חזן הכנסת כתב:זה ברור שלצורך מצוה מותר דיבור בשבת אפילו בדברים שאסור לעשותן בשבת, וכ"ש זה שמותר לעשותו בשבת ואין בו אלא משום הכנה בעלמא דמותר הדיבור לצורך מצוה.
ואיני מבין מה החומרא בזה.
ואולי הוא מדת חסידות בעלמא (שהרי המקור הוא בספר חסידים)
אבל איני מבין למה ילדים יהיו ערים בליל שבועות, והרי אין מחנכים אותם בעינוי דהיינו רביתייהו וכ"ש שינה שנצרך להם מאוד.
ידידיה כתב:חזן הכנסת כתב:זה ברור שלצורך מצוה מותר דיבור בשבת אפילו בדברים שאסור לעשותן בשבת, וכ"ש זה שמותר לעשותו בשבת ואין בו אלא משום הכנה בעלמא דמותר הדיבור לצורך מצוה.
ואיני מבין מה החומרא בזה.
ואולי הוא מדת חסידות בעלמא (שהרי המקור הוא בספר חסידים)
אבל איני מבין למה ילדים יהיו ערים בליל שבועות, והרי אין מחנכים אותם בעינוי דהיינו רביתייהו וכ"ש שינה שנצרך להם מאוד.
הבטחת האר"י שישלים שנתו ולא יארע לו שום נזק, גם היא "רביתיה".
בלי להביע דעה לעצם העניין אם יש תועלת לילד מליל זה.
חזן הכנסת כתב:ידידיה כתב:חזן הכנסת כתב:זה ברור שלצורך מצוה מותר דיבור בשבת אפילו בדברים שאסור לעשותן בשבת, וכ"ש זה שמותר לעשותו בשבת ואין בו אלא משום הכנה בעלמא דמותר הדיבור לצורך מצוה.
ואיני מבין מה החומרא בזה.
ואולי הוא מדת חסידות בעלמא (שהרי המקור הוא בספר חסידים)
אבל איני מבין למה ילדים יהיו ערים בליל שבועות, והרי אין מחנכים אותם בעינוי דהיינו רביתייהו וכ"ש שינה שנצרך להם מאוד.
הבטחת האר"י שישלים שנתו ולא יארע לו שום נזק, גם היא "רביתיה".
בלי להביע דעה לעצם העניין אם יש תועלת לילד מליל זה.
ממש נכון
לצום יום כיפור בעצם אין בו שום תועלת לפיכך אין לענות את הילדים, רק בלהיות נעור בליל שבועות...
חזן הכנסת כתב:אם בצום כיפור הוא לא חייב מפני דהיינו רביתיה
א"כ מהיכי תיתי שבלהיות נעור כל הלילה חייב
והרי אין הסגולה מועלת אלא למי שהוא חייב
כדרך שאין הצום מועיל אלא למי שהוא חייב
חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 6 אורחים