אוצר החכמה כתב:הכלל ההלכתי הוא שהודאת בע"ד מאמינה אותו על עצמו אבל לא מכח זה על אחרים.
נכון, אבל מסברא בן אדם לא סתם ישמיץ את עצמו לולא שמתחרט על מעשיו.
אוצר החכמה כתב:הכלל ההלכתי הוא שהודאת בע"ד מאמינה אותו על עצמו אבל לא מכח זה על אחרים.
אוצר החכמה כתב:נו באמת. אם עכשיו זה נותן לו במה אז הוא יעשה הכל בכלל ומיירי בגוי ועוד כמה ריעותות.
אוצר החכמה כתב:אני לא מתווכח.
אבל מה אתה חושב שהוא פשוט גוי ירא שמים שפתאום יום אחד נגלה אליו אליהו הנביא והחזיר אותו בתשובה?
איני מכיר אותו ולא ידעתי את שמו. אבל אם מתחילה היה רמאי ונוכל כמי שמעיד על עצמו בהחלט יתכן שנשאר כזה, רק שרב עם מנהלי החברה שלו ועשה עיסקה עם חברת תרופות הומופאתית או אחרת שיקבל סכום גדול אם יכפיש את מנהלי החברה הקודמים? אתה לא יכול להאמין לזה? למה?
אני יכול להמציא עוד 100 סיפורים טובים ומשכנעים למה שיעשה את זה.
מצד שני מה אתה רוצה שאאמין שמאות אלפי רופאים בעולם מבינים שחברות התרופות עושות את זה והורגות את כל החולים שלהם עם התרופות שלהם וכולם כולם אנשים אכזריים שלא איכפת להם מהחולים שימותו?
אוצר החכמה כתב:קח מים מהברז זה אותו חומר.
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שחרגנו מייעוד האשכול, שעניינו ההלכה בעניין זה ולא ייעוץ לטיפול.
(אם זה היה מיועד לייעוץ וטיפול, הרי שלכאב ראש וכאב עיניים הפיתרון איננו תרופה וגם לא הומואופתיה אלא שינוי תזונה ויש גם כו"כ טיפולים אלטרנטיביים שעוזרים להקל על הכאבים, וכמובן שיש תועלת גם בטיפול נפשי)
בברכה המשולשת כתב:כמדומני שחרגנו מייעוד האשכול, שעניינו ההלכה בעניין זה ולא ייעוץ לטיפול.
בברכה המשולשת כתב:(אם זה היה מיועד לייעוץ וטיפול, הרי שלכאב ראש וכאב עיניים הפיתרון איננו תרופה וגם לא הומואופתיה אלא שינוי תזונה ויש גם כו"כ טיפולים אלטרנטיביים שעוזרים להקל על הכאבים, וכמובן שיש תועלת גם בטיפול נפשי)
ידידיה כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני שחרגנו מייעוד האשכול, שעניינו ההלכה בעניין זה ולא ייעוץ לטיפול.
(אם זה היה מיועד לייעוץ וטיפול, הרי שלכאב ראש וכאב עיניים הפיתרון איננו תרופה וגם לא הומואופתיה אלא שינוי תזונה ויש גם כו"כ טיפולים אלטרנטיביים שעוזרים להקל על הכאבים, וכמובן שיש תועלת גם בטיפול נפשי)
חבל מאד שההומופטי לא הצליחה לייצר איזו תרופה שיעילותה ניתנת בקלות למדידה, כגון אקמול לכאב שיניים.
מין חוסר מזל נורא.
וכן אין צורך להסביר שזהו בדיוק העניין שאין מטפלים בסמפטום וכו'.
בכל זאת חבל שאין איזה משהו מדיד כמו אנטיביוטיקה או משכך כאבים, אשר יעילותם אינה צריכה לא אמונה ולא מחקר, אלא השימוש עצמו.
בתבונה כתב:בברכה המשולשת כתב:(אם זה היה מיועד לייעוץ וטיפול, הרי שלכאב ראש וכאב עיניים הפיתרון איננו תרופה וגם לא הומואופתיה אלא שינוי תזונה ויש גם כו"כ טיפולים אלטרנטיביים שעוזרים להקל על הכאבים, וכמובן שיש תועלת גם בטיפול נפשי)
קצת סתירה לתחילת הדברים בהם עלתה לכאורה הבקשה להתמקד רק בהלכה, ואילו להכניס הכרעה נגד הומאופתיה ובעד טיפולים אלטרנטיביים אחרים, ואולי גם נגד הרפואה הקונבנציונלית, דבר שמסתבר שיגרור עוד דיונים בעניין .
בתבונה כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני שחרגנו מייעוד האשכול, שעניינו ההלכה בעניין זה ולא ייעוץ לטיפול.
מבחינה הלכתית אם השאלה לתת כסף מקופת צדקה לצורך טיפולים אלטרנטיביים זו שאלה שיש לדון בה מפנים אחרות למרות שזה לא מועיל
אבל לגבי חילול שבת או אכילה ביום כיפור וכדו' שיש רופא שאומר שאין לחלל שבת או שיש לצום ביום כיפור ומטפל אלטרנטיבי שחולק, כפי שנכתב כאן קשה להאמין שיש פוסק שיתיר לחשוש לדבריו ולחלל שבת או לאכול ביום כיפור על סמך דבריו, והסיבה כמו שהובאו דברי הרמב"ם בפיה"מ לשבת שמחללים שבת ועוברים על איסורים רק ברפואה בדוקה שהוכחה כפועלת או שהמנגנון הפעולה מובן מסתבר.
היו שהביאו פה שיש להסתמך על שלושה מקרים של חולים שהבריאו לאחר טיפולים אלטרנטיביים, אולם כפי שהוסבר זה לא שייך ברפואה אלטרנטיבית שהוכח שלא מועילה יותר מאשר טיפול פלצבו ואפשר לעשות פלצבו כשר או לא כשר אפשר לעשות פלצבו שאדם אוכל כל יום 3 חתיכות חזיר וכי נתירוודאי שלא נתיר לעשות פלצבו של איסור..
בברכה המשולשת כתב:בתבונה כתב:בברכה המשולשת כתב:כמדומני שחרגנו מייעוד האשכול, שעניינו ההלכה בעניין זה ולא ייעוץ לטיפול.
מבחינה הלכתית אם השאלה לתת כסף מקופת צדקה לצורך טיפולים אלטרנטיביים זו שאלה שיש לדון בה מפנים אחרות למרות שזה לא מועיל
אבל לגבי חילול שבת או אכילה ביום כיפור וכדו' שיש רופא שאומר שאין לחלל שבת או שיש לצום ביום כיפור ומטפל אלטרנטיבי שחולק, כפי שנכתב כאן קשה להאמין שיש פוסק שיתיר לחשוש לדבריו ולחלל שבת או לאכול ביום כיפור על סמך דבריו, והסיבה כמו שהובאו דברי הרמב"ם בפיה"מ לשבת שמחללים שבת ועוברים על איסורים רק ברפואה בדוקה שהוכחה כפועלת או שהמנגנון הפעולה מובן מסתבר.
היו שהביאו פה שיש להסתמך על שלושה מקרים של חולים שהבריאו לאחר טיפולים אלטרנטיביים, אולם כפי שהוסבר זה לא שייך ברפואה אלטרנטיבית שהוכח שלא מועילה יותר מאשר טיפול פלצבו ואפשר לעשות פלצבו כשר או לא כשר אפשר לעשות פלצבו שאדם אוכל כל יום 3 חתיכות חזיר וכי נתירוודאי שלא נתיר לעשות פלצבו של איסור..
על כל זה הבאתי את דברי מע"כ ידידי הגר"ש גליקסברג בתחילת האשכול.
"אמנם יש להדגיש את ההבדלים שבין שיטות הרפואה האלטרנטיביות השונות, שכן ישנן שיטות אלטרנטיביות המבוססות על 'הסברה שכלתנית', ובכללן גם חלק מהרפואה הסינית. לשון אחרת: אין בהכרח מתאם בין רציונאליות לבין הרפואה המערבית. דרישת הפוסקים כי תהיה הנמקה הגיונית לטיפול הרפואי, אין משמעה הכפפת כל שיטות הרפואה לכללי ההיגיון של הרפואה המערבית דווקא." ובהמשך דבריו שם (פיסקה כ): " "נראה אפוא כי רפואה סינית בפרט ורפואה אלטרנטיבית בכלל, עונות לקריטריונים של רפואה שהוכחה הצלחתה אצל שלושה חולים, זאת על אף שההיגיון שמאחוריה אינו דומה ללוגיקה של הרפואה הקונבנציונאלית. עוד יש להדגיש כי על-פי הידוע לנו לגבי תולדות הרפואה, הרפואה שבה דנו הרמב"ם והרשב"א, ואותה הנגידו לרפואה הסגולית, דומה יותר לרפואה האלטרנטיבית של ימינו ולא לרפואה המערבית-קונבנציונלית."
עוד יש להדגיש כי על-פי הידוע לנו לגבי תולדות הרפואה, הרפואה שבה דנו הרמב"ם והרשב"א, ואותה הנגידו לרפואה הסגולית, דומה יותר לרפואה האלטרנטיבית של ימינו ולא לרפואה המערבית-קונבנציונלית."
שומע ומשמיע כתב:כוללים כאן הכל ביחד.
יש רפואה אלטרנטיבית שבנויה על תזונה בריאה , והיא בהרבה מקרים הגיונית ,ושיטתית להפליא ועובדת בשטח.
ביודעי ומכירי קאמינא, עם השוואות והוכחות ברורות בכמה מקרים.
בתבונה כתב: הנה מה שהבאת"אמנם יש להדגיש את ההבדלים שבין שיטות הרפואה האלטרנטיביות השונות, שכן ישנן שיטות אלטרנטיביות המבוססות על 'הסברה שכלתנית', ובכללן גם חלק מהרפואה הסינית. לשון אחרת: אין בהכרח מתאם בין רציונאליות לבין הרפואה המערבית. דרישת הפוסקים כי תהיה הנמקה הגיונית לטיפול הרפואי, אין משמעה הכפפת כל שיטות הרפואה לכללי ההיגיון של הרפואה המערבית דווקא." ובהמשך דבריו שם (פיסקה כ): " "נראה אפוא כי רפואה סינית בפרט ורפואה אלטרנטיבית בכלל, עונות לקריטריונים של רפואה שהוכחה הצלחתה אצל שלושה חולים, זאת על אף שההיגיון שמאחוריה אינו דומה ללוגיקה של הרפואה הקונבנציונאלית. עוד יש להדגיש כי על-פי הידוע לנו לגבי תולדות הרפואה, הרפואה שבה דנו הרמב"ם והרשב"א, ואותה הנגידו לרפואה הסגולית, דומה יותר לרפואה האלטרנטיבית של ימינו ולא לרפואה המערבית-קונבנציונלית."
ובכן אין לוגיקה מערבית ולוגיקה אלטרנטיבית יש רק לוגיקה אחת, ובפרט שהרפואה האלטרנטיבית בודה איברים ומושגים שמוכחשים מהידוע וניכר לעינינו (מה תאמר על טכנאי מחשבים אלטרנטיבי שיותר תכנות בכוח הריכוז ומביא עולם של הסברים),
לגבי הטיעון שזה הועיל לשלושה חולים הבא כבר שהוכח שהרפואה האלטרנטיבית לא מועילה יותר מאשר טיפול פלצבו ואפשר לעשות פלצבו כשר או לא כשר אפשר לעשות פלצבו שאדם אוכל כל יום 3 חתיכות חזיר וכי נתירוודאי שלא נתיר לעשות פלצבו של איסור.., הפרשנות היחידה שיכולה לתמוך ברפואה האלטרנטיבית היא פרשנות הקנוניה הבינלאומית שבעיני היא מופרכת בדומה לפרוטוקולים של זקני ציון
אוצר החכמה כתב:עוד יש להדגיש כי על-פי הידוע לנו לגבי תולדות הרפואה, הרפואה שבה דנו הרמב"ם והרשב"א, ואותה הנגידו לרפואה הסגולית, דומה יותר לרפואה האלטרנטיבית של ימינו ולא לרפואה המערבית-קונבנציונלית."
לענ"ד ההיגד הזה לא מתקבל על הדעת.
כשם שלא מתקבל על הדעת לטעון שאילו היה הרמב"ם בימינו היה ממשיך לאחוז במבנה הקוסמולגי של תלמי ולטעון שמי שמכבד את דעתו וחכמתו של הרמב"ם צריך לכפור בידע האסטרונומי המודרני ולחשוב שהעולם נראה כפי המתואר על ידיו.
מה שאנחנו צריכים ללמוד מן הרמב"ם הוא את העקרונות הרעיוניים והתורניים היינו שצריך לקבל את המציאות וההגיון שמאחוריה ולשפוט לפיו. אמנם אין לדיין אלא מה שעיניו רואות ומערכת השיקולים מה נראה הגיוני ומה סביר היא תלויה בידע הקיים בכל דור ודור.
בברכה המשולשת כתב:למונח לוגיקה יש מספר משמעויות-
א. תורת ההגיון (לוגיקה שמלמדים כחלק מתמטיקה)- והיא אכן דומה תמיד. (אם כי יעויין בדברי רבינו נזיר האלוקים זיע"א בקול הנבואה ח"ב ובמגילת הרופאים והרפואות)
ב. דרך החשיבה השייכת למקצוע מסויים (אינם דומים כללי ההוכחה בהיסטוריה ובפיזיקה).
כוונת הדברים היתה על האופן השני כמובן.
לגבי הטיעון שרפואה אלטרנטיבית מועילה כפלצבו בלבד, הרי שיש בידי מחקרים (העונים גם על הכללים של כתר"ה כמחקרים) שאינו כן, וכמובן כל דבר לגופו.
בתבונה כתב:בברכה המשולשת כתב:למונח לוגיקה יש מספר משמעויות-
א. תורת ההגיון (לוגיקה שמלמדים כחלק מתמטיקה)- והיא אכן דומה תמיד. (אם כי יעויין בדברי רבינו נזיר האלוקים זיע"א בקול הנבואה ח"ב ובמגילת הרופאים והרפואות)
ב. דרך החשיבה השייכת למקצוע מסויים (אינם דומים כללי ההוכחה בהיסטוריה ובפיזיקה).
כוונת הדברים היתה על האופן השני כמובן.
לגבי הטיעון שרפואה אלטרנטיבית מועילה כפלצבו בלבד, הרי שיש בידי מחקרים (העונים גם על הכללים של כתר"ה כמחקרים) שאינו כן, וכמובן כל דבר לגופו.
1. הפרשנויות של הרפואה האלטרנטיבית מנוגדים ללוגיקה במשמעות הראשונה שהבאת.
2. אתה מוזמן להראות את המחקרים הללו ונבחון אותם לעין השמש
ידידיה כתב:יש להומופטיא משהו נגד כאב ראש? כאב שיניים?
נהר שלום כתב:מאמר מעניין: 'תשובת המשקולת' - בהיתר גילוי נסתרות ע"י מטוטלת.
מתוך ירחון האוצר האחרון
החושב כתב:נהר שלום כתב:מאמר מעניין: 'תשובת המשקולת' - בהיתר גילוי נסתרות ע"י מטוטלת.
מתוך ירחון האוצר האחרון
חן חן.
מי זה הרב ירחמיאל ישראל יצחק הלפרין?
עשה עבודה חשובה. מטבע הדברים, אנשים עם ראש רציונלי ממעטים לעסוק בנושא זה. כנראה משום שמבחינתם זה לא נושא רחב שיש לכתוב עליו ספרים ואפילו לא קונטרסים. ומבחינתם זה נראה עיסוק משעמם (ואולי גם קצת מטופש) להשיב בהרחבה לטענות מסוג "איך אתה אומר שזה לא שד? הרי אני שאלתי את המטוטלת והיא אמרה שהיא שד".
וכך יוצא שאנשים עם ראש מסוג אחר תופסים את הבמה.
אוצר החכמה כתב:אני די מופתע שאתה לפי כתיבתך ההגיונית כאן בפורום מקבל את ההסברים המוזרים שהכותב מציע בהקדמתו.
(למשל יש בעולם כוחות רוחניים שאינם טומאה או קדושה וכוחות אלו מסוגלים לגרום לאדם לדעת את הנסתרות!! אבל עובדי עבודה זרה בהודו הם משתמשים רק בכוחות טבעיים או מרמים...)
או למשל ההסבר שהוא נותן בהמשך למה זה לא קוסם לפי הרמב"ם כי שם הקוסם עונה אבל כאן המטוטלת היא שעונה. אתה סבור שהרמב"ם היה מקבל את הטיעון הזה? (הלא ברור שיאמר שזה הפוך שהמטוטלת בכלל לא יכולה לענות הקוסם בכח דמיונו אולי אם יש בו כח כזה)
אוצר החכמה כתב:אני די מופתע שאתה לפי כתיבתך ההגיונית כאן בפורום מקבל את ההסברים המוזרים שהכותב מציע בהקדמתו.
(למשל יש בעולם כוחות רוחניים שאינם טומאה או קדושה וכוחות אלו מסוגלים לגרום לאדם לדעת את הנסתרות!! אבל עובדי עבודה זרה בהודו הם משתמשים רק בכוחות טבעיים או מרמים...)
או למשל ההסבר שהוא נותן בהמשך למה זה לא קוסם לפי הרמב"ם כי שם הקוסם עונה אבל כאן המטוטלת היא שעונה. אתה סבור שהרמב"ם היה מקבל את הטיעון הזה? (הלא ברור שיאמר שזה הפוך שהמטוטלת בכלל לא יכולה לענות הקוסם בכח דמיונו אולי אם יש בו כח כזה)
ארזי ביתר כתב:החושב כתב:נהר שלום כתב:מאמר מעניין: 'תשובת המשקולת' - בהיתר גילוי נסתרות ע"י מטוטלת.
מתוך ירחון האוצר האחרון
חן חן.
מי זה הרב ירחמיאל ישראל יצחק הלפרין?
עשה עבודה חשובה. מטבע הדברים, אנשים עם ראש רציונלי ממעטים לעסוק בנושא זה. כנראה משום שמבחינתם זה לא נושא רחב שיש לכתוב עליו ספרים ואפילו לא קונטרסים. ומבחינתם זה נראה עיסוק משעמם (ואולי גם קצת מטופש) להשיב בהרחבה לטענות מסוג "איך אתה אומר שזה לא שד? הרי אני שאלתי את המטוטלת והיא אמרה שהיא שד".
וכך יוצא שאנשים עם ראש מסוג אחר תופסים את הבמה.
המאמר - שלענ"ד מתבסס על כרעי התרנגולת או פחות מכך - נכתב כתגובה לספר ענק שנכתב בנושא בחודשים האחרונים. 'לשאלת המטוטלת' כמדומני.
הספר ההוא בהחלט שווה עיון רציני. אגב, מחברו דיבר עם רבים וטובים מגדולי ישראל, שלא היו בתוך הענין, ולאחר שדברו עמו, הצטרפו בנחרצות לדעתו. אגב דאגב, מחבר הספר הזה, הוא אדם שלמד ועסק באבחונים וטיפולים ע"י מטוטלת והנלווה אליה.
אוצר החכמה כתב:אני די מופתע שאתה לפי כתיבתך ההגיונית כאן בפורום מקבל את ההסברים המוזרים שהכותב מציע בהקדמתו.
(למשל יש בעולם כוחות רוחניים שאינם טומאה או קדושה וכוחות אלו מסוגלים לגרום לאדם לדעת את הנסתרות!! אבל עובדי עבודה זרה בהודו הם משתמשים רק בכוחות טבעיים או מרמים...)
או למשל ההסבר שהוא נותן בהמשך למה זה לא קוסם לפי הרמב"ם כי שם הקוסם עונה אבל כאן המטוטלת היא שעונה. אתה סבור שהרמב"ם היה מקבל את הטיעון הזה? (הלא ברור שיאמר שזה הפוך שהמטוטלת בכלל לא יכולה לענות הקוסם בכח דמיונו אולי אם יש בו כח כזה)
אוצר החכמה כתב:אני די מופתע שאתה לפי כתיבתך ההגיונית כאן בפורום מקבל את ההסברים המוזרים שהכותב מציע בהקדמתו.
(למשל יש בעולם כוחות רוחניים שאינם טומאה או קדושה וכוחות אלו מסוגלים לגרום לאדם לדעת את הנסתרות!! אבל עובדי עבודה זרה בהודו הם משתמשים רק בכוחות טבעיים או מרמים...)
או למשל ההסבר שהוא נותן בהמשך למה זה לא קוסם לפי הרמב"ם כי שם הקוסם עונה אבל כאן המטוטלת היא שעונה. אתה סבור שהרמב"ם היה מקבל את הטיעון הזה? (הלא ברור שיאמר שזה הפוך שהמטוטלת בכלל לא יכולה לענות הקוסם בכח דמיונו אולי אם יש בו כח כזה)
למשל יש בעולם כוחות רוחניים שאינם טומאה או קדושה וכוחות אלו מסוגלים לגרום לאדם לדעת את הנסתרות!! אבל עובדי עבודה זרה בהודו הם משתמשים רק בכוחות טבעיים או מרמים...
או למשל ההסבר שהוא נותן בהמשך למה זה לא קוסם לפי הרמב"ם כי שם הקוסם עונה אבל כאן המטוטלת היא שעונה. אתה סבור שהרמב"ם היה מקבל את הטיעון הזה? (הלא ברור שיאמר שזה הפוך שהמטוטלת בכלל לא יכולה לענות הקוסם בכח דמיונו אולי אם יש בו כח כזה)
אוצר החכמה כתב:לכאורה טענתך מצויינת אם זה שטויות איזה איסור יש בזה.
אני אישית חושב שזה נכון שחוץ מהאיסור להיות נוכל או להיות טיפש אין בזה איסור.
אבל לא הבנת את מה ששאלתי.
אחר כל ההקדמה שלו על כוחות רוחניים שאינם טבעיים ואינו כוחות טומאה מחבר המאמר כותב :
אוצר החכמה כתב:גם בעניין הקוסם הלא זה הפוך והסברתי את זה למעלה. לרמב"ם היה פשוט שמקל לא יכול לדעת נסתרות. ועדיין חשב שע"י פעולות תודעתיות (אולי אני לא בטוח מה סבר) יכול להיות דבר כזה וזה מה שאסרה תורה. ועכשיו איך עובדת המטוטלת? אם המטוטלת יודעת זה הרי לא הגיוני ואם היא מושפעת מתודעת המשתמש שיודע נסתרות אם כך מדובר בפעולה תודעתית של ידיעת הנסתרות. זה הוא הקוסם לפי הרמב"ם.
הטענה היחידה שיש לו נגד זה והיא אולי טענה. שכיוון שלא עושה הנשאל שום פעולות הכנה לא יתכן שזה קסם.
אבל מצד שני אז למה לדעתו זה עובד?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 338 אורחים