חשבונות רבים כתב:לעניין זרע שנקלט אחר מיתה איני מבין צד שלא יקיים בזה פו"ר.
כבוד הדר"ג לא ציין היכן הנוב"י, ולאו כו"ע בקיאי כוותך בנוב"י בע"פ כולל סימני התשובות.בברכה המשולשת כתב:חשבונות רבים כתב:לעניין זרע שנקלט אחר מיתה איני מבין צד שלא יקיים בזה פו"ר.
כבר הפניתי לעיל לנוב"י שעסק בדיוק בשאלה זו
אוצר החכמה כתב:אני לא מבין אתה מסתפק בזה שמי שמת לילה אחר הנשואין אין אשתו שנתעברה ממנו צריכה ייבום?
חשבונות רבים כתב:הנפק"מ פשוטה. אי נימא שיש בהפריה מלאכותית לאחר מיתה משום קיום מצות פ"ו יש עניין לאדם נשוי שמת בלא בן ובת ונשאר אחריו זרע בהקפאה שאשתו תזכה אותו בקיום המצוה (ומ"מ פשיטא שהיא אינה מחויבת בזה).
חשבונות רבים כתב:הנפק"מ פשוטה.
יש עניין לאדם נשוי שמת בלא בן ובת ונשאר אחריו זרע בהקפאה שאשתו תזכה אותו בקיום המצוה
לא הבנתי מה באת לומר.ביקורת תהיה כתב:לאחר מיתתו של אדם הרי לכאורה אשתו כשאר פנויות דעלמא.
Re: קיום מצות 'פרו ורבו' לאחר מיתה
חשבונות רבים כתב:ביקורת תהיה כתב:לאחר מיתתו של אדם הרי לכאורה אשתו כשאר פנויות דעלמא.
לא הבנתי מה באת לומר.
אש משמים כתב:יש סוברים שקיום פו"ר הוא רק בביאת הילד לעולם וקיומו, לפי"ז נראה שבעל הנפטר כשאשתו מעוברת הרי הוא מקיים פו"ר בלידת בנו אחר מיתתו שלו.
מה האיסור בפנויה דעלמא? אני מסכים שזה פרצה וקלקול גדול אבל באשתו זה לא שייך כ"כ, או שאולי גם באלמנתו יש לחוש שתנשא לאחר ויהיה בעיה של הבחנה.ביקורת תהיה כתב:חשבונות רבים כתב:ביקורת תהיה כתב:לאחר מיתתו של אדם הרי לכאורה אשתו כשאר פנויות דעלמא.
לא הבנתי מה באת לומר.
תוהה אני אם תתיר זאת גם לפנויה דעלמא שלא היתה אשתו.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 299 אורחים