תוך כדי דיבור כתב:גם ר' שאול ליברמן הנ"ל היה חתנו של רבי אליעזר רבינוביץ'. בכל אופן הוא באמת היה שושלת היוחסין מכל הצדדים (ולא רק משפחת קצנלבוגן).
אכן. ובזיו"ש של ר' מאיר ברלין (בר אילן).
תוך כדי דיבור כתב:גם ר' שאול ליברמן הנ"ל היה חתנו של רבי אליעזר רבינוביץ'. בכל אופן הוא באמת היה שושלת היוחסין מכל הצדדים (ולא רק משפחת קצנלבוגן).
איש_ספר כתב:תוך כדי דיבור כתב:גם ר' שאול ליברמן הנ"ל היה חתנו של רבי אליעזר רבינוביץ'. בכל אופן הוא באמת היה שושלת היוחסין מכל הצדדים (ולא רק משפחת קצנלבוגן).
אכן. ובזיו"ש של ר' מאיר ברלין (בר אילן).
איש_ספר כתב:רמ"י ליברמן היה מקורב לחוגי נטורי קרתא ומאמריו היו מתפרסמים בהחומה (אאל"ט).
שמעתי מנכדו לבית גפן, והדברים ידועים, שרש"ל היה הרי אדם ערירי ל"ע, ומשכורתו היתה כבדה מאד, ובכן מידי חודש בחודשו היה משגר לאחיו היושב בירושלים, תמיכה הגונה לו ובעיקר לבניו.
עכשו השגתי בול. ולכן זמנו מוקדם. שמחתי על הבשורה של בת תחלה אצל אחיך שיח' ואברכך ברכת מז"ט.
דראל כתב:שמועה ששמעתי, ואשמח אם יהיה מי שיאשר או יכחיש אותה (אם כי להכחיש יותר קשה).
ר' יעקב קמינצקי שאל פעם מישהו בשיחה: "מי גדול הדור באמריקה?". הנ"ל השיב בהפתעה: "ר' משה (פיינשטיין)". "לא" אמר ר' יעקב "ר' שאול ליברמן הוא גדול הדור באמריקה".
אוצר החכמה כתב: אילו היתה השאלה מי הבקי הגדול, מי העילוי הגדול, ניחא.
.
מותיב ומפרק כתב:אוצר החכמה כתב: אילו היתה השאלה מי הבקי הגדול, מי העילוי הגדול, ניחא.
.
ואם נימא שהשאלה על בקיאות ניחא?? אתמהה!
תולעת ספרים07 כתב:
אבקש רק לשאול:
בנוגע לתוספתא של פרו' ליברמן אשר כידוע מרן רבינו הגרי"ז ז"ל שיבח מאוד את פירושו
הבונה כתב:האם זה נכון? עוד מישהו חוץ מרב תולעת יכול לאשר שמרן רבינו הגרי"ז ז"ל שיבח מאוד את פירושו של הר' ליברמן לתוספתא?
ישבב הסופר כתב:תולעת ספרים07 כתב:הבונה: ומדוע אינך תמה איך זה שהגרי"ז זצ"ל התכתב עם הרב יוסף דוב הלוי סולובייצ'יק בוסטון וכידוע שהמכתבים שבסוף הגרי"ז על הרמב"ם פונים אל הגרי"ד בוסטון.
ובמופלא ממך אל תדרוש.
אתה משווה את הרב יוסף דב סולובייציק מבוסטון לשאול ליברמן?
אני אליץ עליך יושר שכנראה אינך מתמצא בפרטי הכתות השונות ביהדות ובנותיה מחוץ לזירת "חניכי הישיבות". אבל עליך לדעת שיש פער ענק בין 'ישיבת רבינו יצחק אלחנן' ל'JTS'. ישיבת רי"א היש ישיבה אורתודוקסית, וJTS הוא קונסרבטיבי.
אינני מחסידי הרב מבוסטון, אני רחוק מלהכירו כגדול בישראל, אבל אני אבקש קצת פרופורציות.
דראל כתב:איש_ספר כתב:מה בין דובר שטות לבין שוטה?איש_ספר כתב:דברתי עתה עם ר' נתן קמינצקי בנו של ר' יעקב... את השמועה שהביא כאן דראל הגדיר כ'שטות' ותו לא מידי.
אדם פיקח עשוי שיפלוט לעיתים דברי שטות, אך כאשר מעמידים אותו על טעותו, מתקן דבריו. לא כן השוטה, גם תכתשו במכתש בתוך הריפות בעלי, לא תסור אוולתו ממנו.
לי כתב ר' נתן קמינצקי: "שאם אבא חשב שר' שאול היה הגאון הגדול ביותר בארה"ב אינני יודע, אבל שתדע לך שהוא היה שומר תורה ומצוות בדקדוק רב". ומסתבר שיש משמעות מי השואל. כדי שלא תהיינה בעיות ציטטתי במדויק את שכתב לי.
את העובדה בשם הנכד ציין ששמע ממך, ולא שאל את הנכד על כך, בגלל העדות הסותרת שיש בידו.
דראל כתב:לי כתב ר' נתן קמינצקי: "שאם אבא חשב שר' שאול היה הגאון הגדול ביותר בארה"ב אינני יודע, אבל שתדע לך שהוא היה שומר תורה ומצוות בדקדוק רב". ומסתבר שיש משמעות מי השואל. כדי שלא תהיינה בעיות ציטטתי במדויק את שכתב לי.
את העובדה בשם הנכד ציין ששמע ממך, ולא שאל את הנכד על כך, בגלל העדות הסותרת שיש בידו.
דראל כתב:אכן, כששאלתי כאן בפורום אודות 'גדול הדור', שאלתי היתה תמימה. קיבלתי את דברי אוצר החכמה, ושיניתי את הניסוח ל'הגאון'.
אם זה דבר שמאפשר להתקבל על הדעת או לא, אינני יודע. שאלתי היתה תמימה לחלוטין, ועם דחיקתה ("ר' יעקב כלל לא למד בסלובודקה ביחד ליברמן"), הבנתי שאין אפשרות להכחיש או להוכיחה.
מעבר לכך, את מיטות הסדום שתופרים לרבנים, ניסה ר' נתן קמינצקי עצמו להכחיש בספרו הידוע.
לכן, חנבין, אף אחד לא ניסה להקטין את ר' משה פיינשטיין או להגדיל את פרופ' ליברמן, אלא לדעת מה היתה דעת ר' יעקב עליו.
כבר ראינו בפורום כל מיני טענות: "לא יכול להיות ש____ אמר כך וכך", וראה זה פלא, גם לאחר שהדבר מוכח, עדיין החי מכחיש את המת. כך שלא אתפלא אם הדבר יוכח (ולי, אין כל נ"מ בעניין, בגלל זה לא אכתוב בשם making of gadol...), ועדיין יוכחש ע"י טיפוסים כחנבין.
דראל כתב:הבהרה
למען המנותבים בינינו הבאתי מקישור לפורום ההוא שתוכ"ד הפנה.
אין לי קשר לדברים שהובאו שם. יפה עשה אי"ס שלא ציין את שמי כשציטט ממה שהבאתי, בניגוד למותיב ומפרק ונוטר הכרמים שלא לדבר על ישבב הסופר שהכניס את שמי תו"כ בהודעתו, כאילו אני כתבתי את הדברים.
אני לא לגנות ולא לכבד ליברמן באתי, אלא כל פעם שאשתמש בפירושו, אני מצטער בליבי שדוקא ממנו יצא פירוש שאין להמנע מהלסתכל בו כל שרוצים לדעת פשט בתוספתא... הייתי יקי כדרכי שהרגשתי צורך להביאו (אולי באמת בזה "נדבקתי")... אלא את האמת אגיד ולא אבוש: בראותי דברי עצמי מודפסים (אחרי שכתבתים לפני שלש שנים) מיד קצת התחרטתי בעד שהבאתי...'
תיקו כתב:יצא לאור בבני ברק [הוצאת מישור] תוספתא ע"פ כת"י וינה קדשים טהרות [כדאי להעלות לאוצר], ובהקדמה שם מצטט מכתב של החזו"א לבן דודו המומחה בתוספתא אלא שאין מזכירין שמו בבית המדרש. לצד זה כתוב בסוגרים [להשמיט]....
[וכנראה כל הספר ההוא נועד להביא דבריו לבית המדרש בעילום שם].
רבטוב כתב:גם את ספרי חסדי דוד על התוספתא מר' דוד פארדו ר' שאול העתיק והדפיס
יגל כתב:רבטוב כתב:גם את ספרי חסדי דוד על התוספתא מר' דוד פארדו ר' שאול העתיק והדפיס
מימן והגיה, את העבודה עשה ת"ח מירושלים בעילום שמו.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: תולדות ו־ 529 אורחים