שלום וברכה,
בשו"ת הראבי"ה (ח"א סימן קע) מופיעה שאלה הפותחת במילים "שאלני מורינו רבינו אפרים"
דעת השואל לומר שהיתר 'סופן משום תחילתן' ביו"ט מוגבל למקרים שמנה עולא (ביצה יא:), וכן אינו שייך באיסורי תורה. מתוך כך הוא שואל מדוע מותר הפשט הבהמה ביו"ט.
הראבי"ה עונה שאע"פ שאפשר באופן אחר התירו כל צורך אוכל נפש ביו"ט.
שאלתי היא האם שייך לזהות את השואל עם רבינו אפרים מרגנשבורג, מבעלי התוספות? המוזר בכך הוא שראבי"ה נולד באזור ד'תת"ק ורבינו אפרים באזור ד'תת"ע, כך שרבינו אפרים מבוגר מראבי"ה בכשלושים שנה, ולא מאד מסתבר שישלח אליו שאלה (התיארוך ע"פ ויקיפדיה..). אמנם שני רבותינו אלו חיו בגרמניה, אך לא באותן ערים.
כל היודע משהו בעניין נא יאיר עיני.