דרומי כתב:כמדומני שראיתי פעם בפורום זה דיון בנושא, והובא איזה פרט שהגר"ש דבליצקי שליט"א אינו אומרו
בכל מקרה ברור שזו תופעה נדירה וכמעט לא מצויה שישמיטו קטעים
בברכה המשולשת כתב:http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=30&t=23821&hilit=%D7%A0%D7%97%D7%9D#p238528
אוצר החכמה כתב:מה עם הפסוקים בתחנון. בדמעתי ערשי אמסה? עששה מכעס עיני?
או בפרק פ.
אוצר החכמה כתב:לא הבנתי בדיוק את תשובתך. אבל אם הכוונה שלך שבעצם אין משמעות למילים שאנחנו אומרים אלא זה רק עניין סגולי כזה לי קשה לקבל את זה.
אני לא חושב שנכון לקרוא לאמירת תהילים "עניין סגולי כזה".
החושב כתב:אולי תעזרו לי עם השורה הזו בסליחות של שני וחמישי:
חוסה ה' עלינו בארץ שבינו
הרגשתי שכאשר אני אומר מילים אלו אני מגלה בעצמי שכל מה שאמרתי עד עכשיו, זה לא תפילה, אלא הקראת טקסט.
אז נכון, אפשר להידחק ולומר שאנחנו בשבי של המשטר הציוני. ונכון, יש כאלה שיגידו שזה בכלל לא דוחק.
אבל אמת יורה דרכו - לא זו הייתה כוונת המחבר. הדברים נאמרו כאשר רוב ככל עם ישראל היה מפוזר בארצות הגולה מבלי יכולת לשוב לארצם (ואז גם המועטים שהיו בארץ ישראל היו יכולים להגיד מילים אלו עם כוונה ראויה - שכן הם חלק מעם אחד).
אפשר להגדיר בביטויים שונים ומגוונים את המצב שלנו, שהוא באמת מצב עגום ביותר, ויש ויש על מה לבכות. אבל 'ארץ שבינו' זה פשוט לא נכון.
משולש כתב:ממה נפשך, אם אתה מסכים שכהיו מעט יהודים כאן יכלו לומר זאת מצד ערבות, אם כן למה כשיש הרבה יהודים לא יוכלו לומר זאת?
אבל אני לא מבין אותך, מי שגר בחו"ל (למשל הוא מליארדר באמריקה) הוא נקרא לדעתך "שבוי"?
ומי שגר בישוב מגודר בתייל ומוקף משמרות צבאיים עם שער חשמלי, וסביבו מאות מליוני רוצחים שרוצים את נפשו, מה הוא נקרא?
משולש כתב:מילולית בכל אופן, ארץ שביינו הכוונה לארץ שבה אנחנו שבויים, או לארץ שבה גרים שובינו.
ארה"ב היא לא זה ולא זה.
לגבי א"י כבר היו הרבה דיונים על זה ולא נכנס אליהם. אך אציין שלכל הפחות לשיטת השוללים (בדיונים ההם) יתכן שבאמת א"י יותר נחשבת "שביינו" מאשר אמריקה.
שבי 1. החזקה במעצר של אדם (לוחם או אזרח) שנתפס על ידי אויב: "כי לוקחו בניך בשבי" , "ויעשו כל הקהל השבים מן השבי סוכות". 2. שבויים, כלל בני האדם שנתפסו במלחמה: "הפלטה אשר נשארו מן השבי, , "קום ברק ושבה שביך בן אבינועם"
ארץ שביו מקום שביו, המקום שהוגלה אליו השבוי והוא מוחזק שם במעצר, "הנני מושיעך מרחוק ואת זרעך מארץ שבים" , "פלוני חזר כתום המלחמה ממקום שביו.".
בברכה המשולשת כתב: (ברית יש רק לנו, לא להם)
משולש כתב:נא יגדיר כבודו מה נקרא שבי, ולפי זה נחליט אם אמריקע היא שבי או לא.
אני אגדיר לפי מילון רוזנשטיין (אבן שושן):שבי 1. החזקה במעצר של אדם (לוחם או אזרח) שנתפס על ידי אויב: "כי לוקחו בניך בשבי" , "ויעשו כל הקהל השבים מן השבי סוכות". 2. שבויים, כלל בני האדם שנתפסו במלחמה: "הפלטה אשר נשארו מן השבי, , "קום ברק ושבה שביך בן אבינועם"
ארץ שביו מקום שביו, המקום שהוגלה אליו השבוי והוא מוחזק שם במעצר, "הנני מושיעך מרחוק ואת זרעך מארץ שבים" , "פלוני חזר כתום המלחמה ממקום שביו.".
נ.ב. נשמע מכב' כאילו התכוונתי אישית למישהו ח"ו, אבל אני בעצמי מתגורר בישוב מוקף גדר תיל חשמלית וכוחות ביטחון, וישובים עויינים מג' רוחות השמים. (מהסלון שלי רואים את הסלון של בני דודים).
משולש כתב:בשולי הדיון:בברכה המשולשת כתב: (ברית יש רק לנו, לא להם)
ברית יש גם לאבימלך (ויכרתו שניהם ברית) ויש גם ללבן הארמי (נכרתה ברית אני ואתה) וגם לגבעונים (ויכרות להם ברית לחיותם), וגם לנחש העמוני ("... אל נחש כרת לנו ברית ונעבדך") וגם לאדום וישמעאלים מואב והגרים וכו' וכו' (עליך ברית יכרתו), ואפילו ללוייתן (היכרות ברית עמך)
משולש כתב:ממה נפשך, אם אתה מסכים שכהיו מעט יהודים כאן יכלו לומר זאת מצד ערבות, אם כן למה כשיש הרבה יהודים לא יוכלו לומר זאת?
אבל אני לא מבין אותך, מי שגר בחו"ל (למשל הוא מליארדר באמריקה) הוא נקרא לדעתך "שבוי"?
ומי שגר בישוב מגודר בתייל ומוקף משמרות צבאיים עם שער חשמלי, וסביבו מאות מליוני רוצחים שמבקשים את נפשו, מה הוא נקרא?
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 62 אורחים