תולעת ספרים07 כתב:יתכן בהחלט שיש בזה משום אין מערבבים שמחה בשמחה וראה בפוסקים מתי נקרא לערבב שמחה באמצע השבע ברכות
מלא שבוע זאת.
כתבתי בחופזה
-
ובכל אופן אם כבודו רוצה לנסוע לבד ברור שאסור שהרי צריך לשמחה שבעה ימים...
ראה כתובות ט וכמדומני שיש בזה ערך טוב בא"ת וגם בספר הנישואין כהלכתן ניתן להיעזר קצת
עשוי לנחת כתב:תאמין לי שתעשה לר' נחמן ערימות של נחת אם תשאר עם האשה! תעבוד עם שכל, אל תתפתה לרגש.
ומנסיון, אתה תרויח אח"כ כל החיים, ומי יודע אם רק בזכות זאת הגברת תסכים אח"כ לשחרר אותך כל שנה....
ובאגב, הקב"ה גם ישמח מאוד...
מייש כתב:יצויין כי יש דעות שבמשך כל השנה ראשונה אסור לבעל ללון מחוץ לביתו (כלומר בלא אשתו)
מורה צדק כתב:מצד אחד הוא בבעיה, איפה הוא יתפלל בראש השנה, הרי כל החסידות שלו נוסעים?
מצד שני הוא לא יכול לקחת את הכלה איתו
ומצד שלישי אסור לו לעזוב את אשתו בימים אלו וללכת לטייל
ומה עם ושמח את אשתו? אפילו לא בתוך הז' ברכות?
ובכלל ראש השנה זה לא זמן לטיולים.
תולעת ספרים07 כתב:תיקנו חכמים שבע ברכות כדי שישמח את אשתו
אין כוונתי לשבע ברכות אלא לימי המשתה ועיין רמב"ם אשר שבעה ימים אסור במלאכה
ובנוגע לטיולים כבודו לבטח יודע שושימח את אשתו בשבע ברכות אין הכוונה לטיולים....
---
ובאמת שכבר ראיתי ת"ח גדולים שטעו בזה בין שבעת ימי שבע ברכות לבין שבעת ימי המשתה ועיין היטב ברמב"ם.
שליטא כתב: וממלא יש כאן את הסברא של ניחה ליה (כרגע אני לא מאריך מה בדיוק נח לאישה בזה..) או שאין לזה שום קשר לדעת האשה אלא זו מצווה ככל המצוות ואין זה תלוי בדעת האשה ולכן אין היא יכולה למחול על כך וממלא אסור לטוס לאומן בז' ברכות..
תולעת ספרים07 כתב:ראה שו"ע אב"ע סימן ס"ד הנושא בתולה צריך לשמוח עמה ז' ימים שלא יעשה מלאכה ולא ישא ויתן בשוק אלא אוכל ושותה ושמח עמה בין אם הוא בחור בין אם אם אלמן וברמ"א כתב שם דחתן אסור בעשיית מלאכה ואסור לצאת יחיד בשוק ע"כ
וכבר כתבו להקשות מה בא הרמ"א להוסיף על דברי המחבר ועיין בחלקת מחוקק שם דכוונת הרמ"א לאשמעינן דלא מהני מחילה ועיין שם ברמ"א בסעיף ב בשם הרבינו ירוחם דמהני מחילתה.
בכל אופן ראה בפוסקים שכתבו לפרש שחלוקים המחבר והרמ"א שלדעת המחבר מותר לה למחול והוא מועיל ולדעת הרמ"א אין מועיל מחילתה וכו'
וכידוע לכבודו שדיני אבן העזר הם קשים ביותר ובפרט שאין ספרי קיצורים בזה על כן לא ניחא לי לכתוב מזכרון וממה שלמדתי פעם.
בכל אופן נתתי לך מראי מקום....
ויתכן בהחלט שתמצא מזור לשאלתך בילקוט יוסף על הלכות שמחה - עד כמה שזכור לי הוא לא הניח דבר גדול וקטן ובזמנו מאוד נהניתי ממנו אך אינו תחת ידי כעת
---
גם אם תעבור בזה עבירה הרי רבי נחמן הבטיח שימשוך מהגיהנום בפאות - ואפשר שכדאי הוא רבי נחמן לסמוך עליו בשעת השמחה והדחק....
מורה צדק כתב:שליטא כתב: וממלא יש כאן את הסברא של ניחה ליה (כרגע אני לא מאריך מה בדיוק נח לאישה בזה..) או שאין לזה שום קשר לדעת האשה אלא זו מצווה ככל המצוות ואין זה תלוי בדעת האשה ולכן אין היא יכולה למחול על כך וממלא אסור לטוס לאומן בז' ברכות..
נראה אשתו של חסיד ברסלב שלא תסכים לבעלה ליסוע לאומן לראש השנה...
שבטיישראל כתב:ר' נחמן מעולם לא צוה לבא לאומן על ר"ה לאחר פטירתו !!
כל הענין של "ר"ה שלי עולה על כולם" וכדו' היה רק בחיים חיותו של ר' נחמן
ובכלל כל ענין הנסיעה כהיום אין לו שום מקור בכתבי ר' נחמן
שליטא כתב:שבטיישראל כתב:ר' נחמן מעולם לא צוה לבא לאומן על ר"ה לאחר פטירתו !!
כל הענין של "ר"ה שלי עולה על כולם" וכדו' היה רק בחיים חיותו של ר' נחמן
ובכלל כל ענין הנסיעה כהיום אין לו שום מקור בכתבי ר' נחמן
אז תדע לך שר' נתן חולק עליך... (לפני 4 שנים ביררתי את הסוגיא הזו הדק היטב היטב הדק, אבל מכוון שאני לא התעסקתי בלהפיץ את הענין הזה ברבים משום כך שכחתי את כל המקורות בענין, אבל מכוון שהעלת את הנושא אשתדל לקבץ בשבילך את כל המקורות בענין.. וזה יקח לי קצת זמן..)
זה קצת מקורות ממה שאני זוכר כרגע..
ר' נתן כתב במפורש שרק אדם אחד לא צריך לבוא לאומן בראש השנה וכלשונו:
רק מי שהגיע לשלמות שאין שלמות אחריה הוא לא צריך לבוא לאומן בראש השנה..
"הקבר של רבנו מיועד לו מששת ימי בראשית לתיקון העולם לדורות" - לשונו של ר' נתן
במכתב שכותב לבנו הוא מציין שצריך לבוא לקבר של רבינו בראש השנה דווקא..
בעוד מקום ר' נתן כותב שאסור היה לרבינו לומר בפירוש שיבואו על קברו לאחר פטירתו בשביל זכות הבחירה החופשית..
תדע לך שאני יכול להוכיח לך מכל תורה בליקוטי מוהרן שצריך לטוס לאומן בראש השנה אבל מכוון שזה מהלכים שצריך לאחוז בהם ראש משום כך אני לא יכול לפרסם את זה בכתב כי זה יקח לי המון זמן לכתוב זאת..
חבר שלי בנה אתר ששם יש שעורים על פרשת השבוע - שבכל שיעור יש כמה וכמה הוכחות בענין מכל הספרים הקדושים..
בירור לגבי הענין שצדיק כן מתקן אחרים אפילו לאחר מותו..
בירור לגבי ההבדל בין נשמת משה רבינו לבין שאר הנשמות (אפילו אברהם יצחק ויעקב אהרון כו' כו' )
בירור לגבי הענין שנשמת משה רבינו התגלתה רק חמש פעמים בכל הדורות
ההבדל בין אדם שהוא נשמת משה רבינו לגבי אדם שיש לו ניצוץ מנשמת משה רבינו
וכן לגבי גלגולים עיבורים וכד'..
ועוד ועוד ועוד..
יש לי שעורים על כל החומש (כמה פעמים) ששם אתה תוכל לקבל הסבר מלא בענין הזה עד כדי כך שאחרי שתשמע את הדברים בסבלנות
אתה תקבל תמונה אחרת..
http://www.youtube.com/watch?v=SPUP83Xj ... re=related
זה אחד השעורים (שעוד לא שמעתי) אם תתן לי את הסקייפ שלך אשלח לך שעורים חזקים ומתומצתים שיבררו לך את הענין..
שליטא כתב:דע לך שנכון להיום אין לי מושג מי יכנס לגיהנום ומי לא יכנס לגינהום..
יש זוהר מפורש שכותב שיש צדיקים שמגיע להם שכר כרשעים
ויש רשעים שמגיע להם שכר כצדיקים.. (כרגע אני לא זוכר את המקור..)
תולעת ספרים07 כתב:במקרה שמעתי מאחד הגבאים של הרב ברלנד שליט"א שאמר בשם רבי נחמן שאסור לעשות חובות אז איך זה שהחברה משובו הי"ו עושים חובות כדי לנסוע
תרתי דסתרי...
אוהב אוצר כתב:שליט"א היקר!
התפללת פעם בר"ה אצל רשב"י??? אתה יודע שהוא אמר שיכול הוא לפתור את כל העולם מן הדין???
התפללת פעם בר"ה אצל רמבע"ס??? זה שאתה אומר 'אלקא דמאיר ענני'????
התפללת פעם בר"ה אצל האבות הקדושים במערת המכפלה???
הידעת שכל הדין של ראש השנה עומד על: "ועקדת יצחק היום לזרעו תזכור"!!!
ואתה ועוד כמה אלפים כמוך אומרים ומכריזים: ר"ה של אלו, [ב"מ עפ"ל] לא מגיעים לר"ה של ר' נחמן!
אפשר להמשיך ולכתוב מתוך כאב על בזיון מצוקי ארץ הנגרם מהנסיעה הזאת ועל דעות עקומות ומשובשות ללא דעת תורה צרופה ואשר נסיעה זו כרוכה
הרבה פעמים בבעיות קשות של שלום בית בעצם יום הדין [כך מעדות שסח לי חבר שטס לשם]
האמת, שאין לי כבר כח לדבר בענין זה, אבל אחרי שראיתי את האשכול ה.... הזה, הרגשתי חובה להגיב מעט.
ישראל הר כסף כתב:שליטא כתב:דע לך שנכון להיום אין לי מושג מי יכנס לגיהנום ומי לא יכנס לגינהום..
יש זוהר מפורש שכותב שיש צדיקים שמגיע להם שכר כרשעים
ויש רשעים שמגיע להם שכר כצדיקים.. (כרגע אני לא זוכר את המקור..)
אוי, רחמנות, עד לאיפה הגעת?
התמימות מעוותת את השכל כ"כ רחוק?
רחמנא לצלן, אחרי הכל אתה בטוח שיתכן מציאות שעל תפילה תקבל גיהנום? ועל לה"ר גן עדן?
אז מה בדיוק הספק?
בגלל ששמת שם צדיק גם על מי שלא מתפלל ואז יתכן שילך לגיהינום?
על מצוות= גן עדן. על עבירות= גהינום.
מה עכשיו לא ברור?
מה נקרא מצוות ומה עבירות. נכון, אחרי המצאת מצוות והדגשים לא ברורים ברור שיש בלבול.
אז בא אחי יקירי, ותחזור בתשובה מהתחלה, תפתח חומש וגמ' וספרי הלכה ומה שכתוב בהם תעשה. ולא תלך לגיהנום. חבל על הבלבול.
דראל כתב:בלא להתייחס לסוגית נסיעה לאומן וכו', אם הוא משמח את אשתו בכך שנוסע לר"ה לאומן (ותהיה הסיבה אשר תהיה), מקיים בכך 'ושימח את אשתו אשר לקח'.
ישראל הר כסף כתב:עכשיו עזוב הכל בצד.
קח עצה טובה מסתם אדם.
יש דברים שלא ענינם מותר או אסור, אלא כדאי או לא כדאי.
תשמע לי, זה לא כדאי. גם במחיר תיקון העולם.
למה. ככה. באמת חבל להרוס בידיים. תשאל את בעלי הנסיון. הם יסבירו לך.
את שמו ית' מוחים על המים בשביל לתקן הריסת עולם שכזו. אז גם אם בשבילך זה מחיית שמו בכל אופן תחשוב טוב על מה שנכתב כאן. זה לא בדיחה. זה עסק של חיים שהקב"ה משותף בו
מייחל להצלחתך ולשמחתך. הק' ישראל. שיהיה תמיד בשמחות.
דרך אגב, אם תסע לאומן, מעיקר הדין הם חייבים לתת לך עליה בראש השנה. לא שווה?...
שליטא כתב:דראל כתב:בלא להתייחס לסוגית נסיעה לאומן וכו', אם הוא משמח את אשתו בכך שנוסע לר"ה לאומן (ותהיה הסיבה אשר תהיה), מקיים בכך 'ושימח את אשתו אשר לקח'.
כן אבל אני דיברתי באופן שהיא לא שמחה מזה... (אני מתחתן עם חרדלניקית ולא עם ברסלבית, היא הסכימה שאני אטוס לאומן בראש השנה אבל לא בשבע ברכות.. הספק שלי הוא בשבע ברכות..
יאיר. כתב:בקיצור שליט"א...פה לא תמצא תשובה לשאלתך.
אני במקומך הייתי פונה לרבותיי...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 484 אורחים