קו ירוק כתב:וכאן גם צורך מצווה, שהנותן מתנה לחבירו צריך להודיעו.
מנין כתב:קו ירוק כתב:וכאן גם צורך מצווה, שהנותן מתנה לחבירו צריך להודיעו.
וכמו כן מותר לשים שטר של כסף בתוך ספר אם הוא לצורך צדקה?
דרומי כתב:אני מחפש מקורות שדיברו על ההיתר להכניס דפים בתוך דפים של ספר תורני, כמו סידור או גמרא וכו'.
כל עזרה תתקבל בברכה.
דרומי כתב:דוגמא מעשית: האם מותר להכניס לספר שניתן כמתנה לבר מצוה פתק עם ברכות ואיחולים? או שעדיף לשים את הפתק בסוף הספר דוקא? והאם יש מקום להקל יותר בגלל שהספר חדש ועדיין לא השתמשו בו?
קו ירוק כתב:הבד"ץ הכריע שלא כדבריך, והגרמ"פ בשעתו ביקש שהם יכריעו. הנידון היה על ספרים נדפסים הם דרושים גניזה (פגמי יצור, וספרים ישנים כאחד).
דרומי כתב:לקוטי מהרי"ח ח"א סדר קביעת עתים - מזכיר את הנהגת הצדיקים שהיו מצניעים משערות זקנם בספר ותמה על כך, אך מסיק שרבים נהגו כן וכנראה יש להם על מה לסמוך וכו'. גם מזה משמע שלצורך מצוה מותר
דרומי כתב:לקוטי מהרי"ח ח"א סדר קביעת עתים - מזכיר את הנהגת הצדיקים שהיו מצניעים משערות זקנם בספר ותמה על כך, אך מסיק שרבים נהגו כן וכנראה יש להם על מה לסמוך וכו'.
קו ירוק כתב:אבל מה הנ"מ אי קראו בהם או לא, הרי כל מה שלא נוהגים בהם בזיון הוא מחמת הדברי קדושה שיש עליהם, ולא מצד שהם חפצי קדושה בעצם.
ורק גבי תפילין מצאנו שלא זמן שלא הקדישום אינם תשמיש קדושה.
שמא הכוונה למ"ש כאן.סגי נהור כתב:בעבר פתחתי אשכול בנושא (לענין עלונים וכיו"ב שלא קראו בהם) ואיני מוצאו כעת.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 204 אורחים