פרשנדתא כתב:גביר כתב:הניגון נמצא כאן -
https://www.youtube.com/watch?v=2BltSEWUvvU
יש אפשרות להעלות לחסומים?
גביר כתב:הניגון נמצא כאן -
https://www.youtube.com/watch?v=2BltSEWUvvU
עזריאל ברגר כתב:גביר כתב:הניגון נמצא כאן -
https://www.youtube.com/watch?v=2BltSEWUvvU
איש_ספר כתב:מסוג האגדות שחבל שהן מתגשמות...
איש_ספר כתב:זה לא ממש ניגון זה יותר זאגכ'ץ או "תנועה"...
צריך הרבה כח מדמה, כדי שהאוזן תמצא משהו בניגון..
הקול הנשבר של רלו"י שושן, עם המחשבה שרא"ז ורב"ב המתוקים שרים את הניגון במוצאי היום הקדוש, וקצת דמיון על הגר עצמו, אחרי כל זה, יש בזה קצת טעם...
איש_ספר כתב:זה כמה רציתי לבקש אם יש למישהו את חסל סידור פסח הוולז'ינאי, אבל כלקח אני מוותר כרגע...
פרנקל תאומים כתב:איש_ספר כתב:זה לא ממש ניגון זה יותר זאגכ'ץ או "תנועה"...
צריך הרבה כח מדמה, כדי שהאוזן תמצא משהו בניגון..
הקול הנשבר של רלו"י שושן, עם המחשבה שרא"ז ורב"ב המתוקים שרים את הניגון במוצאי היום הקדוש, וקצת דמיון על הגר עצמו, אחרי כל זה, יש בזה קצת טעם...
טוב, עוד לא שמעתי (המחשב שלי אילם).
הזכרתני שבשעתו ביקשתי מנוו"ב תליט"א שתנגן לי את הלחן של "זכור את בוראך בימי בחורותיך, והגיעו שנים אשר תאמר אין לי בהם חפץ" המיוחס לסבא מקעלם נבג"מ (התווים בסוף 'תנועת המוסר' חלק ב'), התגובה היתה בערך כמו מה שכתבת כאן..
אני לא בטוח שרש"י הקפיד על המקורות שלו שיהיה ליטאים דוקא...משוש דורים כתב:איש_ספר כתב:זה כמה רציתי לבקש אם יש למישהו את חסל סידור פסח הוולז'ינאי, אבל כלקח אני מוותר כרגע...
הוא קצת יותר טוב, אבל לא בהרבה.
הניגונים (אם הם ראויים לתואר ניגון) הליטאיים, הם יותר אמירות עם קוועטש'.
מי ששמע את רש"י בורנשטיין שר או מתפלל, מבין את הפינטעל, מה יש בשירה הליטאית.
משוש דורים כתב:פרנקל תאומים כתב:איש_ספר כתב:זה לא ממש ניגון זה יותר זאגכ'ץ או "תנועה"...
צריך הרבה כח מדמה, כדי שהאוזן תמצא משהו בניגון..
הקול הנשבר של רלו"י שושן, עם המחשבה שרא"ז ורב"ב המתוקים שרים את הניגון במוצאי היום הקדוש, וקצת דמיון על הגר עצמו, אחרי כל זה, יש בזה קצת טעם...
טוב, עוד לא שמעתי (המחשב שלי אילם).
הזכרתני שבשעתו ביקשתי מנוו"ב תליט"א שתנגן לי את הלחן של "זכור את בוראך בימי בחורותיך, והגיעו שנים אשר תאמר אין לי בהם חפץ" המיוחס לסבא מקעלם נבג"מ (התווים בסוף 'תנועת המוסר' חלק ב'), התגובה היתה בערך כמו מה שכתבת כאן..
ובוודאי שלא הצלחת להבין את מה שכתוב בס' המאורות הגדולים, שהסבא פעם אחת שר ניגון זה בסוכתו במשך ארבע שעות רצופות.
סיפר לי ידיד שבילדותו נכנס לביתו של הסטייפלער בפורים, וישבו שם כמה מזקני שרידי נובהרדוק, ושרו שם בהתלהבות זמן רב לחן נובהרדוקאי לפסוק ונהפוך הוא, וניגן לי את הניגון, שככל חבריו הליטאיים לא היה לו לא טעם ולא ריח.
פרנקל תאומים כתב:איש_ספר כתב:זה לא ממש ניגון זה יותר זאגכ'ץ או "תנועה"...
צריך הרבה כח מדמה, כדי שהאוזן תמצא משהו בניגון..
הקול הנשבר של רלו"י שושן, עם המחשבה שרא"ז ורב"ב המתוקים שרים את הניגון במוצאי היום הקדוש, וקצת דמיון על הגר עצמו, אחרי כל זה, יש בזה קצת טעם...
טוב, עוד לא שמעתי (המחשב שלי אילם).
הזכרתני שבשעתו ביקשתי מנוו"ב תליט"א שתנגן לי את הלחן של "זכור את בוראך בימי בחורותיך, והגיעו שנים אשר תאמר אין לי בהם חפץ" המיוחס לסבא מקעלם נבג"מ (התווים בסוף 'תנועת המוסר' חלק ב'), התגובה היתה בערך כמו מה שכתבת כאן..
משוש דורים כתב:איש_ספר כתב:זה כמה רציתי לבקש אם יש למישהו את חסל סידור פסח הוולז'ינאי, אבל כלקח אני מוותר כרגע...
הוא קצת יותר טוב, אבל לא בהרבה.
הניגונים (אם הם ראויים לתואר ניגון) הליטאיים, הם יותר אמירות עם קוועטש'.
מי ששמע את רש"י בורנשטיין שר או מתפלל, מבין את הפינטעל, מה יש בשירה הליטאית.
קראקובער כתב:כנראה שהניגונים של האיכרים הגויים בליטא לא היו מוצלחים במיוחד בניגוד לשאר מקומות אין מה לבוא בטענות על היהודים.. הנה דוגמא לניגון נוברדקאי שמקורו לא טהור במיוחד.
סגי נהור כתב:קראקובער כתב:כנראה שהניגונים של האיכרים הגויים בליטא לא היו מוצלחים במיוחד בניגוד לשאר מקומות אין מה לבוא בטענות על היהודים.. הנה דוגמא לניגון נוברדקאי שמקורו לא טהור במיוחד.
נובהרדוק איננה בליטא אלא ברייסין, וכמדומה שמיותר להכביר מילים על הניגונים החסידיים הנפלאים שחוברו ברייסין... כך שהגיאוגרפיה היא לא הענין כאן, במחילה.
קראקובער כתב:לא הבנת, הניגון דווקא יפה וזה היה רק דוגמא איך שהיהודים באופן כללי לקחו מנגינות מהסביבה.
חזור אל “משפחות סופרים וימות עולם”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 538 אורחים