עזריאל ברגר כתב:היזהרו בי מפני בתי.
שמואל דוד כתב:עזריאל ברגר כתב:היזהרו בי מפני בתי.
?
הרע במיעוטו כתב:בראיון שנתן ר"ד דבליצקי למוסף ש"ק כותב בתו"ד שלא רצה הגרש"ד להיות כמה רגעים עם נכדתו שבאה לביקור קצר בשעת ערב מאוחרת אפי' כשהדלת פתוחה ואביה-בנו נמצא גם הוא בבית.
ביקורת תהיה כתב:הרע במיעוטו כתב:בראיון שנתן ר"ד דבליצקי למוסף ש"ק כותב בתו"ד שלא רצה הגרש"ד להיות כמה רגעים עם נכדתו שבאה לביקור קצר בשעת ערב מאוחרת אפי' כשהדלת פתוחה ואביה-בנו נמצא גם הוא בבית.
יש נידון בפוסקים אם ההיתר להתייחד עם בתו אמור גם בבת בתו ובבת בנו. עיין עליו.
ביקורת תהיה כתב:אם נכדה איננה בכלל הנשים המותרות להתייחד עמהן, אין להתייחד עמה בשעות הלילה אף על פי שאביה עמה, אלא צריך שלשה.
החושב כתב:דרך אגב, מה הדין במקרה שאדם נכשל כבר בנושא הזה. האם עם כל זה הדין לא משתנה ומותר לו (ולה) להתייחד?
ואם אסור, האם המטפל (פסיכולוג\מטפל רגשי) בקרבן צריך להזהיר אותו שאסור להם על פי הלכה להתייחד?
עזריאל ברגר כתב:החושב כתב:דרך אגב, מה הדין במקרה שאדם נכשל כבר בנושא הזה. האם עם כל זה הדין לא משתנה ומותר לו (ולה) להתייחד?
ואם אסור, האם המטפל (פסיכולוג\מטפל רגשי) בקרבן צריך להזהיר אותו שאסור להם על פי הלכה להתייחד?
א. לכאורה יש לברר באופן אישי.
ב. מדוע לא?
אוצר החכמה כתב:לגבי משכב זכור מבואר בשו"ע שבמקומות שחשודים על כך יש איסור ייחוד כך שמי שחשוד על העניין אסור לו להתיחד.
שולחן ערוך אבן העזר הלכות אישות סימן כד
א (א) ג] ובדורות הללו שרבו הפריצים, יש להתרחק מלהתייחד עם הזכר.
שאלתי פעם את הרב אלישיב אם מי שאינו חשוד מותר לו להתייחד עם חשוד והשיב לי שכן.
עזריאל ברגר כתב:ביקורת תהיה כתב:אם נכדה איננה בכלל הנשים המותרות להתייחד עמהן, אין להתייחד עמה בשעות הלילה אף על פי שאביה עמה, אלא צריך שלשה.
האם ברור לך שכך הוא הדין?!
שאלתי פעם כמה מורים עבור תלמיד שהיה נוגע לו שאלה כעין זה, וכולם כאחד ענו שאין אנו ממציאים איסורים מעצמנו.החושב כתב:אוצר החכמה כתב:לגבי משכב זכור מבואר בשו"ע שבמקומות שחשודים על כך יש איסור ייחוד כך שמי שחשוד על העניין אסור לו להתיחד.
כוונתך כנראה לזה:שולחן ערוך אבן העזר הלכות אישות סימן כד
א (א) ג] ובדורות הללו שרבו הפריצים, יש להתרחק מלהתייחד עם הזכר.
מלשונו לא משמע שזה איסור גמור מדינא.
אף כי גם להיפך אין להוכיח - כי השו"ע מדבר על מקומות שנפרצו בזה, וממילא על כל אחד יש חשש יותר. ואילו אנחנו מדברים על אדם מוגדר, שללא כל ספק יש לחשוש לגביו.
אסביר יותר את הצד למה שלא יהיה כאן איסור מדינא: אפשר שגדרי האיסור הנאמר בתורה הם קבועים (או לפחות נקבעים לפי רובא דעלמא). ואם יש מישהו חריג - הרי זה כמו אחד שפרוץ בכל נושא אחר - למשל במאכלות אסורות. יש לו עניין של 'סחור סחור', אבל לא חל עליו איסור תורה ממש להתייחד עם צ'יזבורגר.שאלתי פעם את הרב אלישיב אם מי שאינו חשוד מותר לו להתייחד עם חשוד והשיב לי שכן.
אולי שאלת גם האם מותר ללחוץ יד לאדם כזה? או שזה כמו ללחוץ יד לאשה? [גם בזה מסתבר שאסור, ולא שמענו שנזהרים בזה]
אוצר החכמה כתב:לגבי משכב זכור מבואר בשו"ע שבמקומות שחשודים על כך יש איסור ייחוד כך שמי שחשוד על העניין אסור לו להתיחד.
שאלתי פעם את הרב אלישיב אם מי שאינו חשוד מותר לו להתייחד עם חשוד והשיב לי שכן.
הרע במיעוטו כתב:מסתמא מידת חסידות.
אגב, בראיון שנתן ר"ד דבליצקי למוסף ש"ק כותב בתו"ד שלא רצה הגרש"ד להיות כמה רגעים עם נכדתו שבאה לביקור קצר בשעת ערב מאוחרת אפי' כשהדלת פתוחה ואביה-בנו נמצא גם הוא בבית.
ואולי לא הבנתי טוב.
אוצר החכמה כתב:שאלתי פעם את הרב אלישיב אם מי שאינו חשוד מותר לו להתייחד עם חשוד והשיב לי שכן.
הרואה כתב:אוצר החכמה כתב:לגבי משכב זכור מבואר בשו"ע שבמקומות שחשודים על כך יש איסור ייחוד כך שמי שחשוד על העניין אסור לו להתיחד.
שאלתי פעם את הרב אלישיב אם מי שאינו חשוד מותר לו להתייחד עם חשוד והשיב לי שכן.
לכאורה יוצא מזה חידוש, שאיסור יחוד הוא איסור ע"ד לא תקרב, ולא חשש שיבוא לידי עבירה.
כי במקרה כזה של חשוד על הזכור ושאינו, אם יש חשש שיבוא לידי איסור אסור לשניהם, ואם אין חשש (כי האינו חשוד נעשה שומר על עצמו) לשניהם מותר.
אוהב עמו כתב:לכאורה אם על החשוד יש אסור אז גם לכשר יהיה אסור מטעם לפני עיוור.
לענין מש"כ שאין אנו מחדשים איסורים מעצמנו ידוע מהגר"י סלנטר ש"חידש" איסור ייחוד עם כסף של השני, ולכאורה אף אם אינו איסור מ"מ יש בזה הרחקה וסחור סחור אמרינן לנזירא לכרמא לא תקרב.
חיימשה כתב:שאלתי פעם כמה מורים עבור תלמיד שהיה נוגע לו שאלה כעין זה, וכולם כאחד ענו שאין אנו ממציאים איסורים מעצמנו.החושב כתב:אולי שאלת גם האם מותר ללחוץ יד לאדם כזה? או שזה כמו ללחוץ יד לאשה? [גם בזה מסתבר שאסור, ולא שמענו שנזהרים בזה]
לענין כתב:מה תגידו על החשוד בזכור לעצמו - האם אסור לו להתייחד עם עצמו?
עזריאל ברגר כתב:לענין כתב:מה תגידו על החשוד בזכור לעצמו - האם אסור לו להתייחד עם עצמו?
אכן יש שאסרו ייחוד עם אינטרנט.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 431 אורחים