אוצר החכמה כתב:ממש לא נראה שהגלגולים לרמ"ע הכוונה היא סברות שממציאים לפי מודל. זה ידיעות שצריך לדעת אותם כמו רוב דברי האריז"ל שמציג עובדות וע"כ שידעם באיזה שהוא מדרכי הגילוי.
ביחוד אם תקרא את הספר עצמו תראה שהקישורים הם דברים שרחוק להמציאם מסברא.
אוצר החכמה כתב:איני חושד בך שלזה כוונתך אבל כיוון שהזכרת את הרש"י הזה אעיר שיש לי משום מה הרגשה שרש"י הזה הפך להיות לאיזה שק חבטות או למקור לא אמין שכל הזמן מחפשים איך לאמת אותו. כביכול העובדה שרש"י כתב את הסיפור והראשונים קיבלו אותה אינה מספיקה לנו כדי להאמין בו.
אוצר החכמה כתב:מה בדברי חז"ל לא עולה בקנה אחד עם רש"י?
כדכד כתב:כל סיפורי חז"ל על ברוריה הם על למדנותה צדקותה חסידותה וחכמתה והיא גם היתה בתו של רחב"ת ואשת ר"מ ולכן קשה להאמין לסיפור הזה.
לא הייתי אור זאת מעצמי אבל דומני שאני לא הראשון ולא רק המפקפקים בדחז"ל פקפקו בכך
כדכד כתב:אוצר החכמה כתב:מה בדברי חז"ל לא עולה בקנה אחד עם רש"י?
כל סיפורי חז"ל על ברוריה הם על למדנותה צדקותה חסידותה וחכמתה והיא גם היתה בתו של רחב"ת ואשת ר"מ ולכן קשה להאמין לסיפור הזה.
לא הייתי אור זאת מעצמי אבל דומני שאני לא הראשון ולא רק המפקפקים בדחז"ל פקפקו בכך
בריושמא כתב:רק למען הדיוק:
ספר גלגולי נשמות אינו מאת הרמ"ע מפאנו, אלא מאת ר' ישראל סרוק.
ואידך זיל גמור.
עקביה כתב:כדכד כתב:כל סיפורי חז"ל על ברוריה הם על למדנותה צדקותה חסידותה וחכמתה והיא גם היתה בתו של רחב"ת ואשת ר"מ ולכן קשה להאמין לסיפור הזה.
לא הייתי אור זאת מעצמי אבל דומני שאני לא הראשון ולא רק המפקפקים בדחז"ל פקפקו בכך
היא הנותנת. למדנותה, צדקותה, חסידותה וחכמתה גרמו לה ללגלג על מה שאמרו 'נשים דעתן קלה', ולר"מ היה חשוב מאד להוכיח שדברי חז"ל נכונים גם במקרה זה.
(כל זה שייך לאשכול על ברוריה ולא לאשכול זה).
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: התך ו־ 99 אורחים