מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

דעת תפילה ופירושה, חקר ועיון בנוסחאות ומנהגי התפילה, לשונם ומקורם של פייטנים
פרי יהושע
הודעות: 3165
הצטרף: ו' יוני 10, 2016 11:36 am

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי פרי יהושע » ו' מרץ 09, 2018 10:55 am

שבטיישראל כתב:
פרי יהושע כתב:
כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף ....

לא ראיתי נוהגים כן כיום מלבד בר"ה ויוה"כ, ומה הטעם לנהוג כך, משום זריזים?


גם בפורים מלין התינוק קודם קריאת המגילה שזה לפני עלינו לשבח.

זה כנראה בשביל עלינו לשבח, אבל לא ראיתי נוהגים לפני המגילה, אדרבא תן תיעוד!

פלגינן
הודעות: 3251
הצטרף: ג' יולי 17, 2012 10:46 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי פלגינן » ה' אפריל 05, 2018 8:00 am

יח''ד כתב:מדברי הגרא"ד אויערבך- "תפילת עלינו לשבח היא הפרידה מבית הכנסת, ולכן אומרים אותה בכל פעם שיוצאים מבית הכנסת ולא בסיום התפילה. לכן כשיש ברית לא אומרים עלינו לשבח עד אחרי הברית. ומזה השתרבב המנהג להגיד עלינו בסוף הברית גם אם נעשית שלא בצמוד לתפילה, [כמו התפילין שהמנהג להיות בברית עם תפילין מקורו בכך שבריתות עשו צמוד לשחרית]. וכן המנהג להגיד 'עלינו' אחרי קידוש לבנה. וכמו שבין שחרית למוסף לא אומרים 'עלינו' (חוץ מבויז'ניץ). ואצל חלק מהספרדים לא אומרים אתו בין מנחה למעריב כשמתפללים ברצף" (ההתנגדות ל'ועלהו לא יבול' חלה גם על הודעה זו...)

אשמח להכיר את דברי הרב אויערבך במקור. לא מובן מדוע הוצרך לתאוריה המעניינת הזו. לפי התפתחות מנהג 'עלינו' בסוף התפילה בכלל, הדברים אינם נכונים.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי משולש » א' אפריל 08, 2018 2:08 pm

פלגינן כתב:
יח''ד כתב:מדברי הגרא"ד אויערבך- "תפילת עלינו לשבח היא הפרידה מבית הכנסת, ולכן אומרים אותה בכל פעם שיוצאים מבית הכנסת ולא בסיום התפילה. לכן כשיש ברית לא אומרים עלינו לשבח עד אחרי הברית. ומזה השתרבב המנהג להגיד עלינו בסוף הברית גם אם נעשית שלא בצמוד לתפילה, [כמו התפילין שהמנהג להיות בברית עם תפילין מקורו בכך שבריתות עשו צמוד לשחרית]. וכן המנהג להגיד 'עלינו' אחרי קידוש לבנה. וכמו שבין שחרית למוסף לא אומרים 'עלינו' (חוץ מבויז'ניץ). ואצל חלק מהספרדים לא אומרים אתו בין מנחה למעריב כשמתפללים ברצף" (ההתנגדות ל'ועלהו לא יבול' חלה גם על הודעה זו...)

אשמח להכיר את דברי הרב אויערבך במקור. לא מובן מדוע הוצרך לתאוריה המעניינת הזו. לפי התפתחות מנהג 'עלינו' בסוף התפילה בכלל, הדברים אינם נכונים.

אם אפשר הסבר מדוע הדברים אינם נכונים.
ככל שאנו רואים את מנהג עלינו לשבח זה עקבי ביותר שכל חלק שנכנס לסדר התפילה הוכנס לפני עלינו (כמו ספירת העומר, ויתן לך, פרקי אבות, פיטום הקטורת בשבת, [בחול אינו מנהג אשכנז ולכן הוציאוהו לגמרי מהתפילה אחרי עלינו שאמורים ללכת הביתה] ועוד).
וכן אין אומרים עלינו בכל פעם שלא יוצאים מבית הכנסת (בין מנחה לערבית סמוכות, ובין שחרית למוסף, ובין מוסף יו"כ למנחה, וכן שאר תפילות יו''כ).

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' אפריל 08, 2018 2:42 pm

משולש כתב:
פלגינן כתב:
יח''ד כתב:מדברי הגרא"ד אויערבך- "תפילת עלינו לשבח היא הפרידה מבית הכנסת, ולכן אומרים אותה בכל פעם שיוצאים מבית הכנסת ולא בסיום התפילה. לכן כשיש ברית לא אומרים עלינו לשבח עד אחרי הברית. ומזה השתרבב המנהג להגיד עלינו בסוף הברית גם אם נעשית שלא בצמוד לתפילה, [כמו התפילין שהמנהג להיות בברית עם תפילין מקורו בכך שבריתות עשו צמוד לשחרית]. וכן המנהג להגיד 'עלינו' אחרי קידוש לבנה. וכמו שבין שחרית למוסף לא אומרים 'עלינו' (חוץ מבויז'ניץ). ואצל חלק מהספרדים לא אומרים אתו בין מנחה למעריב כשמתפללים ברצף" (ההתנגדות ל'ועלהו לא יבול' חלה גם על הודעה זו...)

אשמח להכיר את דברי הרב אויערבך במקור. לא מובן מדוע הוצרך לתאוריה המעניינת הזו. לפי התפתחות מנהג 'עלינו' בסוף התפילה בכלל, הדברים אינם נכונים.

אם אפשר הסבר מדוע הדברים אינם נכונים.
ככל שאנו רואים את מנהג עלינו לשבח זה עקבי ביותר שכל חלק שנכנס לסדר התפילה הוכנס לפני עלינו (כמו ספירת העומר, ויתן לך, פרקי אבות, פיטום הקטורת בשבת, [בחול אינו מנהג אשכנז ולכן הוציאוהו לגמרי מהתפילה אחרי עלינו שאמורים ללכת הביתה] ועוד).
וכן אין אומרים עלינו בכל פעם שלא יוצאים מבית הכנסת (בין מנחה לערבית סמוכות, ובין שחרית למוסף, ובין מוסף יו"כ למנחה, וכן שאר תפילות יו''כ).


פרקי אבות וספירת העומר הם אחרי עלינו (יעויין אזור אליהו)

שבטיישראל
הודעות: 1849
הצטרף: ב' יולי 05, 2010 12:37 am

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי שבטיישראל » א' אפריל 08, 2018 4:53 pm

פרי יהושע כתב:זה כנראה בשביל עלינו לשבח, אבל לא ראיתי נוהגים לפני המגילה, אדרבא תן תיעוד!

מה לעשות שלא ראיתי צורך להסריט ...
בדיוק בשנה זו קרה דבר כזה.

משולש
הודעות: 5562
הצטרף: ה' יוני 06, 2013 2:54 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי משולש » א' אפריל 08, 2018 7:36 pm

בברכה המשולשת כתב:פרקי אבות וספירת העומר הם אחרי עלינו (יעויין אזור אליהו)

אינו נכון לדעתי. לדבריו ספירת העומר לא מופיעה בס"י ישנים ולכן לא ברור מיקומה. וכן פרקי אבות כנ"ל. אבל הוא לא בדק בספרי מנהגים כלל.
במנהגי וורמיישא מבואר שבחול סופרים כל אחד בביתו (כי התפללו ערבית מבע"י ולא יכלו לספור אז) ובמוצ"ש ברור שסופרים קודם הבדלה כמבואר בכל הפוסקים, ואם כן כ"ש שזה לפני עלינו. (וגם בליל שבת שסופרים אחר קידוש, זה עדיין לפני עלינו).
גם פרקי אבות מבואר שנאמרים מיד אחרי קדיש תתקבל ואם כן אחר כך עלינו.

מסתבר שאיזור אליהו העדיף להאמין כך בגלל שיש לו ביאור על זה מרנ"ה. כמבואר שם.


מוטוש
הודעות: 227
הצטרף: ג' פברואר 19, 2019 12:07 am

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי מוטוש » ד' אפריל 17, 2019 11:38 pm

אייי.
כל כך מפריע לאנשים לומר את תפילת השבח הזו.
כמה פעמים!
אז שלא יאמרו אותה גם באמצע מוסף של ראש השנה...

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » א' מאי 08, 2022 12:44 am

פלגינן כתב:
כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף אומרים עלינו לשבח אחרי הברית או שסומכים על אמירתו לאחר מוסף?

ידוע שעלינו לשבח אחרי מילה מנהג מקרוב בא, ובמקור היו מלים קודם עלינו לשבח של שחרית.
ועי' מתוך חצאי דברים הרשומים עמי:
עי' א"ר תקפד יג ובפמ"ג שם אש"א ז ובמשנ"ב דרשו טעו בהבנת הדברים.
ועיין באשכול זה viewtopic.php?f=17&t=23027


מעניין לעניין באותו עניין :

1. למה שינו מהמנהג הקדום לומר עלינו עד אחרי ברית המילה ?
2. בכמה קהילות יוצאי אשכנז ובכמה קהילות יוצאי הונגריה (כמו בחצה"ק ערלוי) עדיין נהוג בערב שבת לומר עלינו לשבח רק אחרי תפילת מעריב, ולהתחיל לכו נרננה מיד אחרי קדיש תתקבל שלאחרי מנחה בניגוד למנהג פולין לומר עלינו בין מנחה למעריב. למה ?
3. למה בכלל לא נהוג לומר עלינו לשבח בין שחרית למוסף ?
4. למה לא נהוג ג"כ לומר עלינו בין סליחות (לאחרי קדיש תתקבל) לשחרית ?
5. מה מקור המנהג בשחרית של שבת לומר שיר של יום שבת לפני קריה"ת (כנהוג באשכנז והונגריה בק"ק פולין) ולא אחרי עלינו של מוסף כמנהג ליטא, מהם המקורות של המנהגים האלה ?

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » א' מאי 08, 2022 7:04 am

יעקל כתב:
פלגינן כתב:
כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף אומרים עלינו לשבח אחרי הברית או שסומכים על אמירתו לאחר מוסף?

ידוע שעלינו לשבח אחרי מילה מנהג מקרוב בא, ובמקור היו מלים קודם עלינו לשבח של שחרית.
ועי' מתוך חצאי דברים הרשומים עמי:
עי' א"ר תקפד יג ובפמ"ג שם אש"א ז ובמשנ"ב דרשו טעו בהבנת הדברים.
ועיין באשכול זה viewtopic.php?f=17&t=23027


מעניין לעניין באותו עניין :

1. למה שינו מהמנהג הקדום לומר עלינו עד אחרי ברית המילה ?
2. בכמה קהילות יוצאי אשכנז ובכמה קהילות יוצאי הונגריה (כמו בחצה"ק ערלוי) עדיין נהוג בערב שבת לומר עלינו לשבח רק אחרי תפילת מעריב, ולהתחיל לכו נרננה מיד אחרי קדיש תתקבל שלאחרי מנחה בניגוד למנהג פולין לומר עלינו בין מנחה למעריב. למה ?
3. למה בכלל לא נהוג לומר עלינו לשבח בין שחרית למוסף ?
4. למה לא נהוג ג"כ לומר עלינו בין סליחות (לאחרי קדיש תתקבל) לשחרית ?
5. מה מקור המנהג בשחרית של שבת לומר שיר של יום שבת לפני קריה"ת (כנהוג באשכנז והונגריה בק"ק פולין) ולא אחרי עלינו של מוסף כמנהג ליטא, מהם המקורות של המנהגים האלה ?


לענ"ד:
2. הרי מנהג אשכנז המקורי לא לומר תחנון במנחה אף פעם. אז אולי השאירו לזה זכר כאן.
3. כי המנהג הוא שלא אומרים עלינו אחרי תפילות רצופות, בוודאי שלא לפני מוסף, שכל עניינה תפילת עמידה מיוחדת, הבאה כרצף אחד ממש עם שחרית.
4. למה שכן? עלינו נתקן אחרי תפילת עמידה. והקדיש תתקבל אחרי סליחות כנראה בכ"ז איננו זהה בעניינו לגמרי לקדיש תתקבל אחרי תפילת עמידה.
5. יעויין באזור אליהו (ובקיצור, כל מנהג אמירת שש"י בנוסחאות האשכנזים מאוחר מאוד)

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » א' מאי 08, 2022 8:58 am

2. אני לא חושב. אצל בני אשכנז, גם באמצע השבוע, כאשר מתפללים מנחה מעריב רצוף, לא נוהגים לומר עלינו, אלא מתחילים והוא רחום מיד אחרי קדיש תתקבל שלאחר תחנון.

3. חשבתי שהקדיש נתקן אחרי כל דבר שבקדושה, ולאו דווקא אחרי תפילת י"ח, ולכן י"ג מידות כקדושה חשיבי (אולי) ?

עזריאל ברגר
הודעות: 13937
הצטרף: ג' אוקטובר 14, 2014 3:49 pm
מיקום: בת עין יע"א

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי עזריאל ברגר » א' מאי 08, 2022 11:13 am

יעקל כתב:3. חשבתי שהקדיש נתקן אחרי כל דבר שבקדושה, ולאו דווקא אחרי תפילת י"ח, ולכן י"ג מידות כקדושה חשיבי (אולי) ?

א. מסתמא התכוונת ל4.
ב. מדובר כאן על קדיש תתקבל ולא על סתם קדיש.

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » א' מאי 08, 2022 11:40 am

עזריאל ברגר כתב:
יעקל כתב:3. חשבתי שהקדיש נתקן אחרי כל דבר שבקדושה, ולאו דווקא אחרי תפילת י"ח, ולכן י"ג מידות כקדושה חשיבי (אולי) ?

א. מסתמא התכוונת ל4.
ב. מדובר כאן על קדיש תתקבל ולא על סתם קדיש.


א. נכון, התכוונתי ל4.
ב. בסדר, אז למה אומרים קדיש תתקבל בסוף הסליחות, מה הסיבה ?
ג. למה אומרים קדיש יתום אחרי ברית, אפי' שהוא לא בתוך התפילה ?

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי כדכד » א' מאי 08, 2022 1:37 pm

יעקל כתב:
פלגינן כתב:[quote="כדכ
5. מה מקור המנהג בשחרית של שבת לומר שיר של יום שבת לפני קריה"ת (כנהוג באשכנז והונגריה בק"ק פולין) ולא אחרי עלינו של מוסף כמנהג ליטא, מהם המקורות של המנהגים האלה ?

שיר של יום מזמור שיר ליום השבת נאמר במקדש אחרי הקרבת תמיד של שחר של שבת ולכן מקומו בתפילת שחרית ולא בתפילת מוסף שבה אמרו שיר אחר.
בציץ אליעזר נשאל אם כך מדוע בנוסח אשכנז אומרים אחרי מוסף ונדחק שם ליישב מנהג זה

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » א' מאי 08, 2022 2:13 pm

ברצוני לדייק, שאת הנוסח אשכנז שבעל שו"ת ציץ אליעזר רוצה ליישב הינו נוסח אשכנז של בני פולין. בנוסח אשכנז של בני אשכנז, אומרים את שש"י אחרי שחרית כבנוסח ספרד, כמבואר בסידור שפה ברורה של הרוו"ה וסידור עבודת ישראל (בער).

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי כדכד » א' מאי 08, 2022 5:02 pm

יישר כח
בתקופה מסויימת בילדותי התפלתי בביכ"נ שהקפידו מאד על נוסח אשכנז אך שיר של יום השבת אמרו לפני קריאת התורה והפליא אותי הדבר כיוון שבסידורים המצויים כתוב אחרת בנוסח אשכנז ועתה ישב לי מר תמיהה זו.
דומני שהמנהג שכתוב בציץ אליעזר הוא גם בנוסח בני ליטא

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי איש גלילי » א' מאי 08, 2022 8:20 pm

יעקל כתב:3. למה בכלל לא נהוג לומר עלינו לשבח בין שחרית למוסף ?

בכלל לא נהוג? זה מנהג ויז'ניץ.

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » א' מאי 08, 2022 9:17 pm

איש גלילי כתב:בכלל לא נהוג? זה מנהג ויז'ניץ.

פעם ראשונה שאני שומע, ויישר כחכם !

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי איש גלילי » ב' מאי 09, 2022 3:01 am

יעקל כתב:
איש גלילי כתב:בכלל לא נהוג? זה מנהג ויז'ניץ.

פעם ראשונה שאני שומע, ויישר כחכם !

http://forum.otzar.org/viewtopic.php?p=125611#p125512

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי כדכד » ב' מאי 09, 2022 12:32 pm

גם בביאלה נהוג כן (כך כתוב בסידור חלקת יהושע) וזכור לי /שכשהתפללתי בבימ"ד של האדמו"ר מביאלה אמרו עלינו גם אחרי שחרית

איש גלילי
הודעות: 2694
הצטרף: ג' יולי 08, 2014 3:28 pm
מיקום: הגליל העליון

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי איש גלילי » ג' מאי 10, 2022 8:00 am

כבר ציינתי בעבר, שבביאלא המנהג כן רק בשבת.

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » ב' אוקטובר 31, 2022 12:03 am

כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף אומרים עלינו לשבח אחרי הברית או שסומכים על אמירתו לאחר מוסף?


בסידור עבו"י (בער) מובא שמנהג אשכנז ביום חול למול באמצע התפילה אחרי קדיש תתקבל, לפני עלינו.
מישהו יודע מה הסברא בזה ? למה לא למול לפני אשרי ?

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » ב' אוקטובר 31, 2022 12:03 am

כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף אומרים עלינו לשבח אחרי הברית או שסומכים על אמירתו לאחר מוסף?


בסידור עבו"י (בער) מובא שמנהג אשכנז ביום חול למול באמצע התפילה אחרי קדיש תתקבל, לפני עלינו.
מישהו יודע מה הסברא בזה ? למה לא למול לפני אשרי ?

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » ב' אוקטובר 31, 2022 12:04 am

כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף אומרים עלינו לשבח אחרי הברית או שסומכים על אמירתו לאחר מוסף?


בסידור עבו"י (בער) מובא שמנהג אשכנז ביום חול למול באמצע התפילה אחרי קדיש תתקבל, לפני עלינו.
מישהו יודע מה הסברא בזה ? למה לא למול לפני אשרי ?

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » ב' אוקטובר 31, 2022 12:04 am

כדכד כתב:האם כאשר מתקיימת ברית מילה בין שחרית למוסף אומרים עלינו לשבח אחרי הברית או שסומכים על אמירתו לאחר מוסף?


בסידור עבו"י (בער) מובא שמנהג אשכנז ביום חול למול באמצע התפילה אחרי קדיש תתקבל, לפני עלינו.
מישהו יודע מה הסברא בזה ? למה לא למול לפני אשרי ?

עקבי
הודעות: 284
הצטרף: ב' יוני 28, 2021 6:06 am

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי עקבי » ב' אוקטובר 31, 2022 5:28 am

יעקל כתב:בסידור עבו"י (בער) מובא שמנהג אשכנז ביום חול למול באמצע התפילה אחרי קדיש תתקבל, לפני עלינו.
מישהו יודע מה הסברא בזה ? למה לא למול לפני אשרי ?

כנראה כדי לא להפסיק לפני קדיש תתקבל.

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » ב' אוקטובר 31, 2022 9:13 am

עקבי כתב:
יעקל כתב:בסידור עבו"י (בער) מובא שמנהג אשכנז ביום חול למול באמצע התפילה אחרי קדיש תתקבל, לפני עלינו.
מישהו יודע מה הסברא בזה ? למה לא למול לפני אשרי ?

כנראה כדי לא להפסיק לפני קדיש תתקבל.


ולמה לא אחרי עלינו ?

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי כדכד » ב' אוקטובר 31, 2022 11:54 am

קדיש תתקבל שייך לתפילת העמידה וחזרת הש"ץ שלפניו.
עלינו הוא סיום כללי של התפילה

יעקל
הודעות: 1289
הצטרף: ג' אפריל 05, 2022 12:09 pm

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי יעקל » ב' אוקטובר 31, 2022 2:42 pm

כדכד כתב:קדיש תתקבל שייך לתפילת העמידה וחזרת הש"ץ שלפניו.
עלינו הוא סיום כללי של התפילה


אבל למה כ"כ חשוב לקדמונינו לכלול את מעשה מצוות המילה בתוך התפילה ?

כדכד
הודעות: 8856
הצטרף: ה' פברואר 09, 2017 11:30 am

Re: אמירת עלינו לשבח באמצע התפילה אחרי ברית מילה

הודעהעל ידי כדכד » ב' אוקטובר 31, 2022 5:01 pm

עלינו לשבח אינו חלק מהתפילה אלא נאמר בסיום התפילה.
למה ברית המילה תהיה לפני זה. אולי משום זריזים מקדימים


חזור אל “עיון תפילה וחקר פיוט”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 88 אורחים