בספר שפת אמת פרשת שלח (שנת תרמ"ב): ציצית שקולה נגד כל המצות. ופירש מו"ז שאלה המצות שאמרו ששקולים כו' הם מתקנים כל הרמ"ח האיברים".
ושם בשפת אמת פרשת כי תצא (שנת תרנ"ה): שקולה שבת ככל המצוות. ופירש מוז"ל באלו המצות שאמרו ששקולין לכל המצות שהם מתקנים כל האיברים וכ"כ באוה"ח. עכ"ל. וראה עוד בשפת אמת משפטים שנת תרנ"ז ופרשת נצבים שנת תרס"ד.
האם מצינו עוד מרבותינו שכתבו כזאת שהמקיים מצוה ששקולה כנגד כל המצוות מתקן כל הרמ"ח איברים, והיכן האור החיים שכתב כן שרמז בספר שפת אמת?
ותו הרי מצוות תלמוד תורה שקולה כנגד כל המצוות (פאה פ"א) ואם כן מדוע נתחבטו רבותינו (ראה בהקדמת קרית ספר ובס' השל"ה ועוד הרבה) איך יכול האדם לקיים כל הרמ"ח מצות שהרי אינו כהן ואינו מלך ואין מקדש וכו' ואיך ישלים רמ"ח איברים, ולהנ"ל אתי שפיר בפשיטות וכל בר ישראל על ידי לימוד תורה משלים כל רמ"ח אברים וצ"ב.