מה שנכון נכון כתב:גלרשטיין כתב:ראיתי שתפרסם שתלו מודעות בכל בני ברק בו מודיעים לרבים שמצאו חסה מיוחדת שהיא באמת מרה ויצאים בה ידי חובה לכולי עלמא, את המודעות תלו בכל העיר בני ברק ובין היתר תלו מודעה זו מול ביתו של הגאון הרב שריה דבליצקי, המפתיע ביותר בוקר לאחר תליית המודעות מצאו את מודעה זו התלויה מול ביתו ש הרב עם הערה בכתב ידו של הגאון הרב דבליצקי:
viewtopic.php?t=8994#p82871
שמר כתב:מי הם חתניו וינוגרד ובאום?
גימפעל כתב:הרב שריה דבליצקי זצ"ל קורא לעסוק ב'מבצע תפילין'
http://col.org.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7 ... 12383.html
עובדיה חן כתב:גימפעל כתב:הרב שריה דבליצקי זצ"ל קורא לעסוק ב'מבצע תפילין'
http://col.org.il/%D7%97%D7%93%D7%A9%D7 ... 12383.html
במבצע בתחילתו היו עוד הרבה גדולים שהיו בעד כמו רבי יחזקאל לוינשטיין.ועוד.
כדכד כתב:רבי יחזקאל לווינשטיין לא הי'' בחיים בעלמא דין בעת כתיבת המכתב המדובר
שתים שהן ארבע?איכה יועם כתב:מכוסף וחשקת ארבע מצות דאוריתא בכל רגע.
זנב לשועלים כתב:שתים שהן ארבע?איכה יועם כתב:מכוסף וחשקת ארבע מצות דאוריתא בכל רגע.
בברכה המשולשת כתב:עוד שלושה מעשים (שאשמח לתוספת ביאור לבירורם, כי בקטנותי וכסילותי לא כל הדברים לא היו נהירים לי אז ועדיין אינם נהירים לי היום):
א. באתי אליו פעם ביום שישי אחה"צ, והוא שאל אותי היכן התפילין,,, אבל ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי- ומה לגבי הרש"ש? והשיב לי שבזה לא נקטינן כהרש"ש אלא זמן תפילין עד כניסת שבת כהא דרבי אליעזר.
חלמישצור כתב:זנב לשועלים כתב:שתים שהן ארבע?איכה יועם כתב:מכוסף וחשקת ארבע מצות דאוריתא בכל רגע.
דומני שכוונת הדברים לארבע המצוות הידועות שתיים בתפילין, אחת בציצית ואחת במזוזה, וכלשון הגמרא במנחות מג, ב, וכן ברמב"ם ועוד
צביב כתב:בברכה המשולשת כתב:עוד שלושה מעשים (שאשמח לתוספת ביאור לבירורם, כי בקטנותי וכסילותי לא כל הדברים לא היו נהירים לי אז ועדיין אינם נהירים לי היום):
א. באתי אליו פעם ביום שישי אחה"צ, והוא שאל אותי היכן התפילין,,, אבל ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי- ומה לגבי הרש"ש? והשיב לי שבזה לא נקטינן כהרש"ש אלא זמן תפילין עד כניסת שבת כהא דרבי אליעזר.
א. יש לי השערה שהרש''ש היה רבו רק לכוונות, ולא לענין הלכה, ובעניני הלכה למד כדרך הפוסקים.
איכה יועם כתב: שמעתי מאברך שסיפר על עצמו שהזיל דמעות בראותו את הגר"ש איך שעומד דרוך עם השמש על פתח חצירו, כפוף מעט לכיוון הנרות, כשבידו שעון וכל שרעפיו נתונים למצוה המוטלת עליו, ממתין לזמן המדויק של השקיעה
סעדיה כתב:איכה יועם כתב: שמעתי מאברך שסיפר על עצמו שהזיל דמעות בראותו את הגר"ש איך שעומד דרוך עם השמש על פתח חצירו, כפוף מעט לכיוון הנרות, כשבידו שעון וכל שרעפיו נתונים למצוה המוטלת עליו, ממתין לזמן המדויק של השקיעה
נהג להדליק בשקיעה או לברך בשקיעה?
בברכה המשולשת כתב:צביב כתב:בברכה המשולשת כתב:עוד שלושה מעשים (שאשמח לתוספת ביאור לבירורם, כי בקטנותי וכסילותי לא כל הדברים לא היו נהירים לי אז ועדיין אינם נהירים לי היום):
א. באתי אליו פעם ביום שישי אחה"צ, והוא שאל אותי היכן התפילין,,, אבל ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי- ומה לגבי הרש"ש? והשיב לי שבזה לא נקטינן כהרש"ש אלא זמן תפילין עד כניסת שבת כהא דרבי אליעזר.
א. יש לי השערה שהרש''ש היה רבו רק לכוונות, ולא לענין הלכה, ובעניני הלכה למד כדרך הפוסקים.
גם אני הקטן שיערתי כך, אך הייתי שמח לאישור מפורש להשערה זו (אולי באחד מספריו או ממי ששמע זאת מפיו במפורש)
מעט דבש כתב:בברכה המשולשת כתב:צביב כתב: א. יש לי השערה שהרש''ש היה רבו רק לכוונות, ולא לענין הלכה, ובעניני הלכה למד כדרך הפוסקים.
גם אני הקטן שיערתי כך, אך הייתי שמח לאישור מפורש להשערה זו (אולי באחד מספריו או ממי ששמע זאת מפיו במפורש)
ראה את הדיון לגבי ברכות הדלקת נר חנוכה אימתי לברכם, אם לפני ההדלקה, או תוך כדי ההדלקה, בספר 'ארבעה ספרים נפתחים' עמ' נ.
גלרשטיין כתב:מישהו יודע משהו על הקשר של הרב שריה עם הרב יצחק שלמה זילברמן...
איכה יועם כתב:יישר חילם של המגיבים והכותבים,
קשה מאד להקיף, קשה לכתוב, יש תחושה כי כל הצטמצמות למעשיות מאבדת מנשמת הדמות הגדולה, ומועקת האבל הן עודנה תכבד בלבנו, כי אילו זכינו עוד היה כעת הזאת מרעיף הלכה ומוסר למבקשי דעת, בצלו נחיה וחיינו, אבל דבריהם הם זכרונם ואולי אולי נתעורר לאחוז במשהו, להחזיק, תקות זאת תמריצני להשתדל ולכתוב מעט, אולי אזכה עוד בס"ד.
בברכה המשולשת כתב:א. באתי אליו פעם ביום שישי אחה"צ, והוא שאל אותי היכן התפילין, השבתי לו שאני חולה (בצורה הפוטרת מהנחת תפילין כל היום. היה לי באמת תור מיוחד לרופא קצת אח"כ, וב"ה החלמתי) אבל ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי- ומה לגבי הרש"ש? והשיב לי שבזה לא נקטינן כהרש"ש אלא זמן תפילין עד כניסת שבת כהא דרבי אליעזר.
מחולת המחנים כתב:דברי הספד ממרן פוה"ד הגר"מ שטרנבוך שליט"א שנאמרו לפני מיטתו של הגאון הצדיק המקובל רבי שריה דבליצקי זצוק"ל
מעט דבש כתב:בברכה המשולשת כתב:א. באתי אליו פעם ביום שישי אחה"צ, והוא שאל אותי היכן התפילין, השבתי לו שאני חולה (בצורה הפוטרת מהנחת תפילין כל היום. היה לי באמת תור מיוחד לרופא קצת אח"כ, וב"ה החלמתי) אבל ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי- ומה לגבי הרש"ש? והשיב לי שבזה לא נקטינן כהרש"ש אלא זמן תפילין עד כניסת שבת כהא דרבי אליעזר.
ראה על כך בספרו 'פאר יעקב' סימן ב'.
בברכה המשולשת כתב:מעט דבש כתב:בברכה המשולשת כתב:א. באתי אליו פעם ביום שישי אחה"צ, והוא שאל אותי היכן התפילין, השבתי לו שאני חולה (בצורה הפוטרת מהנחת תפילין כל היום. היה לי באמת תור מיוחד לרופא קצת אח"כ, וב"ה החלמתי) אבל ניצלתי את ההזדמנות ושאלתי- ומה לגבי הרש"ש? והשיב לי שבזה לא נקטינן כהרש"ש אלא זמן תפילין עד כניסת שבת כהא דרבי אליעזר.
ראה על כך בספרו 'פאר יעקב' סימן ב'.
ייש"כ גדול!
שכחתי לגמרי את האמור שם.
אולם, באמת זה פלא, הרי ברש"ש אכן מבואר להדיא, ומרן זצ"ל לא מתייחס לזה כאן כלל.
איש_ספר כתב:בברכה המשולשת כתב: ייש"כ גדול!
שכחתי לגמרי את האמור שם.
אולם, באמת זה פלא, הרי ברש"ש אכן מבואר להדיא, ומרן זצ"ל לא מתייחס לזה כאן כלל.
בשומע ומוסיף ציצית תפילין ובר מצוה (פנימי) סי' כג, תשובה לשואל בענין זה: נראה דגם כוונתם הוא לא לאלה הלובשים כל היום אלא רק לאלה שלובשים במיוחד למנחה כל יום, וגם בזה הדבר קשה טובא לבטל מכמה וכמה מצת דאורייתא, כל רגע עבור סברא כזאת שלא נמצאת בפירוש בדברי האריז"ל, והרי הנגיד ומצוה וחמה"י כותבים להדיא להניח גם בער"ש ועריו"ט וסבירא להו שגם האריז"ל נהג כך. אני לעצמי מניח גם כן בפהרסיא למנחה בער"ש ויו"טאבל רק בנין אשכנזים ולא ספרדים שלא לעשות אצלם דבר התמוה להם. וכמו"כ לובש אח"כ בל"נ עד סמוך להכנסת כלה. יש לי עוד דברים בזה אבל לא ניתנו להכתב.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 261 אורחים