מאיר סובל כתב:הלכתית: הפולמוס בין "המודיע" (בעיקר הגרי"ב ז'ולטי), לבין "הצפה" (בעיקר הגר"א שפירא - ר' לייזר אח של ר' אברום) - נמשך שבוע אחרי שבוע, ונמצא תחת ידי. אסתכל תאריכים בל"נ ותחפש בספריות המתאימות.
לא ידוע לי על קונטרסים אחרים (היה ספר האח והאחות של הרב גורן, ומולו גליונות שלמים שנתלו בבתי כנסיות מאת הרב וינמן, הספר מצוי, הגליונות אינם תחת ידי).
תוכן כתב:רק לפי התואר "הרב שלמה גורן" אפשר להבין כבר מה אוחז ממנו. מן הסתם כתב מה שכתב, לנסות לשכנע אותו לחזור בו איך שהוא.
ספרים וועלט כתב:"יודע אני שאתה צועק", לא "שאתה צודק".
כלבאשבוע כתב:ספרים וועלט כתב:"יודע אני שאתה צועק", לא "שאתה צודק".
אפשר שזה פיתרון התעלומה אך צריך להיות בטוח.
ספרים וועלט כתב:"יודע אני שאתה צועק", לא "שאתה צודק".
כלבאשבוע כתב:תוכן כתב:רק לפי התואר "הרב שלמה גורן" אפשר להבין כבר מה אוחז ממנו. מן הסתם כתב מה שכתב, לנסות לשכנע אותו לחזור בו איך שהוא.
מי דיבר על אם אחז ממנו או לא?
שאלתי, רק אם חזר בו מהפסק?
הוא כותב "יודע אני שאתה צודק". מה הביאור לכך?
מה שכתבת "מן הסתם" הוא סברא בעלמא. אפשר לומר הפוך באותה מידה.
מאיר סובל כתב:איך הגיע עד תשל"ו בלי להפגש איתו, מה קרה בתשל"ו שפתאום רצה להפגש איתו???
מישהו מכיר את כת"י הגר"ש קרליץ להשוות אם זה כתב ידו?
תוכן כתב:מאיר סובל כתב:איך הגיע עד תשל"ו בלי להפגש איתו, מה קרה בתשל"ו שפתאום רצה להפגש איתו???
מישהו מכיר את כת"י הגר"ש קרליץ להשוות אם זה כתב ידו?
גם התאריך טעון בדיקה. בשנת תשל"ו יום א' היה ט"ז אב. ואילו במכתב כתוב לכאורה י"ג. יכול להיות שכתוב 'י"ו', אבל דומה שכתיב זה לא היה נהוג.
מאיר סובל כתב:הלכתית: הפולמוס בין "המודיע" (בעיקר הגרי"ב ז'ולטי), לבין "הצפה" (בעיקר הגר"א שפירא - ר' לייזר אח של ר' אברום) - נמשך שבוע אחרי שבוע, ונמצא תחת ידי. אסתכל תאריכים בל"נ ותחפש בספריות המתאימות.
לא ידוע לי על קונטרסים אחרים (היה ספר האח והאחות של הרב גורן, ומולו גליונות שלמים שנתלו בבתי כנסיות מאת הרב וינמן, הספר מצוי, הגליונות אינם תחת ידי).
עקביה כתב:מאיר סובל כתב:הלכתית: הפולמוס בין "המודיע" (בעיקר הגרי"ב ז'ולטי), לבין "הצפה" (בעיקר הגר"א שפירא - ר' לייזר אח של ר' אברום) - נמשך שבוע אחרי שבוע, ונמצא תחת ידי. אסתכל תאריכים בל"נ ותחפש בספריות המתאימות.
לא ידוע לי על קונטרסים אחרים (היה ספר האח והאחות של הרב גורן, ומולו גליונות שלמים שנתלו בבתי כנסיות מאת הרב וינמן, הספר מצוי, הגליונות אינם תחת ידי).
בתשס"ג הופיעה סדרת מאמרים על הפרשיה (לרגל מלאת 30 שנה) במוסף שב"ק של יתד, מאת בני רבינוביץ.
אודה למי שיודע היכן ניתן למוצאם כיום.
עינא דשפיר חזי כתב:האם מישהו יכול לעלות תגובות נגד דברי הרב גורן, קראתי את רוב ספרו "פסק הדין בענין האח והאחות" וזה נראה שהוא צודק, קראתי גם את דבריו של הגר"ב ז'ולטי בהפרדס, אמנם הוא צודק בטענותיו, אבל אין בהם כדי לפרוך את עיקר טענתו של הרב גורן שאין עדות על גיורו של בורקובסקי רק עדויות שמיעה ועד מפי עד (וגם הם עם הכחשות), ואין גם איתחזק כיהודי הואיל ויש מספר עדויות שלא שמר שבת, שהיה הולך לכנסיה ושאכל חזיר, ואילו העדויות שהיה מתפלל מוכחשות מעדות בורקובסקי עצמו שלא ידע את ההמשך של שמע ישראל או לכה דודי.
עינא דשפיר חזי כתב:יש באוצר את הגליונות, עברתי עכשיו על כל הגליונות של תשס"ג ולא מצאתי
קראקובער כתב:עינא דשפיר חזי כתב:האם מישהו יכול לעלות תגובות נגד דברי הרב גורן, קראתי את רוב ספרו "פסק הדין בענין האח והאחות" וזה נראה שהוא צודק, קראתי גם את דבריו של הגר"ב ז'ולטי בהפרדס, אמנם הוא צודק בטענותיו, אבל אין בהם כדי לפרוך את עיקר טענתו של הרב גורן שאין עדות על גיורו של בורקובסקי רק עדויות שמיעה ועד מפי עד (וגם הם עם הכחשות), ואין גם איתחזק כיהודי הואיל ויש מספר עדויות שלא שמר שבת, שהיה הולך לכנסיה ושאכל חזיר, ואילו העדויות שהיה מתפלל מוכחשות מעדות בורקובסקי עצמו שלא ידע את ההמשך של שמע ישראל או לכה דודי.
ג"א די משוכנע ופוסקים התירו ממזרים על סברות הרבה יותר קלושות וכנראה שהטענה היתה שהוא הבטיח מראש היתר. (כך שמעתי בשם הרב אברהם שפירא)
ספרים וועלט כתב:"יודע אני שאתה צועק", לא "שאתה צודק".
פרנצויז כתב:ספרים וועלט כתב:"יודע אני שאתה צועק", לא "שאתה צודק".
האות הראשונה אינה צ', (היא שונה לחלוטין משאר אותיות צ' שבמכתב), האות הראשונה היא ז'.
ולכן צ"ל: "יודע אני שאתה זועק".
חלמישצור כתב:כלשעצמי איני בטוח כלל שהר"ש קרליץ עוסק בפרשת האח והאחות הידועה. נדמה לי שהוא מדבר על סוגיה רבנית-דיינית מאוחרת יותר, ששייכת לשאלת הפקעת קידושין במקרי ממזרות, והר"ש גורן צידד בה על פי דרכו. ראו במפורט אצל א"י הולנדר, 'הלכה ציונית-משיחית: הגותו הציונית-משיחית של הרב שלמה גורן והשפעותיה על פסיקותיו ההלכתיות', בתוך: הלכה ציונית, תשע"ח, עמ' 691-696 (לענייננו, לפי מה שמביא הולנדר, עמ' 695, כמה שנים לאחר כתיבת מכתב קצר זה, בכנס הדיינים לשנת תשל"ט (נדפס בקובץ בשם זה שיצ"ל מטעם הנהלת בתי הדין הרבניים ואינו תח"י), הסתייג הר"ש קרליץ מסמיכה על דברי המהרש"ם למעשה והדגיש 'כי יש אחריות כאשר זה הלכה למעשה, הלכה למעשה זה דבר אחר לגמרי, כי אם צריכים לפסוק הלכה למעשה, חושבים הרבה איך לפסוק').
עינא דשפיר חזי כתב:הקבצים נמצאים, העלתי אותם כפיצוי.
עינא דשפיר חזי כתב:הקבצים נמצאים, העלתי אותם כפיצוי, אם מישהו יכול לפני שאני קורא להגיד לי מה הבסיס של הכתבות האלה האם הם טוענים הלכתית או שהרב גורן הטעה במציאות, או שהם בעצמם לא יודעים מה היתה הבעיה ומטשטשים את זה.
עינא דשפיר חזי כתב:הקבצים נמצאים, העלתי אותם כפיצוי, אם מישהו יכול לפני שאני קורא להגיד לי מה הבסיס של הכתבות האלה האם הם טוענים הלכתית או שהרב גורן הטעה במציאות, או שהם בעצמם לא יודעים מה היתה הבעיה ומטשטשים את זה.
כלבאשבוע כתב:האם הגאון רבי שלמה שמשון קרליץ שעמד בראש בית הדין חזר בו מהפסק נגד ההיתר?
עינא דשפיר חזי כתב:כלבאשבוע כתב:האם הגאון רבי שלמה שמשון קרליץ שעמד בראש בית הדין חזר בו מהפסק נגד ההיתר?
אם אכן שקר כפי שזה נראה, מאין לך המכתב השקרי?
ישא ברכה כתב:כלבאשבוע כתב:ספרים וועלט כתב:"יודע אני שאתה צועק", לא "שאתה צודק".
אפשר שזה פיתרון התעלומה אך צריך להיות בטוח.
זה גם יותר מתאים להמשך הדברים 'עת לעשות לה' הפרו תורתך', (אם הכונה צודק מה ענין עת לעשות לכאן, אבל אם נימא צועק אז יתכן שזו היתה חלק מטענתו של הרב גורן).
עינא דשפיר חזי כתב:האם מישהו יכול לעלות תגובות נגד דברי הרב גורן, קראתי את רוב ספרו "פסק הדין בענין האח והאחות" וזה נראה שהוא צודק, קראתי גם את דבריו של הגר"ב ז'ולטי בהפרדס, אמנם הוא צודק בטענותיו, אבל אין בהם כדי לפרוך את עיקר טענתו של הרב גורן שאין עדות על גיורו של בורקובסקי רק עדויות שמיעה ועד מפי עד (וגם הם עם הכחשות), ואין גם איתחזק כיהודי הואיל ויש מספר עדויות שלא שמר שבת, שהיה הולך לכנסיה ושאכל חזיר, ואילו העדויות שהיה מתפלל מוכחשות מעדות בורקובסקי עצמו שלא ידע את ההמשך של שמע ישראל או לכה דודי.
עקביה כתב:עינא דשפיר חזי כתב:יש באוצר את הגליונות, עברתי עכשיו על כל הגליונות של תשס"ג ולא מצאתי
דוד שמולביץ כתב:נמצא בסוף שנת תשס"ב
https://www.otzar.org/wotzar/Book.aspx?187982&
עקביה כתב:בזמנו קראתי את המאמרים, והיה נראה שהם אינם מותירים שריד ופליט לטענותיו של הרב גורן.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 99 אורחים