האמת והשלום כתב:שמעתי שהיה מניח חמש זוגות תפילין.
וכידוע לפי זה אמאי לא נהג להניח בעת התפילה וכן במהלך כל היום כולו בתפילין דרש"י ור"ת יחד?
עוד שמעתי שהיה כתוב לו על א' מנרתיקי התפילין רש"י ועל השני רש"י-רמב"ם והייתי מעוניין לדעת מה ההבדל מזה אומר רש"י-רמב"ם?
וכן האם היה מניח שימושא רבא וכיוצ"ב?
האמת והשלום כתב: וכידוע לפי זה אמאי לא נהג להניח בעת התפילה וכן במהלך כל היום כולו בתפילין דרש"י ור"ת יחד?
בברכה המשולשת כתב:האמת והשלום כתב: וכידוע לפי זה אמאי לא נהג להניח בעת התפילה וכן במהלך כל היום כולו בתפילין דרש"י ור"ת יחד?
יש ספר על תפילין דר"ת, המצוי באוצר.
אינני זוכר את שם הספר, אך למיטב זכרוני חיבר אותו ת"ח מהעיר אלעד
יש שם תשובה של מרן זצ"ל בעניין הנחת תפילין דר"ת בכלל, ואי הנחתם ביחד עם רש"י, לאשכנזים, על-פי נגלה ונסתר.
האמת והשלום כתב:שמעתי שהיה מניח חמש זוגות תפילין.
וכידוע לפי זה אמאי לא נהג להניח בעת התפילה וכן במהלך כל היום כולו בתפילין דרש"י ור"ת יחד?
עוד שמעתי שהיה כתוב לו על א' מנרתיקי התפילין רש"י ועל השני רש"י-רמב"ם והייתי מעוניין לדעת מה ההבדל מזה אומר רש"י-רמב"ם?
וכן האם היה מניח שימושא רבא וכיוצ"ב?
האמת והשלום כתב:בברכה המשולשת כתב:האמת והשלום כתב: וכידוע לפי זה אמאי לא נהג להניח בעת התפילה וכן במהלך כל היום כולו בתפילין דרש"י ור"ת יחד?
יש ספר על תפילין דר"ת, המצוי באוצר.
אינני זוכר את שם הספר, אך למיטב זכרוני חיבר אותו ת"ח מהעיר אלעד
יש שם תשובה של מרן זצ"ל בעניין הנחת תפילין דר"ת בכלל, ואי הנחתם ביחד עם רש"י, לאשכנזים, על-פי נגלה ונסתר.
לצערי אין לי עדיין אוצה"כ אם תוכל להעלות בקיצור נמרץ עיקרי הדברים או מקורות יותר נגישים לדבר...
עושה חדשות כתב:מנהג העולם שלא לברך על הרחת טבק, לא נתברר טעמו כ"כ.
איש_ספר כתב:אליהו בן עמרם כתב:
זכורני, שהיה יהודי יקר כלשהו שהיה נוהג להתפלל עם הרב זצ"ל בתפילת מעריב של מוצ"ש, והיה נוהג להביא עימו קופסא קטנה של טבק להרחה, והיה מכבד את הרב להריח מן הטבק, והיה הרב מקבל ממנו בסבר פנים יפות, ומריח מן הטבק - להנאתו הגדולה של אותו יהודי. פעם אחת ביושבי עימו בעת "רעווא דרעווין", השיח בפני את התלבטותו, שהרי יכול שיהודי זה שסומך על העירוב העירוני (שרבים וטובים סומכים עליו), מביא את הטבק (לפני צאת השבת) מרשות אחת לרשות שניה בבית הכנסת, והרב מקבל ממנו, וא"כ יש כאן "עקירה" מרשות אחת (או רה"ר או כרמלית), ו"הנחה" ברשות היחיד. ומה אפשר לעשות, כדי לא לפגוע באותו יהודי?
לא זו בלבד. אלא כמדומה אני (קרוב לודאי) שהיה נזהר שלא להריח טבק משום איזה דעה שמברכים על הרחתו. ואעפ"כ מאותו יהודי קיבל.
ידידיה כתב:הרי לכל חבר בפורום יש כניסה חינם לאתר הטאבלט, וזו הזדמנות להודות להנהלה על כך.
ידידיה כתב:ידידיה כתב:הרי לכל חבר בפורום יש כניסה חינם לאתר הטאבלט, וזו הזדמנות להודות להנהלה על כך.
עושה חדשות כתב:מנהג העולם שלא לברך על הרחת טבק, לא נתברר טעמו כ"כ.
לענין כתב:איש_ספר כתב:אליהו בן עמרם כתב:
זכורני, שהיה יהודי יקר כלשהו שהיה נוהג להתפלל עם הרב זצ"ל בתפילת מעריב של מוצ"ש, והיה נוהג להביא עימו קופסא קטנה של טבק להרחה, והיה מכבד את הרב להריח מן הטבק, והיה הרב מקבל ממנו בסבר פנים יפות, ומריח מן הטבק - להנאתו הגדולה של אותו יהודי.
לא זו בלבד. אלא כמדומה אני (קרוב לודאי) שהיה נזהר שלא להריח טבק משום איזה דעה שמברכים על הרחתו. ואעפ"כ מאותו יהודי קיבל.
יתכן שנהג רק לעשות עצמו כמריח [וכבר ידענו לקטני קטנים שנהגו כן מפני הכבוד, וכ''ש שהוא שהיה מדקדק בספק ספיקי ברכות, לא היה מריח בפועל כי אם נראה כמריח. ואין בזה חשש גניבת דעת, כדילפינן ממלאכים שאכלו אצל אברהם אבינו עליו השלום.
ידידיה כתב:הרי לכל חבר בפורום יש כניסה חינם לאתר הטאבלט, וזו הזדמנות להודות להנהלה על כך.
גיזונטע קאפ כתב:ידידיה כתב:הרי לכל חבר בפורום יש כניסה חינם לאתר הטאבלט, וזו הזדמנות להודות להנהלה על כך.
דהיינו?
איש_ספר כתב:דברים שאמרתי אני הצב"י בהספד בתוך השבעה ונוסף עליהם עוד בשעת עריכת הדברים. מתפרסם ב"לקראת שבת" של הפלס של שבוע זה.
===========================================
וכך אנו מוצאים בפנקס קבלותיו כשטרם מלאו לו שלושים, דברים שאלמלא מקרא כתוב אי אפשר לאומרו:
"לחשוב שרבותיו הרוחנים הם ארבעה, הגר"א, האר"י, הרש"ש והח"ח. ואני תלמידם הרוחני ולכוון הנהגתי לפי דרכם בערכי".
ועוד מוסיף שם פרטים וחלקים מעבודת השי"ת, לצד שמות חכמים שהם בעיניו עמודי אותו חלק, כדי שדמותם תעמוד לפניו לחזק אותו חלק:
בענין שמירת השו"ע – ר' דוד בהר"ן.
בענין מקווה וותיקין – ר' שמואל פפרמן.
בענין שמירת הלשון – ר' שמואל הומינער.
בענין דרוח הקודש – ר' מרדכי שרעבי.
":
הא לחמא עניא כתב:היום ראיתי בפסקי תשובות שמביא מר' שריה את ההלכה דבת"ב נדחה [כמו השנה] אם יהודי לא יוכל לצום את כל הצום באם ילך להתפלל בציבור, אזי הוא מצדד שעדיף תפילה בציבור ולא לצום את כל התענית מאשר להתפלל ביחידות ולצום את כל הצום.
א חידוש!
ושוב, הוא מדבר על ת"ב נדחה.
אך מכאן רואים את ההסתכלות על הענין של תפילה בציבור.
יושב סתר כתב:האמת והשלום כתב:שמעתי שהיה מניח חמש זוגות תפילין.
וכידוע לפי זה אמאי לא נהג להניח בעת התפילה וכן במהלך כל היום כולו בתפילין דרש"י ור"ת יחד?
עוד שמעתי שהיה כתוב לו על א' מנרתיקי התפילין רש"י ועל השני רש"י-רמב"ם והייתי מעוניין לדעת מה ההבדל מזה אומר רש"י-רמב"ם?
וכן האם היה מניח שימושא רבא וכיוצ"ב?
פשיטא. רש"י זה סדר הפרשיות. רמב"ם זה מחלוקתו עם הרא"ש באופן עשיית הפרשיות סתומות.
[הט"ז העלה בזה פשרה שאותה נוהגים רוב עם ישראל, אולם יש שפקפקו בדבריו כגון בבריסק]
צבי וחמיד כתב:איש_ספר כתב:דברים שאמרתי אני הצב"י בהספד בתוך השבעה ונוסף עליהם עוד בשעת עריכת הדברים. מתפרסם ב"לקראת שבת" של הפלס של שבוע זה.
===========================================
וכך אנו מוצאים בפנקס קבלותיו כשטרם מלאו לו שלושים, דברים שאלמלא מקרא כתוב אי אפשר לאומרו:
"לחשוב שרבותיו הרוחנים הם ארבעה, הגר"א, האר"י, הרש"ש והח"ח. ואני תלמידם הרוחני ולכוון הנהגתי לפי דרכם בערכי".
ועוד מוסיף שם פרטים וחלקים מעבודת השי"ת, לצד שמות חכמים שהם בעיניו עמודי אותו חלק, כדי שדמותם תעמוד לפניו לחזק אותו חלק:
בענין שמירת השו"ע – ר' דוד בהר"ן.
בענין מקווה וותיקין – ר' שמואל פפרמן.
בענין שמירת הלשון – ר' שמואל הומינער.
בענין דרוח הקודש – ר' מרדכי שרעבי.
":
הלשון ''בענין דרוח הקודש'' הייתה נראית לי קצת משונה מחברותיה מעלה. מלבד הקושי להבין עצם הדבר.
אחרי שראיתי צילום כתי''ק, אולי פיענוח הר''ת הוא בענין ''דרכי הקדושה''. (ויחי ההבדל..)
החתן סופר כתב:יושב סתר כתב:האמת והשלום כתב:שמעתי שהיה מניח חמש זוגות תפילין.
וכידוע לפי זה אמאי לא נהג להניח בעת התפילה וכן במהלך כל היום כולו בתפילין דרש"י ור"ת יחד?
עוד שמעתי שהיה כתוב לו על א' מנרתיקי התפילין רש"י ועל השני רש"י-רמב"ם והייתי מעוניין לדעת מה ההבדל מזה אומר רש"י-רמב"ם?
וכן האם היה מניח שימושא רבא וכיוצ"ב?
פשיטא. רש"י זה סדר הפרשיות. רמב"ם זה מחלוקתו עם הרא"ש באופן עשיית הפרשיות סתומות.
[הט"ז העלה בזה פשרה שאותה נוהגים רוב עם ישראל, אולם יש שפקפקו בדבריו כגון בבריסק]
לכאורה רמב"ם זה עוד כמה הבדלים, עיבוד הקלף, הפרדת בתי הראש, וכמדומה שי"ן שקועה כבר כתב מהר"י קאפח זצ"ל. (רצועות שחורות משני צדדים אני לא בקי אם מעכב להרמב"ם)
צביב כתב:נראה שאות ד של דרה''ק נכתבה אחרי כן,
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 174 אורחים