- המשכן pdf.pdf
- (58.22 KiB) הורד 665 פעמים
משה הופמן כתב:
תם מה הוא אומר כתב:כבר קדם במציאה זו הגרי"ח סופר שליט"א באחד מחיבוריו.
מי שיש לו אוצה"ח יוכל למצוא זאת מסתמא.
ראיתי זאת לפני שנים.
תם מה הוא אומר כתב:כבר קדם במציאה זו הגרי"ח סופר שליט"א באחד מחיבוריו.
מי שיש לו אוצה"ח יוכל למצוא זאת מסתמא.
ראיתי זאת לפני שנים.
משה הופמן כתב:
חד ברנש כתב:לא הבנתי כיצד הכותב מנסה להוכיח מאזכורים סתמיים של אכילת בצל בשבת, שהיה כזה מנהג. הבצל היה ירק בסיסי בסעודתם של הקדמונים, ומי שיחפש במקורות חז"ל ימצא שגם בימות החול אכלו בצלים, אז גם בימות החול היה מנהג לאכול? או שפשוט אכלוהו כי הוא היה חלק מסעודתם.
משה הופמן בשם הר' נאה כתב:קושיית בעל 'תוצאות חיים', על דברי הגמ' בשבת (קיח:): "'וקראת לשבת ענג' (ישעיה נח, יג), הוי אומר, זה עונג שבת. במה מענגו וכו', בתבשיל של תרדין ודגים גדולים וראשי שומין". וז''ל ה'תו''ח': "הרי מאכלים אלו נאכלים אף בימי החול. האם נימא דלכבוד ש''ק נשתנו הטעמים במאכלים אלו כמו הנס שהיה במן?
שש ושמח כתב:משה הופמן בשם הר' נאה כתב:קושיית בעל 'תוצאות חיים', על דברי הגמ' בשבת (קיח:): "'וקראת לשבת ענג' (ישעיה נח, יג), הוי אומר, זה עונג שבת. במה מענגו וכו', בתבשיל של תרדין ודגים גדולים וראשי שומין". וז''ל ה'תו''ח': "הרי מאכלים אלו נאכלים אף בימי החול. האם נימא דלכבוד ש''ק נשתנו הטעמים במאכלים אלו כמו הנס שהיה במן?
שאלה מוזרה לענ"ד. האם באמת כך הק' הגר"מ זעמבא?
צופה_ומביט כתב:כשהביאו כאן את השאלה תמהתי כן גם אני, בפרט שאינו שייך כלל לנושאי הספר תוצאות חיים. בחיפוש בכל ספרי תוצאות חיים שיש באוצר לא ראיתי שאלה זו.
משה הופמן כתב:חד ברנש כתב:לא הבנתי כיצד הכותב מנסה להוכיח מאזכורים סתמיים של אכילת בצל בשבת, שהיה כזה מנהג. הבצל היה ירק בסיסי בסעודתם של הקדמונים, ומי שיחפש במקורות חז"ל ימצא שגם בימות החול אכלו בצלים, אז גם בימות החול היה מנהג לאכול? או שפשוט אכלוהו כי הוא היה חלק מסעודתם.
מסר לי ר''י נאה שליט''א: '''זכה המקשן ח.ב.נ. לכוון לקושיית בעל 'תוצאות חיים', על דברי הגמ' בשבת (קיח:): "'וקראת לשבת ענג' (ישעיה נח, יג), הוי אומר, זה עונג שבת. במה מענגו וכו', בתבשיל של תרדין ודגים גדולים וראשי שומין". וז''ל ה'תו''ח': "הרי מאכלים אלו נאכלים אף בימי החול. האם נימא דלכבוד ש''ק נשתנו הטעמים במאכלים אלו כמו הנס שהיה במן?". אוסיף, כי לפי''ד ה'תו''ח' נמצא, דרק חמין (טשולנט בלעז), הוי מיוחד לשבת. וישל''ע''.
איש_ספר כתב:הסגנון הקלוקל מוכיח שמדובר ב"קושיא" של מחבר בן זמנינו. מן הסתם תוצאות חיים הוא חיבור של הכותב עצמו, ופירושו תוצאות ר' חיים נאה. אגב יש גם תוצאות טובות יותר...
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 222 אורחים