טעה והתחיל 'אתה חונן' בתפילת ערבית של יו"ט שחל במוצ"ש, שדינו לגמור את הברכה כולה, אימתי אומר הבדלה –
א. בברכת החול ('אתה חוננתנו'), ושוב אינו מבדיל בברכת היום ('ותודיענו');
ב. בברכת היום, וברכת החול אומר בלא הבדלה;
ג. הן בברכת החול והן בברכת היום.
עזריאל ברגר כתב:ואולי ראוי לשלב בין שניהם באתה חונן?
ביקורת תהיה כתב:בשו"ת 'דברי חיים' - מליניק (סימן יא) דן בשאלה זו, ומעלה להלכה למעשה שיסיים ברכת 'אתה חונן' בלא 'אתה חוננתנו', ויבדיל בברכת היום. ונימוקו עמו:
כיון דתקינו 'ותודיענו', היינו דביו"ט שחל אחר השבת אומרים הבדלה בנוסח 'ותודיענו' בברכת 'אתה בחרתנו', וכו"ע מתפללין הכי, הוי 'ותודיענו' בברכת 'אתה בחרתנו' לנוסח התפלה, וממטבע ברכות שתקנו לן במרגניתא בבבל, ואסור לשנות ממטבע ברכות, וא"כ אף להאי גברא דמתפלל עתה ברכת 'אתה חונן', דכיון שהתחיל גומר, מ"מ גם לו אסור לשנות ממטבע ברכות, וגומר 'חונן הדעת', ואח"כ מתפלל 'אתה בחרתנו' 'ותודיענו' כמו שמתפללים כו"ע.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 104 אורחים