או מי מלח - לטבול בהן הכרפס והירק. אם חל בשבת יעשה המי מלח קודם שבת ולא יעשה בשבת כמו שכתוב בסימן שכ"א ס"א ואם לא עשה קודם שבת ואין לו חומץ לטבול בהן יש לעשות מי מלח מעט כמו שכ' שם.
או מי מלח - לטבול בהן הכרפס והירק. אם חל בשבת יעשה המי מלח קודם שבת ולא יעשה בשבת כמו שכתוב בסימן שכ"א ס"א ואם לא עשה קודם שבת ואין לו חומץ לטבול בהן יש לעשות מי מלח מעט כמו שכ' שם.
שאראש-פאטאק כתב:ועיין שם שפסח הוא כמו שבת שנשפע שלא על ידי מעשינו. ועל כן נקרא פסח במקרא שבת. אם כן לפי דבריו לא היו צריכים לומר בפסח מקדש ישראל והזמנים.?
והא לכם לשונו https://hebrewbooks.org/pdfpager.aspx?r ... &pgnum=250
אור עולם כתב:אני מגיה כעת הגש"פ שנדפסה השנה לקראת שנה הבאה.
האם יותר נכון לכתוב אחרי הקידוש, סימן "ורחץ" או סימן "רחץ"?
האריך בזה הרב כשר, בהגדש"פ ובתו"ש, וגם במאמר שנד' בהדרום-ב, וע"ע כאן.גל של אגוזים כתב:במתני' משמע שנתקן בזמן הבית מפני שכללוה במה נשתנה עם השאלה של 'כולו צלי'. האם דברו בזה?
עושה חדשות כתב:החמץ נאסר במדינה שבעת ימים, ובביהמ"ק כמעט כל השנה אין המנחות נאפות חמץ ואסור להקטיר שאור.
האם מצינו בחז"ל או בקדמונים ששייכו במפורש בין האיסורים האלו? [ראה כאן הצעה אפשרית בדברי ראב"ע].
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 43 אורחים