איש ספר כתב:
יש תח"י מבחן שעשה הגר"ח קנייבסקי לזוגא דרבנן שעמדו אצלו בכור המבחן על כל הש"ס, בסגנון זה של ממרחק יביא לחמו. היינו על כל מסכת ומסכת כמה שאלות של דיני המסכת המבוארים במקום אחר ולא במסכת.
מיללער כתב:בבא בתרא כ: מחלוקת רב ושמואל אי עושין מחיצה ממלח ורבב, רב פפא מחלק בין מלח אסטרוקינות למלח סדומית, ורבה מחדש עושה אדם שני ציבורי מלח ומניח עליהם קורה שהמלח מעמיד את הקורה והקורה מעמדת את המלח.
כל הדיון הזה לא נזכרה במסכתא העיקרית מסכת עירובין, וראה זה לפלא שגם לא נזכרו הדינים ברמב"ם הל' שבת וטוש"ע הל' שבת, ולא עוד אלא שבציוני עין משפט נר מצוה ציינו הפרקים והסימנים בה היו הדינים אלו אמורים להימצא ברמב"ם ושו"ע וסיימו "השמיטו הא דמלח ורבב" עיי"ש
ביקורת תהיה כתב:קרוב לענין: ההלכה שאיסור שחיטת אותו ואת בנו אינו נוהג בחיה ובעוף אינה שנויה במסכת חולין לא במשנה ולא בברייתא, אלא מוזכרת בגמרא אגב דיון במחלוקת רבי אליעזר וחכמים בענין כוי. הרי"ף מביא הלכה זו מברייתא שבתורת כהנים.
עזריאל ברגר כתב:אין דרך המשנה לכתוב דברים המפורשים בפסוק
עזריאל ברגר כתב:והיכי תיסק אדעתין דנוהג בחיה או בעוף?!
במסתרים כתב:עזריאל ברגר כתב:והיכי תיסק אדעתין דנוהג בחיה או בעוף?!
עיין במשנה ב"ק סוף פ"ה
איש_ספר כתב:הנה המבחן כולו
יומא
קנא) איך מערבין ביוה"כ הא לא חזי לאכילה.
קנב) אם יש איסור תחומין ביוה"כ
קנג) אם יש איסור הוצאה ביוה"כ
קנד) אם יש איסור מוקצה ביוה"כ
קנה) עשה מלאכה בשבת שחל ביו"כ אם חייב שתים.
קנו) פר ושעיר של יו"כ שהזה מדמן על הבדים והוציאן להיכל והכניסן אם נפסלין
קנז) אם עלתה לו יבלת באצבע אם יכול לטבול היבלת בדם ולהזות בה
קנח) אם שיריים הפנימיים מעכבין
קנט) מהו לצאת באנפיליא של עור ביו"כ
קס) הבא על אשתו ביו"כ אם הולד יהא רשע
חזור אל “מטפחת ספרים ועיטור סופרים”
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 739 אורחים