מתפעל כתב:האם הילד הוא ר' דוד'ל פרנקל?
כמדומה ששמעתי פעם שהילד הוא ר' אברהם גריינימן שיחי' בנו הגדול של רבי שמריהו זצ"ל, אחיינו ומקורבו של החזו"א.
מתפעל כתב:האם הילד הוא ר' דוד'ל פרנקל?
מתפעל כתב:האם הילד הוא ר' דוד'ל פרנקל?
אוצרניק כתב:מתפעל כתב:האם הילד הוא ר' דוד'ל פרנקל?
לי נראה מאד, כי הילד הוא ר' אריה שכטר.
הכרתי את בנו של ר' אריה בגיל הזה בערך, והוא היה דומה לקלסתר זה כשתי טיפות מים.
אולי ?
שחר כתב:קבלתי לפני זמן רב תמונה של מרן החזו"א זללה"ה, התמונה כמדומני די נדירה, אבל היא חדה וברורה מאד, החזו"א נראה עומד בשעה שאחר משמש בעמידה לברכות ואחד מברך הברכות, כפי הנראה החזו"א שימש כסנדק (לכן יש לו טלית).
מה שרציתי לדעת: מי הוא הרך הנימול? ומהו התאריך? ומי הם כל שאר הדמויות הנראות בתמונה?
יתכן והתמונה כבר הודפסה באיזה ספר ברבות הזמן עם הפרטים, אך אין לי שום מושג על כך, [בשעה שקבלתי את התמונה אמרו לי שהיא לא נמצאת בשום ספר].
אשמח לקבל כל מידע.
הולך בטל כתב:שחר כתב:קבלתי לפני זמן רב תמונה של מרן החזו"א זללה"ה, התמונה כמדומני די נדירה, אבל היא חדה וברורה מאד, החזו"א נראה עומד בשעה שאחר משמש בעמידה לברכות ואחד מברך הברכות, כפי הנראה החזו"א שימש כסנדק (לכן יש לו טלית).
מה שרציתי לדעת: מי הוא הרך הנימול? ומהו התאריך? ומי הם כל שאר הדמויות הנראות בתמונה?
יתכן והתמונה כבר הודפסה באיזה ספר ברבות הזמן עם הפרטים, אך אין לי שום מושג על כך, [בשעה שקבלתי את התמונה אמרו לי שהיא לא נמצאת בשום ספר].
אשמח לקבל כל מידע.
מי זה הבן אדם עם הקנייץ האפור שעומד מאחרוי החזו"א, בינו לבין הר' מובשוביץ?
י. בנימין כתב:לגבי הרב פרנקל זצ"ל הנ"ל,
הוא היה חתנו של האדמו"ר ר' אליעזר אפשטיין מניישטט - ז'לושיץ [אביו היה אדמו"ר בניישטט - עירו של המאור ושמש, והוא עבר לז'לושיץ], שהיה דור רביעי בן אחר בן למאור ושמש זצ"ל.
האדמו"ר מז'לושיץ הנ"ל היה חתנו של האדמו"ר ר' יעקב משה מקומרנא זצ"ל.
בית מדרשו היה מעין המשך לחצר זו, אולם היו מנהגים שנהגו בבית מדרשו כמנהג קומרנא.
לכאורה, ברית זו לא התקיימה בבית המדרש ברחוב יהודה הלוי, אלא החזון איש נפטר לפני שהוא פתח את בית מדרשו שם. הבנין ברחוב יהודה הלוי היה חדש יחסית, היה בו מעלית, ולכאורה בשנים שחזון איש נפטר עדיין לא היו בנינים כאלו בתל אביב.
מאירי כתב:בר אוריין תנינא כתב:הפרט שמשך את תשומת ליבי יותר מכל היה שנת הלידה, ובכן: שנת הלידה של החזו"א עפ"י הנכתב הוא 1870, (בערך תרל"א) ואילו שנת הלידה של הרבנית הוא 1883!!! (תרמ"ג), שלש עשרה שנה אחריו!!!
הרי זה סתירה מוחלטת לכל הידוע בדבר הפרשי השנים בין החזו"א לרעייתו.
[גם שנת לידתו של החזו"א עצמו צ"ע, וזאת לאור הידוע כי נולד בחשון תרל"ט (1878), ואילו כאן כתב בכת"י כי נולד בתרל"א, ואולי יוכיח האחד על רעהו כי מסיבות שונות לא נכתבה כאן כל האמת, ולצרכים שונים שונו פרטי הלידה, ואי אפשר להוכיח מכאן דבר, ועדיין צ"ע.]
לא ראיתי הצילום (ואולי תעלה אותו) אבל קשה מאד לומר שהחזו"א שהי' כל כולו עמוד אמת שבדור האחרון, יכתוב דברים הרחוקים כ"כ מן האמת אפי' בשביל להרויח דברים נשגבים (וכפי גודל הנהגתו אפי' לשנות בג' מילי שהתירו, בטח היה נזהר מלהקל בזה בעלמא), ותלוי אם היה מצב סכנה וכו', אם כי ניתן לשער שאם אכן כתב רק תאריך לועזי ולא עברי, יש כאן צירוף הגון לומר ששינה מלכוין השנים עם העברי, כי לדידן הלועזי אינו כלום ובדו מליבם.
מתפעל כתב:מי אלו כאן הסובבים את מרן החזון איש צ"ל?
אישנמ כתב:הנה הכיתוב לתמונה של מתפעל
לב האבן כתב:מכ"מ זה בבר מצוה של ר' צ"י אברמוביץ, לא?
מותיב ומפרק כתב:דרך אגב חלק מהפריטים שציטטת הם אכן אצל יורשיו של החזו"א.. כגון המשקפיים ומקלו ועוד..
אבקברד כתב:[לא ממש קשור לאשכול, אבל לא מצאתי אשכול אחר לשאול]
האם יוכל מאן דהוא
להפנות אותי למקום בו כותב החזו"א
על כך שאהבת האדם את ההרצאה והלימוד לאחרים,
גורם לעיוות בדרכי הלימוד?
[חשבתי שבאמונה ובטחון אך לא מצאתי שם]
דברי הימים וקורות עולם הם מאלפים הרבה את החכם בדרכו, ועל תולדות העבר ייסד אדני חכמתו; ואמנם בהיות האדם אוהב לחדש ולהרצות לפני קהל, נצברו הרבה שקרים בספרי התולדות, כי בן אדם אינו שונא את הכזב בטבעו ורבים האוהבים אותו ומשתעשעים בו שעשועי ידידות. ועל החכם להבר בספורי הסופרים לקבל את האמת ולזרות את הכזבים - - -
.השוחט כתב:אולי היא נכדה/נינה שלו ?
.השוחט כתב:כתב מי שכתב שמחזיק הכוס אינו חכם פלוני כמו שחשבו כאן, אלא ר' יונה שטנצל, שאל ר' מתפעל מנין הביטחון, על כך השבתי שמא הביטחון של בעל הביטחון נובע מהיותו צאצא של ר' יונה שטנצל. ודוק.
דודי צח כתב:אבקברד כתב:[לא ממש קשור לאשכול, אבל לא מצאתי אשכול אחר לשאול]
האם יוכל מאן דהוא
להפנות אותי למקום בו כותב החזו"א
על כך שאהבת האדם את ההרצאה והלימוד לאחרים,
גורם לעיוות בדרכי הלימוד?
[חשבתי שבאמונה ובטחון אך לא מצאתי שם]
אולי כוונתך לדברי החזון איש שהם אכן ב'אמונה וביטחון' (א:ח) דלהלן ???דברי הימים וקורות עולם הם מאלפים הרבה את החכם בדרכו, ועל תולדות העבר ייסד אדני חכמתו; ואמנם בהיות האדם אוהב לחדש ולהרצות לפני קהל, נצברו הרבה שקרים בספרי התולדות, כי בן אדם אינו שונא את הכזב בטבעו ורבים האוהבים אותו ומשתעשעים בו שעשועי ידידות. ועל החכם להבר בספורי הסופרים לקבל את האמת ולזרות את הכזבים - - -
מאירי כתב:הקפצה לרגל היארצייט, את התמונה המצו"ב מישהו מכיר? ומי הם הנראים בתמונה?
חיים שאול כתב:ואולי כתוב על זה בפאר הדור ח"א
מתפעל כתב:מי הרב הנראה מימין?
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 234 אורחים