שאומרין "אז מ'מאכט אשטעקין ווערט ער אויך אמענש'' (כאשר עושים מינוי למקל גם הוא נהיה בן אדם)...
שייף נפיק כתב:מצפה מאוד להארותיכם והערותיכם!
כא (יז) ויתפלל משה אל ה'. ובפירש"י בשם התנחומא מכאן שלא יהיה אכזרי מלמחול. ולכאורה בב"ק (צב א) נפק"ל מהא דויתפלל אברהם בעד אבימלך דלא יהיה אכזרי מלמחול, ולמה לא יליף מקרא דויתפלל משה הנאמר לאחר מתן תורה , ואולי דמקרא דאבימלך נילף דמדרך מוסר דאפילו נגד נכרי לא יהיה אכזרי שלא למחול, ובפרט לפמש"כ הרמב"ם ז"ל בפ"ב (ה"י) מהלכות תשובה דהגויים המה אכזרים בענין הזה ועברתם שמורה נצח ע"ש והיה הו"א דלגבי דידהו נמוד להם כמדתם קמ"ל. וצ"ע:
שייף נפיק כתב:אחי ורעי בני בית המדרש דכאן!
אי"ה אקוה לסייע בהוצאת הספר מקרא מפורש להגאון המופלא רבי יצחק יהודה טרונק מקוטנא זצוק"ל
מאחרוני גאוני פולין - חתן השם משמואל - נכדו של בעל ישועות מלכו שגם הוציא את כתביו.
ברצוני לפרסם את ספרו ''מקרא מפורש'' המלא בדברים מתוקים מזן אל זן, בחריפות ובקיאות רבה, בסגנון אופייני לגאוני פולין מן הדור ההוא, ( הספר דומה מאוד לחידושים המובאים בפרדס יוסף, ואף הובא הרבה בפרדס יוסף) הספר לא נדפס שוב רק במהדורת צילום, דא עקא, שכפי הנראה נדפס במהירות, וחסרים בו מראי מקומות רבים, ועוד תיקונים שיש לתקן, ואני מפרסם כאן את הספר לפי פרשיות, ואבקש מידידי ורעי שימו עינכם וליבכם על הספר, ותאירו ותעוררו באהבתכם עד שתחפ"ץ.
שייף נפיק כתב:כנראה שהוא בנו או נכדו.
אדרבה תשיג לי הפרטים ואודה לך ואברכך במאוד מאוד.
שייף נפיק כתב:
מצפה מאוד להארותיכם והערותיכם!
שייף נפיק כתב:שמחתוני אחי הרב הא לחמא והרב טברייני.
והנני למלא חפצכם ברוב שמחה.
ואבקשכם ידידי שימו עינכם וליבכם להאיר ולהעיר לסקל כל מכשול מתורתו של הגאון, לברר ולזקק את מקחו.
שייף נפיק כתב:שמחתוני אחי הרב הא לחמא והרב טברייני.
והנני למלא חפצכם ברוב שמחה.
ואבקשכם ידידי שימו עינכם וליבכם להאיר ולהעיר לסקל כל מכשול מתורתו של הגאון, לברר ולזקק את מקחו.
הא לחמא עניא כתב:שייף נפיק כתב:שמחתוני אחי הרב הא לחמא והרב טברייני.
והנני למלא חפצכם ברוב שמחה.
ואבקשכם ידידי שימו עינכם וליבכם להאיר ולהעיר לסקל כל מכשול מתורתו של הגאון, לברר ולזקק את מקחו.
א. מאוד נהניתי מהווארט הראשון מלך למואב ולא מלך מואב. ממש רעיון יפה.
ב. כשהוא כותב "כ"ק אדמו"ר חו"ז מסאכטשאב" על מי כוונתו??
שייף נפיק כתב:שמחתוני אחי הרב הא לחמא והרב טברייני.
והנני למלא חפצכם ברוב שמחה.
ואבקשכם ידידי שימו עינכם וליבכם להאיר ולהעיר לסקל כל מכשול מתורתו של הגאון, לברר ולזקק את מקחו.
שייף נפיק כתב:לא.
תנסה לשלוח במייל
בספרי הפלפול ביארו שטענת בני עמון ליפתח היה כי לא קבלו את הטענה של עמון ומואב טהרו בסיחון, וזה נראה מדויק בפסוקים, שזה היה הויכוח עם יפתח. כאן לפי דברי המקרא מפורש הרי שבעצם טענו את טענת 'טהרו' לכיוון השני, שהם קנו בכיבוש מלחמה ונחשב לארצם, וסתראי נינהו. ויתכן שהחליפו כל פעם הטענות לטובתם כדרך כל האויבים.(שם) עתה ילחכו הקהל את 'סביבותנו'. כי באמת כתיב אל תצר את מואב (דברים ב ט), אבל כבר כתב הרמב"ן בפ' תצא (כ"ג ז) כי מה שכבשו מאחרים מותר, ועל זה לא נאמר אל תצר. ע"ש [אף כי פלא דהרי מואב טהרו בסיחון (גיטין לח א) ונכרי קונה במלחמה] והמה על זה היו דואגים פן יקחו מידם מה שכבשו מאחרים, וזה 'סביבותנו' כי מה שכבשו הוא נוסף על גבול הקודם וסובב אותו, וזה ומחץ פאתי מואב (במדבר כד יז) כי על הפיאות שכבשו מאחרים לא נזהרו:
נוטר הכרמים כתב:כיהודה ועוד לקרא, הדברים נפלאים ביותר. בפרט הווארט של האבני נזר על 'וישא משלו'. מופיע בעוד מקום? היה מעניין לבדוק בספר נאות דשא.בספרי הפלפול ביארו שטענת בני עמון ליפתח היה כי לא קבלו את הטענה של עמון ומואב טהרו בסיחון, וזה נראה מדויק בפסוקים, שזה היה הויכוח עם יפתח. כאן לפי דברי המקרא מפורש הרי שבעצם טענו את טענת 'טהרו' לכיוון השני, שהם קנו בכיבוש מלחמה ונחשב לארצם, וסתראי נינהו. ויתכן שהחליפו כל פעם הטענות לטובתם כדרך כל האויבים.(שם) עתה ילחכו הקהל את 'סביבותנו'. כי באמת כתיב אל תצר את מואב (דברים ב ט), אבל כבר כתב הרמב"ן בפ' תצא (כ"ג ז) כי מה שכבשו מאחרים מותר, ועל זה לא נאמר אל תצר. ע"ש [אף כי פלא דהרי מואב טהרו בסיחון (גיטין לח א) ונכרי קונה במלחמה] והמה על זה היו דואגים פן יקחו מידם מה שכבשו מאחרים, וזה 'סביבותנו' כי מה שכבשו הוא נוסף על גבול הקודם וסובב אותו, וזה ומחץ פאתי מואב (במדבר כד יז) כי על הפיאות שכבשו מאחרים לא נזהרו:
שייף נפיק כתב:שמחתוני אחי הרב הא לחמא והרב טברייני.
והנני למלא חפצכם ברוב שמחה.
ואבקשכם ידידי שימו עינכם וליבכם להאיר ולהעיר לסקל כל מכשול מתורתו של הגאון, לברר ולזקק את מקחו.
וישא משלו ויאמר אוי מי יחיה משמו אל אמר רשב"ל אוי מי שמחיה עצמו בשם אל
עושה עצמו אלוה כמו פרעה וחירם
יהודה בן יעקב כתב:כבר קדמו אברבנאל בספרו משמיע ישועה, המבשר הראשון ראה: http://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?re ... =&pgnum=50
[פירוש זה גם כתב בגדולי הקדש טז, לב].
שייף נפיק כתב:שמחתוני אחי הרב הא לחמא והרב טברייני.
והנני למלא חפצכם ברוב שמחה.
ואבקשכם ידידי שימו עינכם וליבכם להאיר ולהעיר לסקל כל מכשול מתורתו של הגאון, לברר ולזקק את מקחו.
טברייני כתב:שייף נפיק כתב:שמחתוני אחי הרב הא לחמא והרב טברייני.
והנני למלא חפצכם ברוב שמחה.
ואבקשכם ידידי שימו עינכם וליבכם להאיר ולהעיר לסקל כל מכשול מתורתו של הגאון, לברר ולזקק את מקחו.
מה ששאל למה נאמר 'כי הולך' והלא רכב על אתונו,
בביאורי מהרא"י (לר' ישראל איסרלן בעל תרומת הדשן, בפרשתן) מקשה כעין זה ומבאר
שרכב על בריה נמוכה שהרכוב עליה נראה כהולך, וראה בדבריו (המצורפים) מה שפירש בזה עוד.
שייף נפיק כתב:אחי ורעי בני בית המדרש דכאן!
אי"ה אקוה לסייע בהוצאת הספר מקרא מפורש להגאון המופלא רבי יצחק יהודה טרונק מקוטנא זצוק"ל
מאחרוני גאוני פולין - חתן השם משמואל - נכדו של בעל ישועות מלכו שגם הוציא את כתביו.
ברצוני לפרסם את ספרו ''מקרא מפורש'' המלא בדברים מתוקים מזן אל זן, בחריפות ובקיאות רבה, בסגנון אופייני לגאוני פולין מן הדור ההוא, ( הספר דומה מאוד לחידושים המובאים בפרדס יוסף, ואף הובא הרבה בפרדס יוסף) הספר לא נדפס שוב רק במהדורת צילום, דא עקא, שכפי הנראה נדפס במהירות, וחסרים בו מראי מקומות רבים, ועוד תיקונים שיש לתקן, ואני מפרסם כאן את הספר לפי פרשיות, ואבקש מידידי ורעי שימו עינכם וליבכם על הספר, ותאירו ותעוררו באהבתכם עד שתחפ"ץ.
שייף נפיק כתב:שלום לכולם. לא היה לי גישה כשבועיים. כעת אפרסם את פנחס ומטות.
חשוב לי מאוד מראי מקומות, בפנחס מה שכתב שהנשמות ניזונות מהקרבנות.
ובמטות יש הרבה הרבה חידושים ולא הספיק לי הזמן לחפש. מחכה למראי מקומות והערות.
שבת שלום.
שייף נפיק כתב:יישר כחך הרב טברייני.
ממך יראו וכן יעשו להאיר ולהעיר, וגדול כח הרבים.
וכעת נצרף מהכתבה בהמודיע, ונזכה את הרבים בתמונה לא מפורסמת של רבינו המחבר
טברייני כתב:שייף נפיק כתב:יישר כחך הרב טברייני.
ממך יראו וכן יעשו להאיר ולהעיר, וגדול כח הרבים.
וכעת נצרף מהכתבה בהמודיע, ונזכה את הרבים בתמונה לא מפורסמת של רבינו המחבר
את צוארנו עיקמנו, יגענו ולא הונח לנו...
תל אביבי כתב:טברייני כתב:שייף נפיק כתב:יישר כחך הרב טברייני.
ממך יראו וכן יעשו להאיר ולהעיר, וגדול כח הרבים.
וכעת נצרף מהכתבה בהמודיע, ונזכה את הרבים בתמונה לא מפורסמת של רבינו המחבר
את צוארנו עיקמנו, יגענו ולא הונח לנו...
אתה יכול להעתיק את התמונה לבד לחלון חדש, ושם הוא יפתח ישר (ואם לא, אזי יש שם את האפשרות להפוך).
הא לחמא עניא כתב:מחכים לפרשת דברים.
אולי יש חומר על תשעה באב וימי בין המצרים??
שייף נפיק כתב:שלום לכולם.
לא היה לי גישה כשבועיים.
שבת שלום.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 52 אורחים