כדכד כתב:לכאורה תלוי אם זו שכירות או מכר
בן אליהו כתב:אם נדייק בלשון השאלה שהמחיר הוא 280 ויש הוזלה למשלמים מראש, אז לכל הדעות מותר. מכיוון שבכה"ג אין אגר נטר על האיחור בתשלום, אלא להיפך, הוזלה למקדימים.
כדכד כתב:האם זה תלוי איך הם מגדירים את זה או שזהתלוי מתי חל ההחיוב לשלם?
בן אליהו כתב:על משמרתי אעמודה, דמכל הראשונים בסוגייה דטרשא מוכח כדאמרתי שאם אומר בנוסח שהמחיר הוא מסויים אלא שיש הוזלה לנותנים מראש, מותר
עושה חדשות כתב:אני לא בקיא בסוגיות, תגידו האם זה משפיע -
לכאו' ההוזלה לא ניתנת בעבור הקדמת המעות, והעירייה לא מתכננת להרויח בזה משהו, אלא זה נעשה במטרה לזרז את הרישום המוקדם, כדי להיערך מראש כראוי עם צוות ותוכניות וכד'. זה סיבה להקל?
בן אליהו כתב:על משמרתי אעמודה, דמכל הראשונים בסוגייה דטרשא מוכח כדאמרתי שאם אומר בנוסח שהמחיר הוא מסויים אלא שיש הוזלה לנותנים מראש, מותר
בן אליהו כתב:מה דעתכם על הסברה הבאה? בכל העסקאות הזמן הוא חיצוני לעיסקה. כלומר: אם אני קונה ממך תפוחים ומשלם מראש, אין שום טעם שלא אקח אותם מיידית, אלא שמסיבות שונות אנו מסכמים על עיכוב נתינת התמורה למועד אחר. מה שאין כן הכא, בעניין קייטנה הזמן הוא חלק מהעיסקה, שהרי בכל זמן אחר הילדים נמצאים בלימודים וההורה לא מעוניין בכלל בקבלת הקייטנה עכשיו. יש מקום לומר שבכהאי גוונא התמורה היא לא קייטנה שמועד הנינה שלה הוא מאוחר יותר, אלא עצם התמורה הוא קייטנה במועד שאותו קבעו. יש מקום לומר שבכהאי גוונא אין הקדמת המעות והאיחור בקבלת התמורה נחשבת לאגר נטר. כי הקונה לא מעכב את קבלת התמורה. דנתינת התמורה עכשיו היא בכלל לא התמורה שעליה סיכמו. מה אתם אומרים?
ת"ש השוכר את הפועל לעשות עמו לגורן היום בדינר ולגורן יפה סלע אסור להנות הימנו, אבל אם שכרו מהיום בדינר ליום ולגורן יפה סלע מותר
ועוד דמתני' מלתא פסיקא קתני אפילו שויא נמי מהשתא שנים עשר מנה אסור ובין ברישא בין בסיפא מילתא פסיקא תנן בין דשויא דמים דקצץ השתא בין דשויא בדמים דלקמיה רישא לעולם מותר וסיפא לעולם אסור
בן אליהו כתב:בר מן דין אני חוזר על טענתי שנידון הרמב"ן הוא ביחס לדבר שיש לו שער ושומא. לא לדבר שאין לו שער ושומא. לקייטנה אין שער ושומא.
עושה חדשות כתב:מחיר הרישום לקייטנות בגנים בירושלים הוא 280 שח, ולנרשמים ומשלמים מוקדם עד תאריך פלוני - 260 שח.
האם יש בזה חשש ריבית?
גם זו לטובה כתב:עושה חדשות כתב:מחיר הרישום לקייטנות בגנים בירושלים הוא 280 שח, ולנרשמים ומשלמים מוקדם עד תאריך פלוני - 260 שח.
האם יש בזה חשש ריבית?
אפשר לשלם באשראי, אף שהם יקבלו את הכסף בזמן שכבר יעלה 280, וא"כ ההוזלה אינה עבור האגר נטר.
דרומי כתב:למה זה אגר נטר? אם אכן הם משתמשים בכסף מיידית לצורך הקייטנה, זאת אומרת שהם מתחילים לעבוד בשבילי עכשיו, ואז בוודאי מותר.
איש_ספר כתב:הבעיה הגדולה שלא שמו כאן לב אליה, היא שא"א בכלל לדון כאן זלזולי בשכירות, כי ההסכם הוא עם העירייה וכלל כלל לא עם הפועל שהוא הגננות למעשה, ונפל היתרא בבירא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: בברכה המשולשת ו־ 246 אורחים