בקרו טלה כתב:עי' פרדס יוסף החדש תחילת פר' קרח עה"פ כי כל העדה כולם קדושים [בדברי הבנין אריאל שם]
כח עליון כתב:ועי' סנהדרין עח א
מח' תנאים בזה
אם כל נפש או נפש כל דהו
ביקורת תהיה כתב:כח עליון כתב:ועי' סנהדרין עח א
מח' תנאים בזה
אם כל נפש או נפש כל דהו
ביאור המחלוקת בסנהדרין שם הוא כדלהלן:
'כל' משמש בשתי לשונות:
א. שלמות דבר, כמו 'כל היום וכל הלילה';
ב. שום דבר, משהו, כמו 'ולא נותר כל ירק', 'כל מלאכה לא יעשה בהם'.
הצעיר באלפי כתב:שמעתי פעם שהרמב"ן כותב בהל' נדה שעיון כל הגוף (לפני טבילה) הוא חיוב מן התורה, והו"ד בבית יוסף ושו"ע, והרי זה פשוט בלתי אשפרי לאשה לעיין בכל גופה, אך לפי הכלל דכל היינו רוב א"ש.
בקרו טלה כתב:-
מיללער כתב:ובעיקר דברי הטו"ז בהל' ר"ה שהובא בפתיחת האשכול, ציין הרש"ש שם בהוריות לעיין בחידושיו על שו"ע שם. האם נדםסו חידושי והגהות הרש"ש על שלחן ערוך?
קאצ'קלה כתב:מיללער כתב:ובעיקר דברי הטו"ז בהל' ר"ה שהובא בפתיחת האשכול, ציין הרש"ש שם בהוריות לעיין בחידושיו על שו"ע שם. האם נדםסו חידושי והגהות הרש"ש על שלחן ערוך?
ודאי שנדפסו, בשו"ע מדפוס ווילנא תרי"ט ואילך (כיום בילקוט מפרשים שבסוף כרכי השו"ע).
הנה הקטע המבוקש:
בקרו טלה כתב:עי' פרדס יוסף החדש תחילת פר' קרח עה"פ כי כל העדה כולם קדושים [בדברי הבנין אריאל שם]
שמואל דוד כתב:יש לעיין מדוע לא העיר הלבוש על ״כל הרשעה כולה״ וצ״ע.
שמואל דוד כתב:יש לעיין מדוע לא העיר הלבוש על ״כל הרשעה כולה״ וצ״ע.
מיני ומינך כתב:שמואל דוד כתב:יש לעיין מדוע לא העיר הלבוש על ״כל הרשעה כולה״ וצ״ע.
עי' בלבושי שרד שהביא שזאת כוונת הט"ז, עיי"ש בדבריו בסי' תקפ"ב ס"ק ג [ועי' בהגה במהדורת פרידמאן]
קראקובער כתב:וימח את כל היקום ויש נדון בגמרא אם המבול היה בארץ ישראל.
שמואל דוד כתב:קראקובער כתב:וימח את כל היקום ויש נדון בגמרא אם המבול היה בארץ ישראל.
אפילו אם המבול לא היה בא״י, מ״מ מתו מהבלא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 281 אורחים