חלמישצור כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=3377#p241095
עינא דשפיר חזי כתב:חלמישצור כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=3377#p241095
לא מצאתי שם מקור.
פרנצויז כתב:עינא דשפיר חזי כתב:חלמישצור כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=3377#p241095
לא מצאתי שם מקור.
שם מבואר שהמקור הוא: סיפור שסיפר רבי מרדכי אליהו
כמעיין המתגבר כתב:בספר אביר הרועים על מרן הגר"ע יוסף זצוק"ל מובאים חילופי מכתבים בין הגר"ע להגאון ר' ראובן כ"ץ זצ"ל בעניין מינויו של חכם סלמן חוגי עבודי לדיין בפתח תקוה, ושמעתי פעם מהגר"ע שגם היה מעורב באישור הרבנות הראשית לאישורו לדיין, לאחר שהכירו עוד מבגדד, כפי שהיה בסיפור הידוע שבילדותו לקחו אביו לבגדאד וצחקו עליו שהוא מתעסק עם הגמרות, וחכם סלמן בחן אותו והכיר בו שהוא עילוי גדול.
גם, הגר"מ אליהו היה אז צעיר לימים, הוא נולד בתרפ"ט, וחכם סלמן עלה לארץ ישראל בערך בתשי"א וה'בחינה' ברה"ר נעשתה בתחילת תשי"ב, בזמן שהגר"מ אליהו היה בחור צעיר, והיה שקוע ראשו ורובו במשפט שהתנהל נגדו, כשבסופו של דבר נכנס לבית המאסר לאחר חג הפסח תשי"ב.
וגם, ללא קשר לגדולתו של הגר"מ אליהו, באותה תקופה היה רק כבן 20, וכלל לא היה בעניין של לימודו דיינות, והתעסק רבות בענייני המלחמה שהיתה אז בא"י. ורק אחר שחרורו מהכלא לימד בתלמוד תורה בירושלים, עד שהגר"ע השפיע עליו שחבל שהוא מתבזבז בזה והכניס אותו ללמוד דיינות בכולל ערב שלו, כשהבטיח לו שיקבל שכרו כפול משאר הלומדים, עד שבסופו עלה ונתעלה להיות דיין.
כך שנראה שהסיפור הזה לא היה ולא נברא.
צולניק כתב:כהמשך לדברי אי"ס, נראה שמטרת המעשיות הללו היא להשפיל את כבודם של רבותינו הקצוה"ח הנתה"מ האו"ש וכו', וכמובן את ההוגים בתורתם. אמור מעתה: א"צ להתייגע בספריהם העמוקים, די לתפוס פעם אחת את ה'טריק' ומכאן הכל זורם לבד.
אמור מעתה, אם בד"ת כך, בדברי 'השקפה' עאכו"כ.צולניק כתב:כהמשך לדברי אי"ס, נראה שמטרת המעשיות הללו היא להשפיל את כבודם של רבותינו הקצוה"ח הנתה"מ האו"ש וכו', וכמובן את ההוגים בתורתם. אמור מעתה: א"צ להתייגע בספריהם העמוקים, די לתפוס פעם אחת את ה'טריק' ומכאן הכל זורם לבד.
כדכד כתב:נראה לי שהדברים הללו אינם מדוייקים
כמעיין המתגבר כתב:כדכד כתב:נראה לי שהדברים הללו אינם מדוייקים
כל מה שכתבתי כאן מגובה במסמכים מאותה תקופה.
אם יש לך ידיעות אחרות, נשמח לדעת
פרנצויז כתב:כמדומני שכעין זה מספרים גם על מהרי"ל דיסקין ועל הגר"ח מבריסק, שכשפתחו ספר חדש וראו חידוש אחד, ידעו לנחש עפ"ז את מהלך חידושי המחבר בשאר הסוגיות.
מה שנכון נכון כתב:על הקצה"ח הסיפורים מתחילים כבר עליו בעצמו, שהביא ח"א של ספרו לר' משולם איגרא וכו'.
יח''ד כתב:לפני שמשמיצים את הרב אליהו כדאי לעיין בספר (שיצא בחייו) ולראות שהסיפור אחרת לגמרי.
בקצרה: לקראת המבחן אמר הגר"מ אליהו לרב עבודי כמה מח' קצות ונתיבות, במבחן שאלו אותו גם מהדוגמאות שאמר לו הרב אליהו וכששאלו מקצות שלא ידע- הוכיח מש"ך ערוך.
איש_ספר כתב: ...ירד לסו"ד של הקצוה"ח והנתיבות בכל מקום. פלא שיש שוטים שמאמינים להבלים כאלו.
כמעיין המתגבר כתב:גם אם הכירו, זה לא מחייב שזה היה ספר יסוד
ישראל אליהו כתב:כמעיין המתגבר כתב:גם אם הכירו, זה לא מחייב שזה היה ספר יסוד
אבל הוא שואל את הר"מ אליהו (לפי הסיפור) "מה זה קצות"? וזה אומר שאפילו את שמעו לא שמע.
ישראל אליהו כתב:כמעיין המתגבר כתב:גם אם הכירו, זה לא מחייב שזה היה ספר יסוד
אבל הוא שואל את הר"מ אליהו (לפי הסיפור) "מה זה קצות"? וזה אומר שאפילו את שמעו לא שמע.
נהר שלום כתב:יש מכתבים מאחי הרב יצחק נסים בעל העצי היער, לחפץ חיים, בבקשה לקבלת המשנ"ב.
הוגה כתב:גם ספר משנ"ב כנראה הגיע לבבל רק אחר כך, והבא"ח זצ"ל שנפטר בתרס"ט עדיין לא הביאו (ובעוד יוסף חי שנדפס בשנת תר"ע הוא מביא ספר פתחי עולם חלק א' שנדפס בתרס"א).
נהר שלום כתב:יש מכתבים מאחי הרב יצחק נסים בעל העצי היער, לחפץ חיים, בבקשה לקבלת המשנ"ב.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 250 אורחים