משולש כתב:סתם שאלה צדדית. לפי רבי אליעזר למה התורה התירה אוכל נפש ביום טוב אם אין מצוה לאכול.
גם לפי רבי אליעזר, "או אוכל ושותה או יושב ושונה".
משולש כתב:סתם שאלה צדדית. לפי רבי אליעזר למה התורה התירה אוכל נפש ביום טוב אם אין מצוה לאכול.
משולש כתב:סתם שאלה צדדית. לפי רבי אליעזר למה התורה התירה אוכל נפש ביום טוב אם אין מצוה לאכול.
ארזי ביתר כתב:בנותן טעם להביא כאן [אולי כבר הובא?] את המעשה הנלבב אודות בעל 'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א, שבסיום תפילת יום חג השבועות המרוממת, אמר לסובביו, 'עד עכשיו קיימנו בעצמנו חלק ה'חציו לכם', עכשיו נלך לחלק ה'חציו לה'' - בסעודת היום'...
ארזי ביתר כתב:בנותן טעם להביא כאן [אולי כבר הובא?] את המעשה הנלבב אודות בעל 'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א, שבסיום תפילת יום חג השבועות המרוממת, אמר לסובביו, 'עד עכשיו קיימנו בעצמנו חלק ה'חציו לכם', עכשיו נלך לחלק ה'חציו לה'' - בסעודת היום'...
עזריאל ברגר כתב:ארזי ביתר כתב:בנותן טעם להביא כאן [אולי כבר הובא?] את המעשה הנלבב אודות בעל 'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א, שבסיום תפילת יום חג השבועות המרוממת, אמר לסובביו, 'עד עכשיו קיימנו בעצמנו חלק ה'חציו לכם', עכשיו נלך לחלק ה'חציו לה'' - בסעודת היום'...
אפילו שיחת חולין של ת"ח צריכה לימוד:
המעיין בפוסקים רואה שהניגונים שבתפילה - שייכים ע"פ הלכה ל"חציו לכם", וסעודת יו"ט - שייכת ע"פ ל"חציו לה'".
(הדברים מפורשים בשו"ע הרב, ומסתמא אינם חידושיו אלא לקחם מהפוסקים שלפניו).
צר לי שאני קצת "מקרר" את ההתלהבות מהסיפור...
עזריאל ברגר כתב:ארזי ביתר כתב:בנותן טעם להביא כאן [אולי כבר הובא?] את המעשה הנלבב אודות בעל 'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א, שבסיום תפילת יום חג השבועות המרוממת, אמר לסובביו, 'עד עכשיו קיימנו בעצמנו חלק ה'חציו לכם', עכשיו נלך לחלק ה'חציו לה'' - בסעודת היום'...
אפילו שיחת חולין של ת"ח צריכה לימוד:
המעיין בפוסקים רואה שהניגונים שבתפילה - שייכים ע"פ הלכה ל"חציו לכם", וסעודת יו"ט - שייכת ע"פ הלכה ל"חציו לה'".
(הדברים מפורשים בשו"ע הרב, ומסתמא אינם חידושיו אלא לקחם מהפוסקים שלפניו).
צר לי שאני קצת "מקרר" את ההתלהבות מהסיפור...
סי' תקכט ס"י.עזריאל ברגר כתב: . . הדברים מפורשים בשו"ע הרב, ומסתמא אינם חידושיו אלא לקחם מהפוסקים שלפניו . .
עזריאל ברגר כתב:ארזי ביתר כתב:בנותן טעם להביא כאן [אולי כבר הובא?] את המעשה הנלבב אודות בעל 'אהבת ישראל' מויז'ניץ זיע"א, שבסיום תפילת יום חג השבועות המרוממת, אמר לסובביו, 'עד עכשיו קיימנו בעצמנו חלק ה'חציו לכם', עכשיו נלך לחלק ה'חציו לה'' - בסעודת היום'...
אפילו שיחת חולין של ת"ח צריכה לימוד:
המעיין בפוסקים רואה שהניגונים שבתפילה - שייכים ע"פ הלכה ל"חציו לכם",
צר לי שאני קצת "מקרר" את ההתלהבות מהסיפור...
עזריאל ברגר כתב: וסעודת יו"ט - שייכת ע"פ הלכה ל"חציו לה'".
(הדברים מפורשים בשו"ע הרב, ומסתמא אינם חידושיו אלא לקחם מהפוסקים שלפניו).
דורשי יחודך כתב:עזריאל ברגר כתב: וסעודת יו"ט - שייכת ע"פ הלכה ל"חציו לה'".
(הדברים מפורשים בשו"ע הרב, ומסתמא אינם חידושיו אלא לקחם מהפוסקים שלפניו).
איפה בפוסקים ובשו"ע הרב כתוב שהסעודה היא בכלל חציו לה'?
דורשי יחודך כתב:עזריאל ברגר כתב: וסעודת יו"ט - שייכת ע"פ הלכה ל"חציו לה'".
(הדברים מפורשים בשו"ע הרב, ומסתמא אינם חידושיו אלא לקחם מהפוסקים שלפניו).
איפה בפוסקים ובשו"ע הרב כתוב שהסעודה היא בכלל חציו לה'?
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 48 אורחים