הראבד כתב:התחלנו לארגן סדר קטן לשלושים איש. הבאנו את האוכל איתנו - הרבנית הכינה את האוכל כי אני לא אוכל בפסח אוכל שבושל במקום אחר.
הרבנית הכינה מראש לרב גורן [ואולי גם לעצמה] את האוכל, וזה הספיק אח"כ לסדר קטן של שלושים איש?!
הראבד כתב:התחלנו לארגן סדר קטן לשלושים איש. הבאנו את האוכל איתנו - הרבנית הכינה את האוכל כי אני לא אוכל בפסח אוכל שבושל במקום אחר.
זבול כתב:מאמר "זה פאליטיק לא הלכה!" אודות תמיכת הגרי"א הנקין זצ"ל
איש רגיל כתב:זבול כתב:מאמר "זה פאליטיק לא הלכה!" אודות תמיכת הגרי"א הנקין זצ"ל
ומה עם המנותבים?
מתפעל כתב:מה ידוע על אביו של הרב גורן?
הוא היה אברך ישיבה בגיל מבוגר? לפי מה שהובא לעיל, היה תלמיד ישיבת תורת החיים.
מתי הגיע ארצה? מתי נפטר? האם היו לו עוד ילדים?
מבקש חכמה כתב:אגב האשכול, איני יודע מקום מתאים יותר לשאלה זו, האם נדפסו פסקי בית הדין הרבני (איזורי וגדול) בעניין האח והאחות? היכן ניתן למוצאם?
בן_אליעזר כתב:הנה תמונה נדירה מהגר"י הוטנר (בעל ה'פחד יצחק') עם הרב גורן. (זה שבתווך - אני עכ"פ איני יודע).
הרב גרון הי' בערך י"ב שנה צעיר ממשנהו, אך הי' להם הכרות. הרב הוטנר רק עזב את אה"ק בשנת תר"צ לערך, בתקופה שהרב גורן כבר נהי' תלמיד בישיבת חברון (והרב הוטנר גם בילה שנה או יותא באה"ק ברבות השנים). יש משערים, אולי השתתפו יחד בשיעורי הראי"ה קוק?
כלבאשבוע כתב:מבקש חכמה כתב:אגב האשכול, איני יודע מקום מתאים יותר לשאלה זו, האם נדפסו פסקי בית הדין הרבני (איזורי וגדול) בעניין האח והאחות? היכן ניתן למוצאם?
הרב גורן עצמו הדפיס ספר עב כרך (נדמה לי מעל אלף עמודים) בזמן הסיפור.
הבנתי שהוא יחסית נדיר.
אצלי יש 2.
מיללער כתב:זה שבתווך - לדעתי - הוא ר' מנחם צבי אייכנשטיין ז"ל אב"ד סט. לואיס בעמח"ס פרי יהושע
אוצר החכמה כתב:איש רגיל כתב:זבול כתב:מאמר "זה פאליטיק לא הלכה!" אודות תמיכת הגרי"א הנקין זצ"ל
ומה עם המנותבים?
לדעתי זה סיכום ברור של האירועים. (איני יודע להעיד על הדיוק שכן איני בקי בפרטים אבל חזקה על המחבר הידוע שדייק)
איש_ספר כתב:מיללער כתב:זה שבתווך - לדעתי - הוא ר' מנחם צבי אייכנשטיין ז"ל אב"ד סט. לואיס בעמח"ס פרי יהושע
אכן מדובר בחתונת בנו הג"ר יהושע ר"י יד אהרן, ויש למשפחה תמונות כיו"ב לרוב מחתונה זו.
איש_ספר כתב:כלבאשבוע כתב:מבקש חכמה כתב:אגב האשכול, איני יודע מקום מתאים יותר לשאלה זו, האם נדפסו פסקי בית הדין הרבני (איזורי וגדול) בעניין האח והאחות? היכן ניתן למוצאם?
הרב גורן עצמו הדפיס ספר עב כרך (נדמה לי מעל אלף עמודים) בזמן הסיפור.
הבנתי שהוא יחסית נדיר.
אצלי יש 2.
במחילה החוברת לא נדירה ולא מכילה אלף עמודים.
החוברת מצויה ומספר עמודיה 200.
אם הרב מבקש מבקשה אשמח לתתה לו.
איש_ספר כתב:מיללער כתב:זה שבתווך - לדעתי - הוא ר' מנחם צבי אייכנשטיין ז"ל אב"ד סט. לואיס בעמח"ס פרי יהושע
אכן מדובר בחתונת בנו הג"ר יהושע ר"י יד אהרן, ויש למשפחה תמונות כיו"ב לרוב מחתונה זו.
מאיר סובל כתב:אני מצטרף לקריאה לא לבזות רבנים חשובים מורי הוראות בישראל.
אבל חיפשתי ולא ראיתי שהיה משהו נגד רב חשוב מורה הוראה בישראל.
אתה מתכווין על מי שכל הרבנים החשובים ומורי ההוראות כתבו עליו שהוא אינו רב וכל פסקיו והוראותיו בטלים ואין בהם ממש??
כרם כתב:איני אוהב להיכנס לפולמוסנות כללית על אישים וחוגים, בפרט לא לעיני אנשים שאין אפשרות לשכנע אותם. אבל לנוכח האופן החמור בו קבלת את אותה הודעה, ארשה לעצמי להעיר הערה אחת קטנה.
הצבור החרדי מכיר את הרב שלמה גורן זה כארבעים שנה כמי שאינו רב, שהוראותיו אינם הוראות ופסקיו אינם פסקים. זה שיגם ושיחם של החרדים לאחר שגדולי הדור כתבו כך עליו. אתה יכול להסכים עם זה, ואתה יכול להתנגד לזה. אבל זו היא העובדה.
כאשר פלטה קולמוסו של מי שרגיל בכך ארבעים שנה דברים כאלה, אפשר להתייחס אליו כאל "תינוק שנשבה בין החרדים", לכתוב שיש מגזרים שסוברים אחרת - אבל אין שום מקום להשואה עם האדמו"ר מגור/החזון איש/ הגרי"ש אלישיב.
קראקובער כתב:אאל"ט היו 'רשעים' קצת יותר גדולים מר' עמרם בלוי שפחות הקפיד לא להסתכל בפניהם
ברוך שהחיינו וקיימנו והגיענו לזמן הזה, שאנחנו שולטים על ארצנו, ואנחנו בעל-בתים כאן, ולא הגויים... רבונו של עולם מוריד מלכים ומושיב מלכים... סידורי נשמות. בן גוריון היה אפיקורס. הכרתי אותו, במובן הדתי היה אפיקורס. ואעפי"כ יש סדרי נשמות, והוא זכה להיות האיש המסדר עצמאותנו.
באותה שנה אמר לי [הראי"ה]: אתה נשאר פה במלון לראש השנה. מתוך כך היתה פגישה ביני לבין ביאליק במוצאי שבת, באריכות ובהרחבה. אז הוא גילה דעתו, שצריך להקים מפעלים רוחניים גדולים, להחיות את רוח ישראל עם תחיית הארץ ויהיה בזה קדוש השם אפילו לעיני כל הגויים. אמרתי לו, שצריך מאוד זהירות בזה, זהירות מן הרושם כלפי חוץ, כלפי הגויים, שזה יהיה גורם במהלך רוחני. ועוד צריך זהירות וידיעה מי ומי ההולכים. ועוד הערה אמרתי: הזכרת בשטף דבריך: קדושה, שם שמים. מה זה אומר לך? מה המובן של זה אצלך? הערה ישר לענין. הוא נעלב קצת, ואמר: למה אדוני חושד בי? למה אדוני חושד בי? - וחזר כמה פעמים – אני מאמין במי שאמר והיה העולם, ושבחר בנו מכל העמים, ונתן לנו את תורתו, תורה שבכתב, ותורה שבע"פ. אמרתי: אם ככה, שהיסוד בריא, הרי אתה משלנו. אח"כ שבוע וחצי היינו ביחד יום ולילה וממש פיטמתי אותו, והיה אל מי לדבר. "ונתתי תורתי בקרבם" -- הוא ידע כוזרי ומהר"ל. אבל הדברים צריכים להיות "בקרבם". ביררנו ענין הסגולה ואז אמר פעם: הדברים שלכם מסוכנים, כי לפי זה אפשר להניח שעם הארץ עדיף מצדיק, כי הצדיק יש לו מעלות אישיות שקנה בעצמו, והרשע יש לו סגולה של כלל ישראל. אמרתי: נכון, אבל צריך להבין, שהסגולה מתגלית בפועל ע"י תורה ומצוות. אח"כ נתתי לו את הספר "אורות התשובה", והוא כתב תשובה של שלושה משפטים "ביאליקיים": "את אורות התשובה, המשכתי על עצמי ביום הקדוש ואטהר מעט. אכן יש במחברת זו כדי ארבעים סאה לטהרת הגוף והנפש יחד. דברים אלו באו בקרבי לא רק כמים קרים על נפש עיפה כי אם כשמן הטוב בעצמותי".
קראקובער כתב:הכול טוב ויפה אבל תרשה לשאול שאלה ממש לא מורכבת למה ביאליק עדיף על ר' עמרם בלוי?
קראקובער כתב:הנה קטע מהרב מלמד על רבו הרב צבי יהודה קוק:
"רבנו הגיע לברית המילה של יאיר נהוראי, בנו של תלמיד הישיבה באותם הימים הרב מיכאל צבי נהוראי, שהיתה בבית החולים שערי צדק. נכח שם קרוב משפחה של משפחת נהוראי, עמרם בלוי מ'נטורי קרתא'. רבנו היסב פניו שלא לראותו. שאלתי אותו מדוע, והוא ענה: "אסור להסתכל בפני רשע" (אותו אדם פגע במרן הרב זצ"ל ובגדולי ישראל נוספים).
אאל"ט היו 'רשעים' קצת יותר גדולים מר' עמרם בלוי שפחות הקפיד לא להסתכל בפניהם..
http://revivim.yhb.org.il/2011/03/24/%d ... %99%d7%95/
מה שנכון נכון כתב:הרצי"ה נשאל (לפחות פעם אחת) על הבדלי התיחסות שכאלו. אולי הבקיאים בספרי תלמידיו ידעו להביא תשובתו.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 423 אורחים