מה שנכון נכון כתב:
שמואל דוד כתב:אשמח בדוגמאות, תוך עיון קל לא ראיתי כדבריך.
אותה אבקש כתב:אין בידי זמן להאריך אך עיין ברש"י
י"ד. ד"ה כדי ליגעה
ובדף י"ח: ד"ה אמן שלא נטמאתי
וכן בדף י"ט. ד"ה ואח"כ מקריב,
ראיתי עוד בחיפוש מקופיא אך אכמ"ל.
מצליח כתב:ברש"י ע"ז סב. ובגמרא מפרש לה שפיר.
עושה חדשות כתב:בענין אחר,
ערוך לנר מסכת נדה דס"ז
...אבל כבר כתבתי במ"א שכן דרכו של רש"י לפרש במקומות חלוקות כשיטות חלוקות של רבותיו...
היכן כתב? ומי עוד כתב?
מצליח כתב:ברש"י ע"ז סב. ובגמרא מפרש לה שפיר.
מיללער כתב:אותה אבקש כתב:אין בידי זמן להאריך אך עיין ברש"י
י"ד. ד"ה כדי ליגעה
ובדף י"ח: ד"ה אמן שלא נטמאתי
וכן בדף י"ט. ד"ה ואח"כ מקריב,
ראיתי עוד בחיפוש מקופיא אך אכמ"ל.
בסך הכל הבאת שיש גם בסוטה שרש"י כתב כרגיל, אבל עדיין בולטת שיש כמ"פ כאן שרש"י נקט לשון 'לקמיה/לקמן'
אותה אבקש כתב: ]
יתכן ולא הבנתי כוונת מר אך עכ"פ וודאי שאין לשון רש"י כן "בכל פעם" מלבד זאת מצינו עוד פעמים רבות בש"ס שכתב במשנה "לקמן מפרש" על הגמרא,
.
מיללער כתב:אותה אבקש כתב: ]
יתכן ולא הבנתי כוונת מר אך עכ"פ וודאי שאין לשון רש"י כן "בכל פעם" מלבד זאת מצינו עוד פעמים רבות בש"ס שכתב במשנה "לקמן מפרש" על הגמרא,
.
אשמח לקבל לכה"פ עשרה מקומות בש"ס חוץ ממס' סוטה שרש"י כתב במשנה על דבר שמתפרש בגמרא "לקמן/לקמיה מפרש".
אותה אבקש כתב:מיללער כתב:אותה אבקש כתב: ]
יתכן ולא הבנתי כוונת מר אך עכ"פ וודאי שאין לשון רש"י כן "בכל פעם" מלבד זאת מצינו עוד פעמים רבות בש"ס שכתב במשנה "לקמן מפרש" על הגמרא,
.
אשמח לקבל לכה"פ עשרה מקומות בש"ס חוץ ממס' סוטה שרש"י כתב במשנה על דבר שמתפרש בגמרא "לקמן/לקמיה מפרש".
רק כעת ראיתי בקשת כ"ת ועמו הסליחה.
בעז"ה אציין לעוד הרבה יותר מעשרה מקומות לפי סדר הש"ס רק מחמת קוצר הזמן אכתוב כעת:
א. ברכות לד. ד"ה ולא "כדאמרינן לקמן".
ב. שם מב. ד"ה ברך "כדתניא לקמן".
ג. פסחים פב. ד"ה הפסח "כדיליף לקמן".
ד. ראש השנה לב. ד"ה סדר "כדתניא לקמן".
ה. יומא לא: ד"ה וקידש "כדיליף לקמן".
ו. סוכה כב. ד"ה סוכה [מעניין] "לקמן מפרש לה בגמרא".
ז. שם לד. ד"ה צפצפה "כדאמרינן לקמן".
ח. שם מא: ד"ה י"ט "דאמרינן לקמן".
ט. יבמות מד. ד"ה והנושא (הב') [גם מעניין] "לקמן בעי לן בגמרא".
י. שם קטז: ד"ה אלא "כדאמרינן לקמן".
יא. שם קכא. ד"ה שיש "לקמן מפרש".
אמנם לא הבאתי עשרה מקומות שכתוב בהם בגמרא מפרש אך כמדו' שמ"ש מספק את כ"ת.
מיללער כתב:בדר"כ כשרש"י רוצה לציין על משנה שבגמ' שבגמרא מפרש דבר שבמשנה, נוקט בלשונו הקצר: בגמרא מפרש
שמתי לב שבמסכת סוטה כותב רש"י בכל פעם: לקמן מפרש - וכוונתו על הגמרא - הלא דבר הוא, האם זה אומר משהו לגבי שינוי לשונות ברש"י בין מסכתא למסכתא?
שמואל דוד כתב:מיללער כתב:בדר"כ כשרש"י רוצה לציין על משנה שבגמ' שבגמרא מפרש דבר שבמשנה, נוקט בלשונו הקצר: בגמרא מפרש
שמתי לב שבמסכת סוטה כותב רש"י בכל פעם: לקמן מפרש - וכוונתו על הגמרא - הלא דבר הוא, האם זה אומר משהו לגבי שינוי לשונות ברש"י בין מסכתא למסכתא?
חכ״א שליט״א שאל ממני אם רש״י למסכת סוטה שונה בסגנון מפירושו בשאר מסכתות?
שמואל דוד כתב:פרשת השבוע פרשת קרח
ויקח קרח - פירש״י פרשה זו ״יפה נדרשת״ ועיין עירובין ס״ד ובט״ז בדברי דוד.
viewtopic.php?f=17&t=5359&hilit=%D7%99%D7%A4%D7%94+%D7%A0%D7%93%D7%A8%D7%A9%D7%AA
שייף נפיק כתב:יש גם לשים לב, שרש"י כותב 'מפרש בגמרא' ותיכף כמה דבורים אח"כ כותב ''מפרש בגמרא''.
האם יש הבדל ביניהם.
ושאלתי ליודעים ולא ידעו
תם מה הוא אומר כתב:שייף נפיק כתב:יש גם לשים לב, שרש"י כותב 'מפרש בגמרא' ותיכף כמה דבורים אח"כ כותב ''מפרש בגמרא''.
האם יש הבדל ביניהם.
ושאלתי ליודעים ולא ידעו
פעמים זה גם דיבור אחרי דיבור ממש.
[פעם היה לי איזה מהלך, אבל כיון שלא עקבתי אחרי זה לא אכתוב כאן].
האם אין מי שעמד על זאת?
שמואל דוד כתב:מצאתי כמה פעמים באחרונים שהעירו בכגון דא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 182 אורחים