קראקובער כתב:גם המגן אברהם כותב ככה מפורש.
אז צריך להבין את דברי הפמ"ג.
קראקובער כתב:גם המגן אברהם כותב ככה מפורש.
מנין כתב:א. שש מילים רצופות שאומרים רק בפורים ובראש השנה.
ב. שש מילים רצופות שאומרים רק בפורים ובברית מילה.
ג. פסוק שאומרים כל יום פעם אחת, ובפורים 2 פעמים, ובר"ה 3 פעמים, וביו"כ 4 פעמים. (רמז: בימים ולא בלילות).
ד. פסוק שאומרים כל יום פעם אחת ובפורים ובראש השנה 2 פעמים.
[איני יודע אם זה רלוונטי - אבל מדובר על נוסח אשכנז]
מנין כתב:א. שש מילים רצופות שאומרים רק בפורים ובראש השנה.
ב. שש מילים רצופות שאומרים רק בפורים ובברית מילה.
ג. פסוק שאומרים כל יום פעם אחת, ובפורים 2 פעמים, ובר"ה 3 פעמים, וביו"כ 4 פעמים. (רמז: בימים ולא בלילות).
ד. פסוק שאומרים כל יום פעם אחת ובפורים ובראש השנה 2 פעמים.
[איני יודע אם זה רלוונטי - אבל מדובר על נוסח אשכנז]
מענה איש כתב:איסור שנמשך זמן מסוים וסיבת האיסור משתנה בתוך הזמן ?
עבד הזמן כתב:היאך ייתכן שבשטיבלאך אחד מתפללים תפילת שחרית בשני חדרים באחד יאמרו משיב הרוח ומוריד הגשם ובאחד ייתכן שצריכים לומר כבר מוריד הטל?
קראקובער כתב:איך יתכן קולא לפי רבי יהודה שחמץ לאחר הפסח אסור בהנאה מדאורייתא וחומרא לפי רבי שמעון שזה רק מדרבנן? (חוץ מלגבי דבר שיש לו מתירין)
עזריאל ברגר כתב:עבד הזמן כתב:היאך ייתכן שבשטיבלאך אחד מתפללים תפילת שחרית בשני חדרים באחד יאמרו משיב הרוח ומוריד הגשם ובאחד ייתכן שצריכים לומר כבר מוריד הטל?
http://forum.otzar.org/viewtopic.php?t=19793
עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:איך יתכן קולא לפי רבי יהודה שחמץ לאחר הפסח אסור בהנאה מדאורייתא וחומרא לפי רבי שמעון שזה רק מדרבנן? (חוץ מלגבי דבר שיש לו מתירין)
ילמדנו רבינו?
מענה איש כתב:איסור שנמשך זמן מסוים וסיבת האיסור משתנה בתוך הזמן ?
עזריאל ברגר כתב:מענה איש כתב:איסור שנמשך זמן מסוים וסיבת האיסור משתנה בתוך הזמן ?
פתרונות נוספים:
[*]עשרה בטבת שחל בע"ש - אכילה בתענית ואכילה לפני קידוש.
[*]אכילה אחרי אפיקומן (בפשטות היא עד עלות השחר) ואכילה לפני התפילה.
מענה איש כתב:עזריאל ברגר כתב:מענה איש כתב:איסור שנמשך זמן מסוים וסיבת האיסור משתנה בתוך הזמן ?
פתרונות נוספים:
[*]עשרה בטבת שחל בע"ש - אכילה בתענית ואכילה לפני קידוש.
[*]אכילה אחרי אפיקומן (בפשטות היא עד עלות השחר) ואכילה לפני התפילה.
יפה.
אני חשבתי על איסור תספורת
ערב פסח
חול המועד
ימי הספירה
עזריאל ברגר כתב:מהו הצד השווה בין יום הכיפורים ליום טוב שני?
(למנהגים מסוימים - כמדומני בעיקר לאשכנזים)
קרית מלך כתב:בס"ד
היכן יש ששה מילים המופיעים ברצף 3 פעמים 1 בתורה 1 בנביאים 1 בכתובים
גלאגוזים כתב:קרית מלך כתב:בס"ד
היכן יש ששה מילים המופיעים ברצף 3 פעמים 1 בתורה 1 בנביאים 1 בכתובים
עזי וזמרת קה ויהי לי לישועה?
בנביאים מופיעה מילה נוספת.
קראקובער כתב:איך יתכן שאומרים לאדם לספור ספיה"ע עם ברכה רק בליל אחרון?
קראקובער כתב:נכון, זה לא לכו"ע?
קראקובער כתב:איך יתכן שאומרים לאדם לספור ספיה"ע עם ברכה רק בליל אחרון?
עזריאל ברגר כתב:האם בפרשת השבוע האחרון (במדבר ג,ד) זהו הרצף היחיד של ארבעה מונחים רצופים בתורה?
או שיש מקום נוסף? ושמא יש יותר מזה (כמו שיש בהפטרת תרומה - חמשה)?
והאם יש מנוע חיפוש לחפש לפי טעמי המקרא?
עזריאל ברגר כתב:בנביא יש ששה ברצף (ירמיהו לה,טו).
קראקובער כתב:איך יתכן כהן כשר מקפיד על קלה כבחמורה, עולה לדוכן אבל לא מקבל עליית כהן? (הלכה מפורשת בשו"ע)
קראקובער כתב:טוב, אבל לא לזה התכוונתי, תביא היכ"ת גם בשבת. (אבל בשבת עולה לתורה)
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 660 אורחים