אישצפת כתב:ודבר נוסף שלא זכיתי להבין. מדוע אנשים (בליווי גדולי הדור) הולכים להתפלל תפלה זו על קברו של השל"ה בעוד שאינו מחברה אלא מצאה בכתב יד כנראה של רבי שבתי סופר?
מנצפך כתב:אישצפת כתב:ודבר נוסף שלא זכיתי להבין. מדוע אנשים (בליווי גדולי הדור) הולכים להתפלל תפלה זו על קברו של השל"ה בעוד שאינו מחברה אלא מצאה בכתב יד כנראה של רבי שבתי סופר?
ואם הוא כן היה מחבר התפילה,
כן היית מבין מדוע הולכים להתפלל אותה על קברו???
שייף נפיק כתב:''לתכלית שהם ואני ואנחנו כולנו יעסקו בתורתך''
''כולנו'' למה? הלא כולל הכל ב'אני ואנחנו והם'
אוצרניק כתב:לי יש קושי להגיד את המילים הבאות:
אתָּה ה' יוֹדֵעַ כָּל תַּעֲלוּמוֹת, וּלְפָנֶיךָ נִגְלוּ מַצְפּוּנֵי לִבִּי, כִּי כַוָּנָתִי בְּכָל אֵלֶּה לְמַעַן שִׁמְךָ הַגָּדוֹל וְהַקָּדוֹשׁ וּלְמַעַן תּוֹרָתְךָ הַקְּדוֹשָׁה, עַל כֵּן עֲנֵנִי וכו'
האם באמת בתוך מצפוני לבי כוונתי רק למען שמו הגדול ?
אולי רצוני גם לבן מוצלח בישיבה. (וכי יש תענוג גדול מזה?)
אולי רצוני שיהיה לי קל בשידוכים.
אולי עוד הרבה כוונות נוספות.
לעמוד ולומר לפני השי"ת, "אתה יודע את מצפוני לבי שכוונתי רק לשמך הגדול" זה דורש אמת עמוקה ופנימית. ומי יאמר זכיתי לבי ?
זָכְרֵנוּ לְחַיִּים נִצְחִיִּים, כְּמוֹ שֶׁהִתְפַּלֵּל אַבְרָהָם אָבִינוּ לוּ יִחְיֶה לְפָנֶיךָ, וּפֵרְשׁוּ רַבּוֹתֵינוּ זִכְרוֹנָם לִבְרָכָה, בְּיִרְאָתֶךָ. כִּי עַל כֵּן בָּאתִי לְבַקֵּשׁ וּלְחַנֵּן מִלְּפָנֶיךָ שֶׁיְּהֵא זַרְעִי וְזֶרַע זַרְעִי עַד עוֹלָם זֶרַע כָּשֵׁר
אשר177 כתב:
לפיכך מי שאינו רוצה לגרש--מאחר שהוא רוצה להיות מישראל, רוצה הוא לעשות כל המצוות ולהתרחק מן העבירות; ויצרו הוא שתקפו. וכיון שהוכה עד שתשש יצרו ואמר, רוצה אני--כבר גירש לרצונו.
(רמב"ם סוף פרק ב' מהלכות גיטין)
חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 74 אורחים