במטותא, שאלה והערה:
בהקדמת הזוהר (לו צויין בשעה"כ):
...למלעי באורייתא, מתורה לנביאים, ומנביאים לכתובים, ובמדרשות דקראי, וברזי דחכמתא, בגין דאלין אינון תיקונין דילה ותכשיטהא...
ומבואר שחלק בלתי נפרד מהתיקון, הוא, לימוד מדרשות דקראי ורזא דחכמתא, ממש כמו לימוד פסוקי התנ"ך.
והנה, בשער הכוונות (ובשער התפלה) פורט סדר התיקון:
וזהו הסדר של המקרא שתעסוק בו בלילה הזה... תתחיל מפרשת בראשית... וכשתסיים לקרוא כל הפרשיות על הסדר, תקרא כל נביא ונביא, וכל כתוב וכתוב מן הכתובים, ע"ד הנזכר, ג' פסוקים ראשונים וג' אחרונים... וזהו הסדר המוכרח בענין המקרא. ואח"כ תעסוק כל שאר הלילה בסודות התורה ובספר הזוהר כפי השגת שכלך.
ומעודי תמהתי, שכן נראה שהקפיד לערוך כסדר האמור בזוהר, אך לכאורה השמיט הלימוד ב'מדרשות דקראי'; ולפי סדרו נמצא עוסק מתורה לנביאים ומנביאים לכתובים וברזי דחכמתא. ושמא יש ליישב (בדוחק) דס"ל ד'מדרשות דקראי' כלולים ברזי דחכמתא ובעיקר בלימוד הזוהר. אודה למי שיישב באופן יותר מרווח.
מ"מ בנוגע לתיקון המדויק ע"פ האר"י - לו זכינו אשתקד, הנה הוא מסתיים אך ורק באמירת סדר הכתובים כמפורט בשעה"כ, ולא עוד. ולכאורה היה מקום להוסיף עוד פיסקה אחת, שיש בה משום 'רזי דחכמתא' (ואולי אף 'מדרשות דקראי'), כפי שיראה לנכון לחכמי מדע ונבוני דבר העוסקים במלאכת הקודש, ועל צבאם זקן בית הקבלה שליט"א, למען תהיה ולו בית אחיזה קלה גם לאנוש כערכי בחלק הנזכר, שהוא כאמור חלק בלתי נפרד מסדר הזוהר והאר"י.