קראקובער כתב:לא ענית על החלק הראשון שרואים שאין קשר לקדושת ארץ ישראל.
א. מהריטב"א רואים שיש קשר.
ב. אכן הקשר הוא לא מוחלט, ואולי באמת בתקופה ההיא היתה מעלה מסוימת למקומו של בית הדין הגדול על פני ארץ ישראל.
קראקובער כתב:לא ענית על החלק הראשון שרואים שאין קשר לקדושת ארץ ישראל.
עזריאל ברגר כתב:קראקובער כתב:לא ענית על החלק הראשון שרואים שאין קשר לקדושת ארץ ישראל.
א. מהריטב"א רואים שיש קשר.
ב. אכן הקשר הוא לא מוחלט, ואולי באמת בתקופה ההיא היתה מעלה מסוימת למקומו של בית הדין הגדול על פני ארץ ישראל.
אפרקסתא דעניא כתב:כיוון שאנו בגלות ובמצב רוחני לא טוב, סובבו משמים שיהיה ר"ה יומיים, כדי שיהיה דינא קשיא ודינא רפיא.
תא חזי אית לבושא דאתחזי לכולא, ואינון טפשין כד חמאן לבר נש בלבושא דאיתחזי לון שפירא, לא מסתכלין יתיר, חשיבו דהאי לבושא גופא, וחשיבו דגופא נשמתא. כהאי גוונא אורייתא אית לה גופא ואינון פקודי אורייתא דאקרון גופי תורה, האי גופא מתלבשא בלבושין דאינון ספורין דהאי עלמא. טפשין דעלמא לא מסתכלי אלא בהאי לבושא דאיהו סיפור דאורייתא, ולא ידעי יתיר ולא מסתכלי במה דאיהו תחות האי לבושא. אינון דידעין יתיר לא מסתכלין בלבושא אלא בגופא דאיהו תחות האי לבושא. חכימין עבדי דמלכא עלאה אינון דקיימו בטורא דסיני לא מסתכלי אלא בנשמתא, דאיהו עיקרא דכולא אורייתא ממש, ולזמנא דאתי זמינין לאסתכלא בנשמתא דנשמתא דאורייתא.
ר_חיים_הקטן כתב:ונתנו ידידים כתב:כל זה כשנמצא בחו"ל ומה עם אלו הנמצאים האר"י האם גם אצלם נאמר שיצטערו על שאין להם יו"ט שני?
אני אישי מצטער על זה כבר שש שנים מאז באתי להשתקע פה באר"י.אוצר החכמה כתב:ולעיקר העניין איני מבין הלא כל השפע הרוחני שמקבלים בחו"ל בשני הימים מקבלים בא"י ביום אחד.
הלואי.
חזן הכנסת כתב: חוץ מזה באו המחמירים ומצצו ללא רחם את הלשד האחרון שנשאר בו. הורידו את המערבית ואת ה"וידבר משה" ואת היוצרות ואת הקרובות ואת ה"שאותך לבדך", ואפילו ברכת כהנים אבד את ייחודיותו.
החג הגדול של בני א"י הפך להיות ל"ג בעומר שבו יש מצות שמחה למעלה מדרך הטבע כידוע מהקדמונים...
אני חושב שהגיע הזמן שבני א"י יירתמו לחזק שמחת חגי ה' וכמו שכתבו בני מערבא לבני בבל: אנחנו עושים יום אחד כדין תורה
ר_חיים_הקטן כתב:ונתנו ידידים כתב:כל זה כשנמצא בחו"ל ומה עם אלו הנמצאים האר"י האם גם אצלם נאמר שיצטערו על שאין להם יו"ט שני?
אני אישי מצטער על זה כבר שש שנים מאז באתי להשתקע פה באר"י.אוצר החכמה כתב:ולעיקר העניין איני מבין הלא כל השפע הרוחני שמקבלים בחו"ל בשני הימים מקבלים בא"י ביום אחד.
הלואי.
בברכה המשולשת כתב:חזן הכנסת כתב: חוץ מזה באו המחמירים ומצצו ללא רחם את הלשד האחרון שנשאר בו. הורידו את המערבית ואת ה"וידבר משה" ואת היוצרות ואת הקרובות ואת ה"שאותך לבדך", ואפילו ברכת כהנים אבד את ייחודיותו.
החג הגדול של בני א"י הפך להיות ל"ג בעומר שבו יש מצות שמחה למעלה מדרך הטבע כידוע מהקדמונים...
אני חושב שהגיע הזמן שבני א"י יירתמו לחזק שמחת חגי ה' וכמו שכתבו בני מערבא לבני בבל: אנחנו עושים יום אחד כדין תורה
מדין תורה"ק ברכת כהנים כל יום, ברוך ה'.
קו ירוק כתב:ואף העדיפו למתקן למקריא בא"י בחוהמ"פ 'במדברא' - בפרשת פסח מדבר ובפרשת פסח שני שאינו קשור ליו"ט דפסח, ולא את פרשת כל הבכור.
פולסברג כתב:שאלו לאדמו''ר א' שעלה לארה''ק, האם אינך מצטער על שאין לך יו''ט שני מעתה?
ענה להם ואמר בחכמתו: חשוב לפני יום א' של חול בארץ ישראל, מכל היו''ט שני שבחוץ לארץ!
אוצר בלוס כתב:קראתי פעם איזה ספר על אחד מנכדי הדברי חיים שעלה לארץ ועשה טיש ביו"ט שני ואיש לא הגיע לטיש, ולא היה יכול לעמוד בזה
בלי יו"ט שני, חזר לאירופה ונספה בשואה. ה"י.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 64 אורחים