי אצלי אינו כלום כלל וכלל לא, א״כ כיון שבשבילו אינו נסיון כלל על כורחו הוא צריך להניח המעלה ״דגיבור הכובש את יצרו״. לא ולא גם גיבור היה ולא עוד אלא שגם בזה השיג עד הקצה האחרון שבגבורה, כי אם יוסף הצדיק ור׳ חנינא בר פפי וחברו התנסו באחת, הוא היו לו ניסיונות אין מספר, ואם הם בבגרותם שכבר נח היצר הוא בצעירותו בזמן רתיחת הדמים שכן כתב תלמידו [טז׳] אבל קודם שזכה לזה שיתבטל ויהיה נמאס לגמרי התאווה הזאת, אז היה לו כמה וכמה נסיונות גדולות ונוראות מאוד בתאווה זו, אשר אי אפשר לבאר בפרט, כי בימי נעוריו ממש בעת רתיחת הדמים היו לו כמה וכמה נסיונות גדולות של תאווה זו עד אין מספר, אשר היה בידו למלאות תאותו, והיה בסכנה גדולה מאוד אך היה גיבור חזק, ואע״פ שהיה בסכנה גדולה מאוד, לא היה מתרחק פעם שנייה לברוח מהנסיון, רק אדרבה היה חפץ בעוד נסיונות, והיה מתפלל להשי״ת שיזמין לו עוד נסיונות, ושוב היה בסכנה גדולה מאוד, ושוב התפלל על הנסיון, כן היה כמה וכמה פעמים הרבה מאוד עד אין שיעור, הרי שגם במידת הגבורה זכה עד הקצה האחרון, [לא נשכח שבגיל 14 כבר נשא אשה],

ועתה אינני יודע אם יש עדיין לדון אם יש לנסוע בתוך השבע ברכות.
ודבר ברור הוא שיש לנסוע...
וכי קל בעיניכם.
נערך לאחרונה על ידי אורייתא! ב ב' אוגוסט 01, 2011 3:33 pm, נערך 2 פעמים בסך הכל.

דרדקי
הודעות: 157
הצטרף: ד' יוני 23, 2010 8:21 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי דרדקי » ב' אוגוסט 01, 2011 11:26 am

נו, באמת.
נראה לך שאתה החכם הראשון בעולם? לעוס ונדוש.
לפחות היית מעלה את זה כקובץ ולא שובר לנו את האצבעות.
לא לכל נושא (בין אם הוא חכם או טפשי להחריד) שקשור למילה ברסלב חייבים לתקוע את הקובץ לעוס הזה.

חוקר
הודעות: 282
הצטרף: א' יולי 24, 2011 3:44 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי חוקר » ב' אוגוסט 01, 2011 12:13 pm

אם אינך יכול לתקן את העולם, לפחות תקן את עצמך
אם מנהלי הפורום לא משתכנעים למחוק את האשכול המיותר לפחות אמחק את תגובותי
נערך לאחרונה על ידי חוקר ב ב' אוגוסט 01, 2011 1:10 pm, נערך פעם 1 בסך הכל.

דרדקי
הודעות: 157
הצטרף: ד' יוני 23, 2010 8:21 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי דרדקי » ב' אוגוסט 01, 2011 12:35 pm

אם כבר, סתם מוזר הוא ללקט דברים כאלו שעם כל הצרימה שבדבר, גם על כל גדולי ישראל נמצא כזאת. אמנם בצורה פחות מרוכזת, אבל קיים. ושם זה לא צורם לנו בכלל.
למשל, אם אנחנו קוראים מר' חיים וואלוזינר על הגר"א שהיה לו השגות נפלאות לאין שיעור ונפל בדעתו אלפי פי' על פסוק מסויים שבכל אחד מהם יודע את כל כוחות הבריאה מראשיתה לתכליתה (אני לא מדייק, אבל הרעיון ברור) וכד' הרי זה לא מפריע לך לחשוב איך הגאון ככה סיפר על עצמו.
וכ"ש בין החסידים מצוי המון הפלגות וסופרלטיבים שאין האוזן יכולה לשמוע, למה שם זה לא מפריע לך? כי זה דרך מסויימת. גם זו.

יותר מזה, כל דיבור צריך להלמד עם השפה (ה'שפראך') המקומי, וככה מתמעט הרבה מהצרימה הנוראית שבדרים. תחשוב על זה.
באמת גם אני כליטאי אדוק מוצא את עצמי מתקשה להתיישב בדברים האלו, אבל דווקא בגלל זה ניסיתי הרבה לחשוב מה קורה כאן. והנ"ל הוא מה שהעליתי בחכתי.
א. מה שטצל כולם יש בערך כדברים האלו, כ"ש אצל כלל החסידים, רק בצורה יותר מעודנת או פחות מרוכזת.
ב. שהשפה הכללית והלך החשיבה צריכים להיכנס בשקלול.

מה שבאמת מאוד מפליא אותי שראיתי הבוקר בעלון המוכר שלהם (פרח ממני שמו פתאום) שסתם בדרך אגב, הו ערוך בצורה מדהימה כ"כ שפתאום אנחנו לא שמים לב איך בהמון בתי כנסת שלנו קוראים את דברי תורת ברסלב בלי להתבלבל. אבל שם ראיתי מושג חדש שלא הכרתי, וידוי לרבי. כשהיה חי היו מתוודים אליו, כי רק ע"י הצדיק אפשר להתקן. וכן בקברו מתוודים וכן בכל קברי הצדיקים כיוון שרק ע"י ההתקשרות לצדיק אפשר להתקן.
נשמע קצת קתולי, לא כך?
כמעט כמו מה שהבטיח לתקן אחרים, ו'רק אני נהר המתקן פגמים' שגם הוא קצת מזכיר לנו משהו לא משלנו.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אוגוסט 01, 2011 1:33 pm

משל, אם אנחנו קוראים מר' חיים וואלוזינר על הגר"א שהיה לו השגות נפלאות לאין שיעור ונפל בדעתו אלפי פי' על פסוק מסויים שבכל אחד מהם יודע את כל כוחות הבריאה מראשיתה לתכליתה (אני לא מדייק, אבל הרעיון ברור) וכד' הרי זה לא מפריע לך לחשוב איך הגאון ככה סיפר על עצמו.


ח"ו שמעולם לא חשב הגר"ח שמעלתו של הגר"א גדולה מתנאים ואמוראים, וידוע שאמר למי שרמז שהוא כמו האמוראים, שח"ו אולי כהרמב"ן או כהרשב"א, ומה שהגר"א סיפר זה בוודאי למעלת התורה ולא למעלתו וזה ברור.

דרדקי
הודעות: 157
הצטרף: ד' יוני 23, 2010 8:21 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי דרדקי » ב' אוגוסט 01, 2011 1:37 pm

אני מקבל, אבל מי אמר לך שמוהר"ן לא התכוון לשבח את תורתו?
הרי הביטול לצדיק הוא עבודת ה' אצל החסידים ובפרט אצל חסידי ברסלב, וגם הוא לא כוון אלא לתועלת הענין.
וכי אצל כל האדמורי"ם לא מצינו כזאת?

עשוי לנחת
הודעות: 2759
הצטרף: ב' יוני 20, 2011 11:10 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי עשוי לנחת » ב' אוגוסט 01, 2011 2:11 pm

קצת נסחפתם רבותי, מדובר כאן על אחד מענקי הדורות.
למרות שאיני ברסלבער, אך כאדם שאכפת לו היה לי מאוד קשה כל הענין הזה שהר"ן דיבר על עצמו שבחים שלפעמים ממש קשה לשמוע כביכול.
שלחתי מישהו לשאול זאת להגאון ר' צבי חשין שליט"א, [שכידוע אפשר לראות בישיבת מיר בסוף סדר א' וסדר ב' שעומדים אליו תור ארוך לשאול אותו שאלות בכל חלקי התורה כולה ממש, ועל כל דבר הוא משיב בלמדנות ובקיאות עצומה, והיה תלמידו חביבו של הגר"נ פרצוביץ זצ"ל, ובד בבד הוא מוסר גם שיעורים מתוקים בליקוטי מוהר"ן ובספר הזהר] ואמר שיש בנושא זה אריכות גדולה מאוד, וקשה לתמצת את הענין, אך ניתן לראות שלאורך כל הדורות אלו שחדשו מהלך בחכמת הקבלה דייקא, נודעו בכך ששבחו את עצמם, החל מרשב"י בזוהר שכתוב שם לפעמים דברים מבהילים שאמר על עצמו, או שאמרו עליו תלמידיו בנוכחותו, ואח"כ האריז"ל שאמר על עצמו שבחים, וכן הרמח"ל [איני זוכר היכן] אומר על עצמו שבחים גדולים, ואח"כ הבעש"ט ור"נ, שכל אחד מהם חידש מהלך בדרך הקבלה, ויש לזה הסבר עפ"י קבלה שהיו חייבים לנהוג כך.
[שלא יבואו החכמים שבינינו ויזעקו על השוואת רשב"י לר"נ, אף אחד כאן לא השווה ביניהם ודו"ק]
אני לא נעול על מה שהוא אמר, אך מהקצת ממה שהוא חשף ואבדתי את הראש [בפרט שחברי ששב אלי לא זכר את כל המ"מ], הבנתי שמדובר בנושא עמוק, ואין לי הקטן אפשרות לבקר ולהעיר על הנהגת גדולי ישראל. ומאז החלטתי שלא כל דבר אני חייב להבין. יש אנשים גדולים ממני.
מי שבאמת בוער לו הענין ומפחד להסתכן בגחלתם, יכול לבוא לברר את הענין עם הנ"ל, ולא לשלוח תגובות מזלזלות באשכול זה.
יצא לי פעם אחת לשמוע שיעור של ר' צבי על ליקוט"מ במשך שעתיים על פיסקה אחת, כמה ים של חומר שהיה שם, החל מגמרות ומדרשים וכלה בקבלת האר"י ללא סוף שטמונה בכל משפט בלקוט"מ. [לצערי לא הלכתי יותר לשמוע אותו, פשוט צריך בשביל זה הרבה ריכוז, אך ישנם הרבה אברכים ממיר שהולכים לשם, גם ליטאים, בעיקר בשביל לשמוע את הגאונות הטמונה בספר.]

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אוגוסט 01, 2011 2:24 pm

דרדקי כתב:אני מקבל, אבל מי אמר לך שמוהר"ן לא התכוון לשבח את תורתו?
הרי הביטול לצדיק הוא עבודת ה' אצל החסידים ובפרט אצל חסידי ברסלב, וגם הוא לא כוון אלא לתועלת הענין.
וכי אצל כל האדמורי"ם לא מצינו כזאת?


לא התייחסתי בדברי בכלל למה שכתוב למעלה ואיך לפרש את זה אלא רק למה שכתבת על הגר"א

שליטא
הודעות: 701
הצטרף: ב' אוגוסט 30, 2010 7:41 pm

Re: לטוס לאומן באמצע 7 ברכות..

הודעהעל ידי שליטא » ב' אוגוסט 01, 2011 3:40 pm

אוצר החכמה כתב:
משל, אם אנחנו קוראים מר' חיים וואלוזינר על הגר"א שהיה לו השגות נפלאות לאין שיעור ונפל בדעתו אלפי פי' על פסוק מסויים שבכל אחד מהם יודע את כל כוחות הבריאה מראשיתה לתכליתה (אני לא מדייק, אבל הרעיון ברור) וכד' הרי זה לא מפריע לך לחשוב איך הגאון ככה סיפר על עצמו.


ח"ו שמעולם לא חשב הגר"ח שמעלתו של הגר"א גדולה מתנאים ואמוראים, וידוע שאמר למי שרמז שהוא כמו האמוראים, שח"ו אולי כהרמב"ן או כהרשב"א, ומה שהגר"א סיפר זה בוודאי למעלת התורה ולא למעלתו וזה ברור.


זו טעות

ר' חיים מלוואזין כתב מפורש על הגר"א (בהקדמה לספרא דצניעותא) שהגר"א הגיע לדרגת סבוראיים אני ראיתי את זה מפורש (ועוד הרבה מאמרים על הגרא בשם תלמידיו) אלא ששכחתי את שמו של הספר בע"ה אביא את שמו של הספר

חוץ מזה שר' חיים מלוואיזין (או בנו של הגר"א?) אמרו שהאריזל הגיע לדרגת תנאים ואפילו נביאים וזה דברים מפורשים שכתובים גם בשמו של מהרח"ו אלא שבישיבות מסויימות מעלימים את הנתונים הללו מכל מיני טעמים למיניהם..

רשב"י בתיקוני הזוהר אומר "משה לא ידע כי קרן אור פניו אבל אנא ידענא כי קרן אור פני" (נראה לי שזה כתוב באידרא רבא)
מקשה הבן איש חי איך זה יכול להיות שרשב"י התפאר כנגד משה רבינו??!

ומתרץ שרשב"י ומשה רבינו זה היינו הך (נשמת משה רבינו) ולכן אותו ניצוץ בנשמת רשבי היא זו שהתפארה בזה..

יש עוד מלא דוגמאות לכך (יש הרבה מקורות לכך אלא שרוב רובם של הבחורי ישיבה מנותקים מהמקורות הללו לצערינו הרב..) מי שמעונין לשמוע הנה קישור
http://www.or-hanetzach.co.il/

באמצע העמוד יש שעור בפרשת בהעלותך ועוד ע"ש

יש בזה אריכות גדולה מכל הספרים הקדושים ומרוב ריבוי המקורות אני לא יודע מהיכן להתחיל אלא שבעולם הישיבות הנושא הזה לא עבר בירור ביסודיות ולפחות בזה צריך להודות.


חזור אל “בית המדרש”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 148 אורחים