ישבב הסופר כתב:לא, חס ושלום, יש בו גם דברי טעם והוא מאד משעשע, אבל משתקף שיהיה דיון פורה בעז"ה מסביב לקונטרס.
ואף אקוה שנראה את ה'נמען' הדגול מופיע בשערי הפורום כמקדמת דנא.
איש_ספר כתב:והנה סיפור שנתקלתי בו הבוקר
מי יכול לספור כמה שגיאות יש כאן?
א. ר' חיים צאנזר מהקלויז נולד ת"פ נפטר בתקמ"ג.
ב. ר' משה יצחק דרשן המגיד מקעלם נולד בתקפ"ח נפטר בתר"ס.
ג. הסיפור עם אמה על אמה שהייתה או שלא הייתה הוא על ר' חיים מצאנז ובנו השינאווער.
אורי אגסי כתב:גם אתה טעית.
הסיפור היה אכן עם הדברי חיים, אך לא עם בנו השינאווער רב, אלא עם המגיד והמוכיח המפורסם רבי הילל קאלאמייער בעל "משכיל אל דל" ועוד.
אורי אגסי כתב:הסיפור היה אכן עם הדברי חיים, אך לא עם בנו השינאווער רב, אלא עם המגיד והמוכיח המפורסם רבי הילל קאלאמייער בעל "משכיל אל דל" ועוד.
המפורסמת שבהשגותיו של האדמו"ר ממונקאטש על הס' 'פאר יצחק' היא, במ"ש שם בשם האדמו"ר רצ"ה מזידיטשוב "שאמר, שבמסכתא סופרים שממנו נובע זה המנהג של תענית בכורים בערב פסח, נזדקר טעות ובמקום הבכורים "מתענים" צ"ל הבכורים "מתענגים" –
על כך כותב ב'דברי תורה' שם: ובאתי בזה להעיר מה שתקע עצמו לפגוע בדבר הלכה (ולתלות בוקי סרוקי בשם אותו צדיק ז"ל) שאין להתענות הבכורים בערב פסח עיי"ש בטוש"ע או"ח (סי' ת"ע) שהבכורים צריכי' להתענות בע"פ הוא ט"ס וצ"ל להתענ"ג (ר"ל מדעתא דהאי סופר היינו כו') ובדברי תועבות כאלו יכולי' לעקור ח"ו כלומר לעבור על כל התורה כולה ולומר על הכל שהוא ט"ס וז"ב ופשוט כי דברי ריק והבל הוא כנגד כל הפוסקים ראשונים... וא"צ להאריך ופשוט כי אפי' לא עלה זאת על דעת אותו צדיק ז"ל... עכ"ל.
והנה כל הקורא ישתומם: האם הרבי מזידיטשוב טען שהטעות היא בשו"ע? הרי לא אמר אלא שבמס' סופרים – ששם מקורו של דין התענית – נזדקרה הטעות! וכך כתב לתמוה על הד"ת בשו"ת מנחת יצחק (או"ח ח"ב סי' צג).
ואם בד"ת כתב שה'פאר יצחק' תולה בוקי סרוקי ברבי מזידיטשוב, הנה הדברים מאושרים מפי הרה"ק רמ"מ מזידיטשוב ומפי חתנו של הרמ"מ הגה"צ מבריזדאוויץ בשמו של הרה"ק ר' שלמה מדאלינא (ראה מ"ש על כל אלה בעל ה'מנחת יצחק' בהסכמתו לס' 'תענית בכורים'). גם הגרש"ז אויערבאך מקבל שכך אמנם אמר הרה"ק מזידיטשוב, ואף הראה פנים לדבריו, והוסיף שהרה"צ מבארניב יצא נגד מכחישי השמועה והודיע ברבים שכך אמנם אמר הרבי מזידיטשוב! (ראה בס' 'ועלהו לא יבול', ירושלים תשנ"ט, א, עמ' קעג-קעד. 'הליכות שלמה', ירושלים תשס"ז, ניסן-אב, עמ' קפ).
שניה להן, שב'פאר יצחק' כותב שהאדמו"ר מזידיטשוב "הרעיש על ס' עה"ת שנדפס סביב החומש (היינו היכל הברכה ואוה"ח [=אוצר החיים]), וזהו אינו ראוי לחבר בדפוס על החומש".
ומה פירכתו? "והלא הוא ז"ל בעצמו נתן עליו הסכמה גדולה ונדפס שם על החומש בהסכמתו (ידיעתו)".
תאמר שנתעלמה מבעל ה'פאר יצחק' העובדה שרבו נתן הסכמה לחיבור זה? לא ולא! הרי הוא מפרש זאת על אתר בתוך כדי דיבור: כשנזדמנו לידו החומשים שנדפס בצדם פירושיו של צדיק גדול וקדוש בדורו, פירושים שכשהם לעצמם נתן רבנו הסכמתו עליהם, קלל רבנו את המדפיסים...
כלומר, ההסכמה ניתנה לעצם הפירוש, אבל לא להדפסתו בעמוד אחד עם החומש! (מלשון ההסכמה עצמה אין הכרע אם ידע שהפירוש יודפס על הדף יחד עם ה"מסורה גדולה").
אורי אגסי כתב:ק
מוהרנ"ת מברסלב הלך לאסוף כספים עבור הדפסת ספרי רבו מוהר"ן זי"ע, וביקש עבור "הכנסת כלה".
שבטיישראל כתב:ולזאת ייקרא מגבית עבור ישיבת "מיר"
אורי אגסי כתב:קצת שמן למדורה.
בספר חיי נפש להג"ר גדליה אהרן קעניג זצ"ל מצפת (מופיע באוצר) בדף האחרון מופיע סיפור
שמוהרנ"ת מברסלב הלך לאסוף כספים עבור הדפסת ספרי רבו מוהר"ן זי"ע, וביקש עבור "הכנסת כלה"
הגרג"א נשאל האם הסיפור נכון, והרי זה גזל, כיון שהתורמים נתנו עבור הכנסת כלה ולא עבור הדפסת ספרים.
והוא משיב שהסיפור נכון ומקובל אצלו מזקני וחשובי החסידים.
ואומר שאין צריך לתרץ את מוהרנ"ת שהיה דיין גדול והשתתף כדיין בבית דינו של הברדיטשובער רב וכו',
אבל אפשר להסביר עפי"ד מוהר"ן שאמונה היא בחי' איש ואשה וכו' והיות וזה כל הענין של רבינו מוהר"ן הרי זה כהכנסת כלה,
עיי"ש בדף האחרון בספר הנ"ל ותמצאו נחת.
לא כן, אלא שהפרט אודות החליל שגוי הוא (וגם עוד כמה פרטים שנכתבו לעיל אגב שיטפי'... הי' זה ביוהכ"פ, ובשעת נעילה).עובדיה חן כתב:וע"כ שהסיפור לא נכון.
בינה להבין כתב:מתוך הקונטרס עמ' 21
מפי השמועה [לא ראיתי בפנים] הדברים הנ"ל שבי'ג אורות הם מהמוציא לאור הרב יוסף נפתלי וואגשאהל ולא מהרב מפשעווארסק [וגם הרב מונדשיין טעה בזה]
בינה להבין כתב:מפי השמועה
עדיפא הו"ל לאקשויי מהמציאות הפשוטה והמוכחת, שגם ענינים שאינם-'מסתברים'-לכאורה אכן מתרחשים בפועל...עזריאל ברגר כתב:ובפרט קושיא אחת גדולה יש לי עליו:
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 436 אורחים