נשר כתב:האם יש הוצאה של זוהר שיש בה רק תרגום ולא מוסיף פירושים. (כדוגמת התרגום המילולי של קטעי הזוהר המובאים בנפש החיים בהוצאת הרב רובין)
מה שנכון נכון כתב:כמדומני שבפירוש הסולם עכ"פ אפשר להבדיל בד"כ בין התרגום המלולי לבין הפירוש. ברוב הכרכים גם הגופן שונה.
יש את התרגום ללה"ק של ר"י רוזנברג - זהר תורה.
לקט שמואל על הקטעים שהם ע"פ הפשט.
(מחוץ לבהמ"ד: משנת הזהר - ע"פ נושאים).
אוצר החכמה כתב:מסתמא קרית מלך התכוון להיפך מהאופן שהבנת אותו דהיינו שהמתוק מדבש השתמש בביאור המילים של הסולם.
דרומי כתב:ראוי לציין כי יש מעלה גדולה ללמוד דוקא את ספר הזהר בלשונו המקורית והמקודשת ולא את התרגום כשהוא לבדו (כמו זהר תורה הנ"ל) - זאת מעבר לעובדה הפשוטה כי תרגום מעצם טבעו אינו מדוייק וכו'
ארזי ביתר כתב:זוהר ע"פ הסולם, כפי שכבר כתבו כאן לעיל, הוא פירוש עצמאי של המחבר, ע"פ היקף ידיעותיו הנרחב ביותר בקבלה. עם זאת, בחלקים גדולים מאוד, מי שאין לו יד ורגל בלימוד קבלה, אינו מוצא עצמו.
250 כתב:אוצר החכמה כתב:מסתמא קרית מלך התכוון להיפך מהאופן שהבנת אותו דהיינו שהמתוק מדבש השתמש בביאור המילים של הסולם.
וכי כך כותבים אתמהא, ולמה לא יכתוב שבעל מתוק מדבש השתמש בסולם
פירושו של בעל הסולם מצטיין בכך שפירש באופן ברור כל מילה מדברי הזוה"ק הטעונים ביאור, בזה הוא היה בר סמכא גדול יותר מכל המתרגמים האחרים, בביאור המילים (היינו בחלק ביאור המילים של בעל הסולם) השתמש גם במתוק מדבש (כלומר גם בספר מתוק מדבש השתמש בו) כפי שרמז בהקדמתו (בעל המתוק מדבש)
הא לחמא עניא כתב:ראה זה חדש: מה שכתב הגה"ק בעל שדי חמד בהסכמתו לספר שערי זהר תורה. מצו"ב.
מה שנכון נכון כתב:הא לחמא עניא כתב:ראה זה חדש: מה שכתב הגה"ק בעל שדי חמד בהסכמתו לספר שערי זהר תורה. מצו"ב.
לא בדקתי אם העירו ע"ז, אבל בעיני די ברור שמדובר בזיוף, ואתמחי גברא.
דרומי כתב:יש הרבה אסמכתאות... אין לי כרגע אבל ידוע שהוא לא היה דייקן בלשון המעטה.
אין ניי ערשינענעם קובץ "אור ישראל תשרי תשס"ט ווייזט אויף א שרייבער הרב יעקב חיים סופר פון ירושלים, אז א הסכמה פון "שדי חמד" געדרוקט אין ראזענבערג'ס ספר "זהר תורה" הגם ס'איז גאר גוט נאכגעמאכט מיטן סגנון און לשון, איז עס אינגאנצן מזויף מתוכו, א שטארקע ראי' ברענגט ער פון דעם וואס ער באטיטעלט דארט דעם חיד"א " האזולאי", וואס מ'טרעפט נישט און ערגעץ אז דער שדי חמד זאל אים אזוי אנרופן, דאס איז נאר א טיטל וואס מ'טרעפט צווישן אשכנזים.
מענה איש כתב:דרומי כתב:יש הרבה אסמכתאות... אין לי כרגע אבל ידוע שהוא לא היה דייקן בלשון המעטה.
לא יודע אידיש אבל הנה קטע מתוך 'אידישע וולט' שכנראה עוסק בנושא.אין ניי ערשינענעם קובץ "אור ישראל תשרי תשס"ט ווייזט אויף א שרייבער הרב יעקב חיים סופר פון ירושלים, אז א הסכמה פון "שדי חמד" געדרוקט אין ראזענבערג'ס ספר "זהר תורה" הגם ס'איז גאר גוט נאכגעמאכט מיטן סגנון און לשון, איז עס אינגאנצן מזויף מתוכו, א שטארקע ראי' ברענגט ער פון דעם וואס ער באטיטעלט דארט דעם חיד"א " האזולאי", וואס מ'טרעפט נישט און ערגעץ אז דער שדי חמד זאל אים אזוי אנרופן, דאס איז נאר א טיטל וואס מ'טרעפט צווישן אשכנזים.
וונדרבר כתב:ראה קובץ עץ חיים באבוב גליון ז' עמ' רס"ז. (ואינו בהישג יד כעת).
מענה איש כתב:דרומי כתב:יש הרבה אסמכתאות... אין לי כרגע אבל ידוע שהוא לא היה דייקן בלשון המעטה.
לא יודע אידיש אבל הנה קטע מתוך 'אידישע וולט' שכנראה עוסק בנושא.אין ניי ערשינענעם קובץ "אור ישראל תשרי תשס"ט ווייזט אויף א שרייבער הרב יעקב חיים סופר פון ירושלים, אז א הסכמה פון "שדי חמד" געדרוקט אין ראזענבערג'ס ספר "זהר תורה" הגם ס'איז גאר גוט נאכגעמאכט מיטן סגנון און לשון, איז עס אינגאנצן מזויף מתוכו, א שטארקע ראי' ברענגט ער פון דעם וואס ער באטיטעלט דארט דעם חיד"א " האזולאי", וואס מ'טרעפט נישט און ערגעץ אז דער שדי חמד זאל אים אזוי אנרופן, דאס איז נאר א טיטל וואס מ'טרעפט צווישן אשכנזים.
מתון כתב:ר' יודל ראזענבערג הוא גם המחבר של כמה אגדות מזויפות של המהר"ל מפראג, הוא חיבר נפלאות מהר"ל, וגם כבר נתברר שהוא חיבר את הגדת מהר"ל ויחסו לחתנו של המהר"ל. ואין שום חידוש לומר שהוא מצץ מאצבעו אגרת של השד"ח.
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: לענין ו־ 269 אורחים