בדרך הילוכי, נתקלתי שוב בתוכחתו הנעימה של המשגיח ממיר זצ"ל. כעת ברצוני לשתף בה את הידידים, מתוך תקוה שהאשכול לא ייהפך להיות אמצעי לחיסול חשבונות. [ובכלל, הרי פשוט וברור שהתוכחה של ר' ירוחם מתאימה לצד שלהם, ולא לצד שלנו. כל חד כדאית ליה. אז מיותר אפילו להגיד את זה.]
לכשעצמי, אני רואה בזה גם מקום לדיון. אדם שבחייו הפרטיים אינו הכי אדוק שבנמצא, אולם סטייה ציבורית מדרך התורה מוציאה אותו משלוותו. האם זה בהכרח מזוייף מתוכו? או שיש בנמצא מקום ללימוד זכות?
העתקתי את דבריו של רבי ירוחם.
הטו אזנכם;