חלמישצור כתב:יש לבאר איך הניחו במדבר - לאורך כל הארבעים שנה - תפילין, והרי פרשיות שמע ווהיה אם שמע נכתבו רק בשנה האחרונה, ו"תיבעי למאן דאמר תורה מגילה מגילה ניתנה, תיבעי למאן דאמר תורה חתומה ניתנה" (גיטין ס, א).
עזריאל ברגר כתב:כמדומני שי"א שבמשך ארבעים שנה הניחו תפילין עם שתי פרשיות בלבד, ושני הבתים הנותרים היו ריקים.
שו"ת יביע אומר חלק א - אורח חיים סימן ג כתב:
ז) וכרגע נראה לי ספר כגן הירק על ס' התיקונים, וראיתי אליו (בדף לג וברף /ובדף/ רטו), שהפריז על המדה והביא לדינא דברי הרב מצת שמורים, שכ', דאליבא דהלכתא צריך להניח ב' זוגות דרש"י ודר"ת, ומי שאינו מניחם יחדיו כאילו לא קיים מצות תפלין כל ימיו, ששניהם אמתיים, וצריך להניח שתיהם, והאריך בזה בדברים לומר ששני הסברות אמת ומזמן משה רבינו עד הגאונים היו מניחים ב' זוגות. וע"ע בס' בן איש חי (פ' וירא אות כא), שכ', והנה בתחלה היו חושבים מחלוקת זו כשאר המחלוקות שסברא אחת בטלה, אך בא רבינו האר"י ז"ל והגיד בקבלה מפי אליהו ז"ל ששני הסברות אמת וצריכים למעבד תרוייהו, ומימות מרע"ה עד הגאונים היו מניחים ב' זוגות, ובזוהר חדש איתא על קצת בנ"א דמניחין ב' זוגות מספק, דלא ידעין ברזא דא דתרוייהו אצטריכו. עכת"ד.
שבילי דנהרדעא כתב:כלומר ההגיון שלך חולק על המקובל האלקי בעל המצת שמורים והא"ח?
קראקובער כתב:הסברתי לך למעלה למה זה לא הגיוני אם יש לך מה לענות בבקשה.
אתה לא היחיד שחינכו ככה, אפשר בהחלט לדון על זה פה...
viewtopic.php?f=7&t=20568
קראקובער כתב:מה קשה להבין? הוא אוחז שהסדר אינו לעיכובא ויש עוד שאחזו ככה.
שבילי דנהרדעא כתב:קראקובער כתב:מה קשה להבין? הוא אוחז שהסדר אינו לעיכובא ויש עוד שאחזו ככה.
לשון הזוה"ק הוא דתרווייהו צריכי, הובא לעיל בתוך דברי השו"ת יבי"א.
קראקובער כתב:כנראה שאחז שצריך להבין הזוהר אחרת והן הן הדברים שכתבתי וידוע כמה הוא חלק על הבן איש חי.
דרומי כתב:עוד בענין אם הניחו תפילין במדבר וכיצד
דרומי כתב:לא מוכר לי הספר. האם נמצא באוצר?
חזון-איש'ניק כתב:שו"ת יביע אומר חלק א - אורח חיים סימן ג כתב:
ז) וכרגע נראה לי ספר כגן הירק על ס' התיקונים, וראיתי אליו (בדף לג וברף /ובדף/ רטו), שהפריז על המדה והביא לדינא דברי הרב מצת שמורים, שכ', דאליבא דהלכתא צריך להניח ב' זוגות דרש"י ודר"ת, ומי שאינו מניחם יחדיו כאילו לא קיים מצות תפלין כל ימיו, ששניהם אמתיים, וצריך להניח שתיהם, והאריך בזה בדברים לומר ששני הסברות אמת ומזמן משה רבינו עד הגאונים היו מניחים ב' זוגות. וע"ע בס' בן איש חי (פ' וירא אות כא), שכ', והנה בתחלה היו חושבים מחלוקת זו כשאר המחלוקות שסברא אחת בטלה, אך בא רבינו האר"י ז"ל והגיד בקבלה מפי אליהו ז"ל ששני הסברות אמת וצריכים למעבד תרוייהו, ומימות מרע"ה עד הגאונים היו מניחים ב' זוגות, ובזוהר חדש איתא על קצת בנ"א דמניחין ב' זוגות מספק, דלא ידעין ברזא דא דתרוייהו אצטריכו. עכת"ד.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 404 אורחים