כשהחזן אומר "ברכו" הציבור צריך לכרוע?
ומהיכן המקור לכרוע בעניית הציבור 'ברוך המבורך לעולם ועד'?
והאם גם בעלייה לתורה הציבור כורע?
אשמח לתשובות ומקורות בענין זה.
יאיר כתב:זו טעות חמורה
אוהב אוצר כתב:יאיר כתב:זו טעות חמורה
למה חמורה?
חוץ מזה שדברי הרוקח ברורים שכורעים בשעה שהחזן אומר ברכו.
לא אמרתי שכך צריך לנהוג, אני לא פוסק, אבל דבריו של ראשון זה בהחלט יכולים להוות מקור קדוש.
יאיר כתב:אכן. כוונתי היתה לגבי השאלה שניה "מהיכן המקור לכרוע בעניית הציבור 'ברוך המבורך לעולם ועד'"?
[ויתכן שבעקבות דברי הרוקח נבעה טעות זו].
עשוי לנחת כתב:וראה באריכות בכרע רבץ פרק ה.
היימישער כתב:ידועה דעתו של הרה"ק מקאמארנא, שאף החזן אין לו לכרוע בברכו, והמעיין יראה שהזכיר בהערות שאף לדעה שצריך לכרוע אין השומעים כורעים.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 361 אורחים