שש ושמח כתב:נחלקו האחרונים האם יש איסור למול מילה קודם זמנה, דעת המהרש"ל (סנהדרין נ"ט ב') והמל"מ (מלכים פ"י הל"ז מד"ה עוד כתב) שהוא איסור עשה, ודעת המנ"ח (מצוה ב') דאין בזה איסור כלל ואינו אלא כמאבד החמץ קודם זמן ביעורו או כמי שאינו לובש בגד של ד' כנפות שבעידן ריתחא ענשינן ליה.
ולא הבנתי לדעת המנ"ח למה בנולד לביה"ש לא יהיה חייב למול בשמיני [שהוא ספק שביעי] מספק, דהרי אפי' אם יום זה הוא שביעי שלו לא עבר שום איסור?
אודה מאד לעזרת החכמים דכאן.
שש ושמח כתב:למה במילה מוקדמת יש איסור חבלה? הרי בלא"ה היה נחבל ולא איכפ"ל אם יהיה היום או מחר [היינו להשיטות שבמילה קודם זמנה א"צ הטפת ד"ב, דלהסוברים שצריך הטד"ב יש כאן תוספת חבלה].
עזריאל ברגר כתב:לא לשכוח שמילה מיותרת/מוקדמת יש בה לכאורה איסור של חובל בחבירו.
ארץ כתב:תמיהני, הלא דרשינן בגיטין נז עליך הורגנו כל היום זה מילה.
נמצא שמי שמל בספק שביעי סכנה ואין בה מצווה.
ועי' בשו"ת חתם סופר יו"ד רמ"ה.
שש ושמח כתב:ארץ כתב:תמיהני, הלא דרשינן בגיטין נז עליך הורגנו כל היום זה מילה.
נמצא שמי שמל בספק שביעי סכנה ואין בה מצווה.
ועי' בשו"ת חתם סופר יו"ד רמ"ה.
מסתבר שבנידו"ד, שמל כעת משום שספק לו האם חייב למול כעת, ל"ש לומר שאין בה מצוה. [ומלבד זאת, דברי החת"ס אינם מוכרחים].
[ולפי דבריך, היום שאין כמעט שום סכנה במילה (בארה"ב עשרות אחוזים מהגויים מלים ואין כמעט סיבוכים) ישתנה הדין לדעת המנ"ח!]
יבנה כתב:שש ושמח כתב:נחלקו האחרונים האם יש איסור למול מילה קודם זמנה, דעת המהרש"ל (סנהדרין נ"ט ב') והמל"מ (מלכים פ"י הל"ז מד"ה עוד כתב) שהוא איסור עשה, ודעת המנ"ח (מצוה ב') דאין בזה איסור כלל ואינו אלא כמאבד החמץ קודם זמן ביעורו או כמי שאינו לובש בגד של ד' כנפות שבעידן ריתחא ענשינן ליה.
ולא הבנתי לדעת המנ"ח למה בנולד לביה"ש לא יהיה חייב למול בשמיני [שהוא ספק שביעי] מספק, דהרי אפי' אם יום זה הוא שביעי שלו לא עבר שום איסור?
אודה מאד לעזרת החכמים דכאן.
אם ימול הוי ספק אם קיים המצוה, ובכה"ג ליכא חיוב של ספק דאורייתא כדברי בית הלוי בתכלת. ע"ע משיב דבר ח"ב סי' נ"ד.
שש ושמח כתב:נחלקו האחרונים האם יש איסור למול מילה קודם זמנה, דעת המהרש"ל (סנהדרין נ"ט ב') והמל"מ (מלכים פ"י הל"ז מד"ה עוד כתב) שהוא איסור עשה, ודעת המנ"ח (מצוה ב') דאין בזה איסור כלל ואינו אלא כמאבד החמץ קודם זמן ביעורו או כמי שאינו לובש בגד של ד' כנפות שבעידן ריתחא ענשינן ליה.
ולא הבנתי לדעת המנ"ח למה בנולד לביה"ש לא יהיה חייב למול בשמיני [שהוא ספק שביעי] מספק, דהרי אפי' אם יום זה הוא שביעי שלו לא עבר שום איסור?
אודה מאד לעזרת החכמים דכאן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 356 אורחים