עושה חדשות כתב:שאלה אחרת, אולי כבר שאלתי אותה פעם באשכול אחר, אינני זוכר מה עלה בה.
כל הדברים שאסור לעשות אותם לכתחילה, אבל אם עבר ועשה מותר,
כגון לבטל איסור לכתחילה, אבל עבר וביטל מותר.
אבל הא פשיטא שאם ימלך בדעתו ולא יאכל את התערובת, הרי תוקן בזה האיסור למפרע,
ולא נשאר בידו אלא עבירת 'נתכוין', לכאורה.
וא"כ למה אין חיוב לתקן למפרע את האיסור שעשה.
עושה חדשות כתב:ישנם כמה אופנים שנאסר לגרום היתר לכתחי', אבל אחר שנעשה כבר מותר.
וכגון אין עושין גרף של רעי לכתחילה, אין מבטלין איסור לכתחילה, ועוד.
ובכל המקרים הללו האיסור לכתחי' הוא רק אם מכוין מעיקרא להשתמש בהיתר, אבל אם הוא מבטל איסור לכתחי' על דעת שלא לאכול את התערובת, או עושה גרף של רעי על דעת שלא לטלטל, אין איסור מעיקרא.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 194 אורחים