מתעניין כתב:הא לחמא עניא כתב:מה שהבאתם בהע' 6 עד כמה שאני יודע ושומע עוד לא נפגשתי שאומרים במצולות בשורוק. זה היה חידוש בשבילי שיש כזה הברה במילה זו.
נראה שמקור השיבוש הוא הפסוק ותשליך ב
מצֻלות ים כל חטאתם שם מנוקד בקובוץ.
לעומת זאת בשירה, וכן לפני השירה (בתפילה) בפסוק ואת רודפיהם השלכת
במצוֹלֹת שם בחולם, וכנ"ל.
ולסיכום: 4 פעמים מצינו בתנ"ך את המילה "במצולות".
א.שמות פרק טו - תְּהֹמֹ֖ת יְכַסְיֻ֑מוּ יָרְד֥וּ בִמְצוֹלֹ֖ת כְּמוֹ־אָֽבֶן.
ב.מיכה פרק ז - יָשׁ֣וּב יְרַֽחֲמֵ֔נוּ יִכְבֹּ֖שׁ עֲוֹֽנֹתֵ֑ינוּ וְתַשְׁלִ֛יךְ בִּמְצֻל֥וֹת יָ֖ם כָּל־חַטֹּאותָֽם.
ג. תהלים פרק פח - שַׁ֭תַּנִי בְּב֣וֹר תַּחְתִּיּ֑וֹת בְּ֝מַחֲשַׁכִּ֗ים בִּמְצֹלֽוֹת.
ד. נחמיה פרק ט - וְהַיָּם֙ בָּקַ֣עְתָּ לִפְנֵיהֶ֔ם וַיַּֽעַבְר֥וּ בְתוֹךְ־הַיָּ֖ם בַּיַּבָּשָׁ֑ה וְֽאֶת־רֹ֨דְפֵיהֶ֜ם הִשְׁלַ֧כְתָּ בִמְצוֹלֹ֛ת כְּמוֹ־אֶ֖בֶן בְּמַ֥יִם עַזִּֽים.
שלושה בחולם ואחד בשורוק [ויש הקוראים לו קובוץ, עי' דקדוקי שי פ"ב ה' 13]
והטעם לחילוק זה כתב המ"ש בפרשת בשלח וז"ל: "והצד"י בחולם. וכמו כן שנים האחרים הנזכרים במסורת (דתילים פ"ח, ודנחמיה ט') הצד"י בחולם, לפי שהם במוכרת, ובסמוך בשורק כמו בִמְצוּלוֹת ים (מיכה ז')".