מתפעל כתב:גאר א שיין בילד פין די רעבע זצ"ל, מי יכול לנסות לתארך את התמונה?
שבילי דנהרדעא כתב:עוד בשנת תרח"ץ
יציב פתגם כתב:תמונה נדירה מקבלת פנים לכבוד הרבי מסאטמאר בלשכת הביד"צ הישן של העדה החרדית (ברחוב אדמון) בהשתתפות הגר"פ עפשטיין והגר"ד יונגרייז
מנדעל כתב:מתי ביקר פעם אחרונה בארה"ק? אחרי האיסור ללכת לכותל-המערבי הרבי ביקר בארצנו הקדושה?
מיללער כתב:מנדעל כתב:מתי ביקר פעם אחרונה בארה"ק? אחרי האיסור ללכת לכותל-המערבי הרבי ביקר בארצנו הקדושה?
ביקר בפעם האחרונה בשנת תשכ"ה
גביר כתב:אזכיר את ששמעתי מישישים שהכירו אותו באירופה לפני השואה שהיה נחשב אז למומחה גדול בענייני מקוואות והיו מזמינים אותו לבדיקת מקוואות.
קושטא כתב:כמדומה לי אמר שבשביל זה לא החזיק יהדות באמעריקא כיון שהמקוואות לא היו כשרים.
שבילי דנהרדעא כתב:עת הגעתו לשוייץ כשניצל מידי הנאצים הארורים ימש"ו בשנת תש"ה.
קושטא כתב:המעשה הוא להיפך.
הי' אחד מן החסידים בשם ר' משה שווארץ שהי' חולה מסוכן ממש וחלם על מטת חוליו שרואה את הרבי בהיכל בעולם העליון ורבינו שאל אותו למה הוא כאן והשיב על מצבו הקשה שיברכו ואמר לו הרבי שילך אל הרבי ר' אלימלך בהיכל הסמוך וברכו והבריא בנס.
המנחת יצחק ביקש מהמדפיסים של ספר מתורתו של הרה''ק הרבי ר' אלימלך זי''ע שידפיסו סיפור זה
.השוחט כתב:דבר מופלא ממנו זצ"ל שראיתי מביאים מדברי יואל, לא אדע מקומו, והאם הועתק בדקדוק.
הוא מביא א' ממעשיותיו של רבינו נחמן מברסלב זצ"ל. אודות מלך שהלך ליער עם שריו. לפתע ירד מבול.
כל א' מהשרים דאג לעצמו וברח למחסה. המלך נותר לבדו.
לפתע ראה בקתה כפרית ופנה לשם. הכפרי זיהה את מלכו ונהג בו כבוד מלכים כראוי.
המבול נרגע והשרים תפסו את עצמם איך הזניחו את המלך. חיפשו ומצאוהו בבקתה.
ניסה כל אחד לשוב למקומו לצד המלך.
דחה אותם המלך ואמר להם היות שבעת מבחן לא עמדתם בהצלחה, והכפרי מילא את התפקיד להגן על המלך בהצלחה בדרכו.
על כן מעתה הוא יהא ראש השרים.
מסתמא בדברי יואל זה ארוך פי עשרה, ואצל ר' נחמן אולי פי מאה. אבל זה הגרעין.
אמר הרה"ק מסאטמר לבאר הנמשל.
זה חזון לאחרית הימים, לעקבתא דמשיחא.
המלך הוא מלכו של עולם, כפי ששוכן בלב כל יהודי.
השרים המה החכמות האמורות כביכול להגן על המלכות. על האמונה שבלב.
המבול הוא הכפירה הנוראה המתרבית להבהיל לעת קץ הגלות.
החכמות נכשלות ואינן מצליחות לעצור בעד המבול הזה.
הכפרי הוא האמונה הפשוטה והתמימה. דוקא היא מצליחה היכן שכל הפילוסופיות נכשלות.
לכן לעתיד ייבטלו כל הפילוסופיות ותשרור בכיפה אך ורק האמונה הפשוטה.
דברי פי חכמים חן, ושפתים יישק משיב דברים נכוחים.
מרשי הנו אזרח ותושב ארה"ב, עשיר מופלג ואדמו"ר בעל השפעה עצומה על אלפי חסידיו בארה"ב, הולנד ובלגיה. במשך זמן רב התנגד לציונות אולם שינה את טעמו מאז הקמת המדינה וברצונו לעלות ארצה ולהשתקע כאן, דבר אשר יגרור אחריו ריבוי תיירים-חסידים והתיישבות אמידים. והאמן לי כי לא אדע איך להסביר לו את סיבת ה"סחבת" הזו.
חלמישצור כתב:עניין שיש לברר: בתיק מצולמת הרבנית ולצדה נערה - מיהי?
חלמישצור כתב:
עניין שיש לברר: בתיק מצולמת הרבנית ולצדה נערה - מיהי?.
אראל כתב:חלמישצור כתב:
עניין שיש לברר: בתיק מצולמת הרבנית ולצדה נערה - מיהי?.
לפי הרשום בעמ' 16 שהילדה 'מאטל' נולדה ב'קערעצקי', אזי לכאורה כמעט ברור, שהילדה בתמונה היא אחותו [מן האב] של ר' חי"ל ט"ב מסאסוב, בת ר' העניך מקערעצקי שנולדה לו בזיוו"ש הרבנית ברכה בת ר' יצחק מאיר רב בסטאנאוויץ
אולי יש למישהו ידיעה עלי', כי כנראה שרדה אחר המלחמה, ועם מי התחתנה?
אראל כתב:חלמישצור כתב:
עניין שיש לברר: בתיק מצולמת הרבנית ולצדה נערה - מיהי?.
לפי הרשום בעמ' 16 שהילדה 'מאטל' נולדה ב'קערעצקי', אזי לכאורה כמעט ברור, שהילדה בתמונה היא אחותו [מן האב] של ר' חי"ל ט"ב מסאסוב, בת ר' העניך מקערעצקי שנולדה לו בזיוו"ש הרבנית ברכה בת ר' יצחק מאיר רב בסטאנאוויץ
אולי יש למישהו ידיעה עלי', כי כנראה שרדה אחר המלחמה, ועם מי התחתנה?
בראנסוויל כתב:אראל כתב:חלמישצור כתב:
עניין שיש לברר: בתיק מצולמת הרבנית ולצדה נערה - מיהי?.
לפי הרשום בעמ' 16 שהילדה 'מאטל' נולדה ב'קערעצקי', אזי לכאורה כמעט ברור, שהילדה בתמונה היא אחותו [מן האב] של ר' חי"ל ט"ב מסאסוב, בת ר' העניך מקערעצקי שנולדה לו בזיוו"ש הרבנית ברכה בת ר' יצחק מאיר רב בסטאנאוויץ
אולי יש למישהו ידיעה עלי', כי כנראה שרדה אחר המלחמה, ועם מי התחתנה?
אשת הג' ר' אברהם גרשון זאקס ז"ל
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: עתניאל בן קנז ו־ 239 אורחים