רון כתב:מן הראוי לתת יותר כבוד לרב נויגרשל ולא לכנותו כאילו היה שכן שלך מהבנין.......
עקביה כתב:רון כתב:מן הראוי לתת יותר כבוד לרב נויגרשל ולא לכנותו כאילו היה שכן שלך מהבנין.......
נעניתי לך הרב רון ושיניתי.
יצוין שהתכתבתי בעבר מספר פעמים עם הרב נויגרשל באימייל על נושאים שונים.
לשבחו ייאמר שתמיד ענה בסבר פנים יפות, בסבלנות ובאדיבות, למרות שאינו מכירני.
ולאידך, כמעט אף פעם לא הסכמתי אתו.
הוא נראה לי "קבלן השקפה". כלומר מחויב לספק השקפה מסוימת "כי כך צריך לחשוב", ואינו פתוח לדיון.
רון כתב:א. לומר על הרב נויגרשל שאינו פתוח לדיון זה דבר והיפוכו כמדומני. הידע שלו בספרות חז"ל ומאידך בספרים של חכמי אומות העולם מעורר השתאות, וכל דבריו לפחות בעניני אמונה מבוססים כולם בלי יוצא מהכלל על ספרי הקדמונים. דבריו בעניני השקפה אינם מוצאים חן בעיניך כי אתה בא עם דעות מוקדמות ואיך אפשר לשכנע בצורה כזאת. אין כוזרי או מורה נבוכים על היחס לדגל ישראל.....
ב. מסתמא כולם ישמחו כאן אם תביא דוגמא אחת על מה לא הסכמת איתו, אותי לפחות זה מעניין.....
כתב רש"י ביומא כב, א ד"ה שאני: נוח לו לאדם לנדד שינה מעיניו מלילך לישן עד סוף הלילה, מלהיות עומד ממטתו בהשכמה.עקביה כתב:ב. דוגמה קטנה (יכול להיות שכבר כתבתי את זה בפורום): שמעתי פעם את הרב נויגרשל בקלטת מסביר שמה שאמרו "נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא" פירושו שללא ספק טוב לו יותר שנברא, ורק נוח לו יותר שלא נברא, שהרי יותר נוח להיות חייל פשוט ולא רמטכ"ל, אבל יותר טוב להיות רמטכ"ל.
לימים פגשתי בו במקרה ושאילתיהו כיצד יסביר לפי הפשט שלו את "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים". הוא ניסה בכה וניסה בכה ותשובה של ממש לא הייתה לו (הוא לא טען שיש לו כזאת) ואעפ"כ נאשר איתן בדעתו שזה הפשט.
לדידי פשיטא לי שלא זה הפשט.
יתן חן כתב:כתב רש"י ביומא כב, א ד"ה שאני: נוח לו לאדם לנדד שינה מעיניו מלילך לישן עד סוף הלילה, מלהיות עומד ממטתו בהשכמה.
ופירושו להדיא כדברי הרב נוגרשל שללא ספק טוב לו יותר לישון כל הלילה ולקום בהשכמה, ורק נוח לו יותר להיות ער כל הלילה ולא להצטער בקימה.
עקביה כתב:ב. דוגמה קטנה (יכול להיות שכבר כתבתי את זה בפורום): שמעתי פעם את הרב נויגרשל בקלטת מסביר שמה שאמרו "נוח לו לאדם שלא נברא יותר משנברא" פירושו שללא ספק טוב לו יותר שנברא, ורק נוח לו יותר שלא נברא, שהרי יותר נוח להיות חייל פשוט ולא רמטכ"ל, אבל יותר טוב להיות רמטכ"ל.
לימים פגשתי בו במקרה ושאילתיהו כיצד יסביר לפי הפשט שלו את "נוח לו לאדם שיפיל עצמו לכבשן האש ואל ילבין פני חברו ברבים". הוא ניסה בכה וניסה בכה ותשובה של ממש לא הייתה לו (הוא לא טען שיש לו כזאת) ואעפ"כ נאשר איתן בדעתו שזה הפשט.
לדידי פשיטא לי שלא זה הפשט.
אוצר החכמה כתב:גם לי זה קורה שמועלה נושא ואני חושב שאפשר לטעון טענה על זה. ואז מישהו מציין שהנושא כבר נידון כאן ואני רואה ששם כתבתי בעצמי את הטענה ולא זכרתי.
אז מה זה אומר עלי?
(יש גם מקרים הפוכים שמישהו כותב על משהו ואני זוכר שכבר היה בזה דיון ואחרים שוכחים כנראה)
אוצר החכמה כתב:גם לי זה קורה שמועלה נושא ואני חושב שאפשר לטעון טענה על זה. ואז מישהו מציין שהנושא כבר נידון כאן ואני רואה ששם כתבתי בעצמי את הטענה ולא זכרתי.
אז מה זה אומר עלי?
(יש גם מקרים הפוכים שמישהו כותב על משהו ואני זוכר שכבר היה בזה דיון ואחרים שוכחים כנראה)
סגי נהור כתב:יש להעיר שהבאת בעבר דוגמא זו עצמה, ושאר הכותבים מצאו מקור לפשט זה ואף הראו לו פנים, ונראה שנשארת שם בדעת יחיד. אמנם אינך חייב להסכים, אבל לחרוץ דינו של אדם רק מפני שלא קיבל דווקא את ההבנה שלך, אלא פירש זאת כפי שהבינו אחרים!
משתמשים הגולשים בפורום זה: אליסף ו־ 53 אורחים