אוצר החכמה כתב:הטענה שכתבת באחרונה היא טענה צודקת. שבתרו"מ לא היה ברירה וודאי חייבים להפריש כי אחרת אוכל טבל. כך שמלבד הטענה שגדולי הדורות לקחו אחריות גם כדבריך אין עצה על זה. גם אני חושב שאינו נכון שזה המצב בתרו"מ כי הפרישו במשך השנים (ונחלקו על תבואת גוי..) וביארו בזה הפוסקים גם בשו"ע וגם בשאר אחרונים ואע"פ שהחזו"א הניף ידו לברר הרבה פרטים א"א לומר שלא היה בזה בכלל מסורת משא"כ בתכלת.
אבל כל זה חילוק בין תרו"מ לתכלת. אבל צריך לדון על עצם הטענה אם היא צודקת.
לא מובן לי החילוק שחלקת בין תכלת לתרומת ומעשרות, כמו שאסור לאכול בלי לעשר, כך אסור ללבוש בגד של ד׳ כנפות בלי תכלת ויש בזה ביטול עשה וגם לאו של בל תגרע, וכמו שלא יעלה על הדעת ללבוש בגד של ד׳ כנפות עם חוטי תכלת לבד בלי חוטי לבן, כך אין שום היתר ללבוש בגד של ד׳ כנפות עם חוטי לבן לבד, בהנחה שהתברר שאנו יודעים שזה חילזון התכלת, וגם אם זה ספק הרי ספיקא דאורייתא לחומרא, רק אולי יש לדון משום ספיק ספיקא, שהרי קשה להכריע בין השיטות במניין החוטים.