מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

וכולן מתו בפרק אחד

הלכות חג בחג. חקרי הלכה ומנהג. מאמרים לעיון והורדה.
שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ב' אפריל 18, 2016 8:09 am

האם מיתתם היה בשנה אחת או בכמה שנים אבל עכ"פ בפרק אחד?

גימפעל
הודעות: 3500
הצטרף: ש' דצמבר 11, 2010 10:35 pm

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי גימפעל » ב' אפריל 18, 2016 8:37 am

אם בל"ג בעומר פסקו למות, איך המשיכו למות בשנה אחרת לזמן הזה ?

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ב' אפריל 18, 2016 8:45 am

פסקו למות באותו שנה

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ו' נובמבר 04, 2016 9:42 am

ראיתי פעם בספר אחד שכתב שמתו עבור הרבה שנים

י. אברהם
הודעות: 2992
הצטרף: ש' ינואר 30, 2016 10:05 pm

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי י. אברהם » ו' נובמבר 04, 2016 11:28 am

איזה ספר?

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ד' אפריל 19, 2017 1:11 pm

שו"ת שם אריה עמוד 58 מדפי האוצר

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ו' אפריל 20, 2018 9:33 am

שמואל דוד כתב:ראיתי פעם בספר אחד שכתב שמתו עבור הרבה שנים

מה המשמעות של המילה עבור הרבה שנים???

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ו' אפריל 20, 2018 6:44 pm

היינו שלא מתו בפרק אחד בשנה א׳ אלא בהרבה שנים.

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » א' אפריל 22, 2018 9:54 am

שמואל דוד כתב:שו"ת שם אריה עמוד 58 מדפי האוצר

האם ישנה אפשרות להעלות את זה שאוכל לראות זאת??
כאורח אינני יכול לראות עמוד זה, וגם הטאבלט כבר לא פועל!!!
בתודה מראש.

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » א' אפריל 22, 2018 10:20 am

196DA402-D1AD-4475-9881-89C936176B32.jpeg
196DA402-D1AD-4475-9881-89C936176B32.jpeg (149.29 KiB) נצפה 14624 פעמים

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » א' אפריל 22, 2018 6:16 pm

שמואל דוד כתב:
196DA402-D1AD-4475-9881-89C936176B32.jpeg

ייש"כ גדול להעלאת וגילוי הדברים המחודשים.

אשר ברא
הודעות: 223
הצטרף: ג' יולי 12, 2016 9:26 pm

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי אשר ברא » ג' אפריל 24, 2018 1:40 am

ולמה לא בא רבי עקיבא אצל רבותינו שבדרום מיד אלא המתין עד שהי' העולם שמם?

קו ירוק
הודעות: 5888
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי קו ירוק » ג' אפריל 24, 2018 10:13 am

אכן דברי השם אריה מחודשים מאוד, וגם ייפלא לומר שבכל שנה במשך כמה שנים, בכל פעם היתה מגפה בין פסח לעצרת עד ל"ג בעומר.
מאידך קושייתו שהביאתו לחדש זאת - ג"כ ידועה: מהו הלשון פסקו למות, הרי לא נשאר מהם אף אחד.
(ואולי המגפה לא היתה רק אצל תלמידי רבי עקיבא אלא גם בין העם והנשים, אבל בל"ג בעומר פסקה המגפה וחרון האף).
אבל אין להקשות למה לא הלך מיד לרבותינו שבדרום - כי כל זמן שנשארו לו תלמידים לא הלך לדרום.

טברייני
הודעות: 845
הצטרף: ב' פברואר 29, 2016 8:59 am
מיקום: טבריה, ישראל
שם מלא: עמוס חדד

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי טברייני » ג' אפריל 24, 2018 11:33 am

ובעניי הדבר תמוה עד למאד, המה ראו מעשה ה' שכילה במגיפה תלמידי חכמים מופלגים כאלה ולא לקחו מוסר לנהוג כבוד זה בזה.
וכיצד לאחר שנה אחת לא חזרו בתשובה?! אתמהה?!
(ולא נראה לומר שהגזירה נגזרה כבר וכמעשה מתי מדבר.)

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי דרומי » ג' אפריל 24, 2018 3:29 pm

יש עוד סיפור בחז"ל שבו מובא לשון זה של "כולן מתו בפרק אחד", והוא בירושלמי סנהדרין פ"א ה"ב. ושם ברור שהכוונה היא כפשוטו, שנכנסה בהם עין רעה בבת אחת, ל"ע.

ומזה מובן גם בנידון דידן, שהלשון מתפרשת כפשוטה ממש, ודלא כהחידוש הנ"ל.

וראה עוד בלקוטי שיחות חלק לב ע' 151.

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ג' אפריל 24, 2018 6:13 pm

טברייני כתב:ובעניי הדבר תמוה עד למאד, המה ראו מעשה ה' שכילה במגיפה תלמידי חכמים מופלגים כאלה ולא לקחו מוסר לנהוג כבוד זה בזה.
וכיצד לאחר שנה אחת לא חזרו בתשובה?! אתמהה?!
(ולא נראה לומר שהגזירה נגזרה כבר וכמעשה מתי מדבר.)

אולי אפ"ל שבגלל שהיה מרחק של כשנה בין טרגדיה לטרגדיה, אז הרגש של תשובה נהיה פחות.
מכל מקום כדאי היה לחפש במפרשים הקדומים, מה הם לומדים ומסבירים את דברי הגמרא, גם עפ"י דרכו של השם אריה.

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ג' אפריל 24, 2018 7:39 pm

לפנים כמה שנים חיפשתי אם יש מישהו שכתב כדברי השם אריה ולא מצאתי.

קו ירוק
הודעות: 5888
הצטרף: ד' מרץ 16, 2016 7:01 pm

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי קו ירוק » ג' אפריל 24, 2018 8:07 pm

בדף על הדף מצאתי:
שאלה: מהי השמחה בל"ג בעומר שפסקו מלמות, הרי לא נשאר כלום מתלמידיו ולכן פסקו מלמות, וכבר הקשו כן.
תשובה: רובם מתו ונשארו מעט, וכעין שכתבו התוס' (בבא בתרא קכ"א, א' ד"ה יום) שהיו שנשארו ולא מתו במתי מדבר. (ועיין ביאור הגר"א סי' תצ"ג שדימה את הענין שמצאנו שכאשר פסקו למות יש יום טוב).
שאלה: הרי בגמרא אמרו "והיה העולם שמם עד שבא ר"ע אצל רבותינו שבדרום", משמע שלא נשאר כלום?
תשובה: מהחשובים שבהם לא נשאר כלום, ולכן הלך לרבותינו שבדרום.
(ספר דרך שיחה להגאון ר' חיים קנייבסקי שליט"א פר' בהר)

אלא שלשון הגמ' ביבמות סב:
אמרו שנים עשר אלף זוגים תלמידים היו לו לרבי עקיבא מגבת עד אנטיפרס וכולן מתו בפרק אחד מפני שלא נהגו כבוד זה לזה והיה העולם שמם עד שבא ר"ע אצל רבותינו שבדרום ושנאה להם ר"מ ור' יהודה ור' יוסי ורבי שמעון ורבי אלעזר בן שמוע והם הם העמידו תורה אותה שעה תנא כולם מתו מפסח ועד עצרת

אלא שאפשר 'כולן' - מתוך אותן שמתו.

וא"כ אחרי שיושבה קושייתו של השם אריה די"ל שפסקו למות ונשארו מיעוטן, שוב לא צריך להגיע לחידושו, אלא כפשטות לשון גמ' כולן מתו בפרק אחד, פרק אחד זה לא כמה שנים (כשבכל שנה באותו הפרק).
נערך לאחרונה על ידי קו ירוק ב ד' אפריל 25, 2018 10:29 am, נערך פעם 1 בסך הכל.

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ג' אפריל 24, 2018 9:39 pm

AC6F5D70-EFAC-438A-BB84-C1C4BCDBDD3E.jpeg
אהל משה שיינערמאן
AC6F5D70-EFAC-438A-BB84-C1C4BCDBDD3E.jpeg (139.58 KiB) נצפה 14499 פעמים

קאצ'קלה
הודעות: 1543
הצטרף: ג' נובמבר 20, 2012 8:26 pm

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי קאצ'קלה » ג' אפריל 24, 2018 9:54 pm

שאלה צדדית, שיתכן וכבר נדונה במקום אחר בפורום:
כמה תלמידים היו לו לרבי עקיבא? במקורות מובא שנים עשר אלף זוגים, ומובא גם המספר הקטן יחסית שלש מאות.
אבל ידענו שמספרים אלה כשהם מופיעים בספרות חז"ל פירושם בדרך כלל 'הרבה', ותו לא, בלשון הבאי.
האם יתכן שהמדובר הוא במאה-מאתיים תלמידים בלבד? [יתכן שנקטו מספר גדול, לפי שהיו לו יותר תלמידים ממה שהיו לו לרבותיו: להלל היו שמונים תלמידים ולריב"ז היו חמשה תלמידים מופלגים.]

מה שנכון נכון
הודעות: 11953
הצטרף: ד' ינואר 29, 2014 10:37 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי מה שנכון נכון » ג' אפריל 24, 2018 9:57 pm

קאצ'קלה כתב:שאלה צדדית, שיתכן וכבר נדונה במקום אחר בפורום:
כמה תלמידים היו לו לרבי עקיבא? במקורות מובא שנים עשר אלף זוגים, ומובא גם המספר הקטן יחסית שלש מאות.
אבל ידענו שמספרים אלה כשהם מופיעים בספרות חז"ל פירושם בדרך כלל 'הרבה', ותו לא, בלשון הבאי.
האם יתכן שהמדובר הוא במאה-מאתיים תלמידים בלבד? [יתכן שנקטו מספר גדול, לפי שהיו לו יותר תלמידים ממה שהיו לו לרבותיו: להלל היו שמונים תלמידים ולריב"ז היו חמשה תלמידים מופלגים.]

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?f=17&t=17850

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ג' אפריל 24, 2018 9:58 pm

כמדומני שראיתי פעם "כ"ד אלף זוגים" ובאמת צ"ע בזה..

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ג' אפריל 24, 2018 10:04 pm

שמואל דוד כתב:
AC6F5D70-EFAC-438A-BB84-C1C4BCDBDD3E.jpeg

קהלת רבה (וילנא) פרשה יא

ורבי עקיבא אומר שנים עשר אלפים תלמידים היו לי מגבת ועד אנטיפרס וכולן מתו "בחיי" בין פסח לעצרת ובסוף העמידו לי שבעה ואלו הן, רבי יהודה ורבי נחמיה ורבי מאיר ורבי יוסי ורבי שמעון בן יוחאי ורבי אליעזר בנו של ריה"ג ורבי יוחנן הסנדלר, אמר להם הראשונים לא מתו אלא מפני שהיתה עיניהם צרה בתורה זה לזה אתם לא תהיו כן מיד עמדו ומלאו כל ארץ ישראל תורה

אולי יש לדייק מזה שמתו בכמה שנים.

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ד' אפריל 25, 2018 9:02 am

C1060332-9CB0-4465-B972-5C767245D015.jpeg
שיחת יצחק
C1060332-9CB0-4465-B972-5C767245D015.jpeg (225.06 KiB) נצפה 14445 פעמים

עושה חדשות
הודעות: 12959
הצטרף: ו' ספטמבר 18, 2015 9:23 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי עושה חדשות » ו' אפריל 27, 2018 12:53 am

שמואל דוד כתב:לפנים כמה שנים חיפשתי אם יש מישהו שכתב כדברי השם אריה ולא מצאתי.

הר המור למהר"ם בנעט סי' ז.

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ו' אפריל 27, 2018 1:19 am

יישר כח. אפשר להעתיק ?

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ו' אפריל 27, 2018 7:49 am

שמואל דוד כתב:
עושה חדשות כתב:
שמואל דוד כתב:לפנים כמה שנים חיפשתי אם יש מישהו שכתב כדברי השם אריה ולא מצאתי.

הר המור למהר"ם בנעט סי' ז.

יישר כח. אפשר להעתיק ?

2735708E-051B-4ECD-AF95-79D3430D48D1.jpeg
2735708E-051B-4ECD-AF95-79D3430D48D1.jpeg (89.68 KiB) נצפה 14346 פעמים

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ו' אפריל 27, 2018 7:50 am

אשמח בביאור כוונת מהר״ם בנעט ז״ל במש״כ שמשמעות הבראשית רבה פרק סא הוא שלא מתו בשנה אחת.

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ו' אפריל 27, 2018 10:11 am

עושה חדשות כתב:
שמואל דוד כתב:לפנים כמה שנים חיפשתי אם יש מישהו שכתב כדברי השם אריה ולא מצאתי.

הר המור למהר"ם בנעט סי' ז.

להבין הענין נשמח מאוד באם יהיה אפשרות להעלות את כל התשובה,
לידע מה היתה השאלה ומהי בנין התשובה.
בתודה מראש

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ו' אפריל 27, 2018 4:32 pm

הא לחמא עניא כתב:
עושה חדשות כתב:
שמואל דוד כתב:לפנים כמה שנים חיפשתי אם יש מישהו שכתב כדברי השם אריה ולא מצאתי.

הר המור למהר"ם בנעט סי' ז.

להבין הענין נשמח מאוד באם יהיה אפשרות להעלות את כל התשובה,
לידע מה היתה השאלה ומהי בנין התשובה.
בתודה מראש

נמצא בהברובוקס

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אפריל 29, 2018 10:47 am

דבר מעניין שגיליתי אמש:
הרבי מליובאוויטש נוקט שלא כולם מתו, אלא "פסקו מלמות" - דהיינו שהיו כאלו ששרדו!
קבצים מצורפים
IMG-20180428-WA0002.jpg
התוועדויות תשמ"ב ח"ג עמוד 1429
IMG-20180428-WA0002.jpg (93.15 KiB) נצפה 14245 פעמים

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » א' אפריל 29, 2018 10:48 am

עזריאל ברגר כתב:דבר מעניין שגיליתי אמש:
הרבי מליובאוויטש נוקט שלא כולם מתו, אלא "פסקו מלמות" - דהיינו שהיו כאלו ששרדו!

לשיטתו,
א - מה הפשט והיה העולם שמם?
ב - למה הלך לרבותינו שבדרום, ולא נשאר ללמד תורה את אלו ששרדו?

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' אפריל 29, 2018 10:52 am

הא לחמא עניא כתב:
עזריאל ברגר כתב:דבר מעניין שגיליתי אמש:
הרבי מליובאוויטש נוקט שלא כולם מתו, אלא "פסקו מלמות" - דהיינו שהיו כאלו ששרדו!

לשיטתו,
א - מה הפשט והיה העולם שמם?
ב - למה הלך לרבותינו שבדרום, ולא נשאר ללמד תורה את אלו ששרדו?

ראה לעיל מה שתירץ הגרח"ק viewtopic.php?p=451895#p451895
נ.ב. עוד דבר של שוויון בין חבד לליטאים...

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » א' אפריל 29, 2018 10:54 am

עזריאל ברגר כתב:
הא לחמא עניא כתב:
עזריאל ברגר כתב:דבר מעניין שגיליתי אמש:
הרבי מליובאוויטש נוקט שלא כולם מתו, אלא "פסקו מלמות" - דהיינו שהיו כאלו ששרדו!

לשיטתו,
א - מה הפשט והיה העולם שמם?
ב - למה הלך לרבותינו שבדרום, ולא נשאר ללמד תורה את אלו ששרדו?

ראה לעיל מה שתירץ הגרח"ק viewtopic.php?p=451895#p451895
נ.ב. עוד דבר של שוויון בין חבד לליטאים...

נפלא מאוד ותודה רבה גדולה.

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ב' אפריל 30, 2018 4:46 pm

שמואל דוד כתב:אשמח בביאור כוונת מהר״ם בנעט ז״ל במש״כ שמשמעות הבראשית רבה פרק סא הוא שלא מתו בשנה אחת.

הנה תשובה שקבלתי מחכם אחד שליט״א

הנה בשו"ת הר המור (סי' ז ד"ה ובעיקר) כתב שמשמעות בראשית רבה פ' ס"א (עה"פ ויוסף אברהם) שלא מתו תלמידי ר"ע בשנה אחת ובאמת קשה להבין מה ראה מהר"ם בנעט בבראשית רבה טפי ממ"ש ביבמות סב: ואולי דייק המהר"ם בנעט שיש שינוי בין לשון הגמ' לבין לשון ב"ר כי ביבמות סב: כתוב וכולן מתו בפרק אחד משא"כ בבראשית רבה סא:ג כתוב וכולן בפרק אחד מתו. הרי שבב"ר הקדים פרק אחד לתיבת מתו ואילו בגמ' הקדים מתו לפרק אחד וא"כ במדרש משמע שהעיקר הוא פרק אחד היינו שהזמן של הפרק שבין פסח עד עצרת הוא שגרם למיתת התלמידים. ולפ"ז אין צורך לומר שמתו בשנה אחת כי העיקר זה הפרק והוא יכול להתפרס על כמה שנים וצ"ע.

שוב ראיתי שיש הבדל מסתמא יותר חשוב בין לשון הגמ' לבין לשון המדרש, דהנה בגמ' איתא והיה העולם שמם עד שבא ר"ע אצל רבותינו שבדרום ושנאה להם וגו', משא"כ במדרש לא מופיע קטע זה רק כתוב ובסוף העמיד שבעה ר' מאיר וגו'. והנה מלשון הגמ' משמע שכל התלמידים מתו ולא נשאר כלום, לכן כתוב והיה העולם שמם כי לא נשאר שום תורה חוץ מרבי עקיבא בעצמו, ואח"כ בא ר"ע למקום אחר והתחיל הכל מחדש ע"י ששנה לר"מ וחביריו. ולפ"ז י"ל שהיה כליון מוחלט של כל תלמידי ר"ע ולכן שייך שזה היה הכל בשנה אחת.

אמנם בלשון המדרש משמע שלא היה הדבר כ"כ פתאומי כי לא כתוב שהיה העולם שמם ויתכן שמיתת התלמידים היתה יותר בהדרגה ויכול להיות שר"ע התחיל להעמיד שבעה תלמידים החדשים לפני שגמרו כל התלמידים הראשונים למות. לכן כתוב במדרש ובסוף העמיד שבעה, פי' בסוף התקופה הממושכת של מיתת התלמידים התחיל ר"ע להעמיד שבעה תלמידים חדשים אבל לא היתה תקופה שהעולם היה שמם לגמרי, כי כשר"ע התחיל להעמיד ר"מ וחביריו עדיין היו קצת מתלמידים הראשונים בחיים ומזה משמע שלא מתו כלם בשנה אחת.

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ג' מאי 01, 2018 7:40 pm

עיין ספר פרדס אליעזר חלק ב (עמוד תפז) שהעיר על דברי מהר״ם בנעט ז״ל

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ג' מאי 01, 2018 7:55 pm

שמואל דוד כתב:עיין ספר פרדס אליעזר חלק ב (עמוד תפז) שהעיר על דברי מהר״ם בנעט ז״ל

מה הם תמצית הדברים???

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ג' מאי 01, 2018 8:09 pm

הא לחמא עניא כתב:
שמואל דוד כתב:עיין ספר פרדס אליעזר חלק ב (עמוד תפז) שהעיר על דברי מהר״ם בנעט ז״ל

מה הם תמצית הדברים???

רק העיר על דבריו.

שמואל דוד
הודעות: 6703
הצטרף: ו' אפריל 08, 2016 10:11 am

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי שמואל דוד » ד' מאי 30, 2018 9:59 pm

E7160CD8-740A-434B-827A-D7965389E044.jpeg
E7160CD8-740A-434B-827A-D7965389E044.jpeg (147.92 KiB) נצפה 13901 פעמים

תשובה שקבלתי ממרן הראשון לציון שליט״א

הא לחמא עניא
הודעות: 1710
הצטרף: ג' יוני 02, 2015 9:58 am
מיקום: בני ברק

Re: וכולן מתו בפרק אחד

הודעהעל ידי הא לחמא עניא » ב' מאי 20, 2019 6:09 pm

שמואל דוד כתב:
E7160CD8-740A-434B-827A-D7965389E044.jpeg

תשובה שקבלתי ממרן הראשון לציון שליט״א

הוא ראה את דברי השם אריה???


חזור אל “בין פסח לעצרת - ספיה"ע, ל"ג בעומר, שבועות”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 121 אורחים