תוכן כתב:http://www.srugim.co.il/247387-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%99-%D7%A8%D7%9E-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%98%D7%A8
לייטנר כתב:תוכן כתב:http://www.srugim.co.il/247387-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%99-%D7%A8%D7%9E-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%98%D7%A8
מבלי להזדהות בכלל עם הידיעה הנ"ל, אין קשר בינה לבין הכותרת לאשכול זה.
תוכן כתב:http://www.srugim.co.il/247387-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%99-%D7%A8%D7%9E-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%98%D7%A8
תוכן כתב:http://www.srugim.co.il/247387-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%99-%D7%A8%D7%9E-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%98%D7%A8
רב שמואל אריאל הודיע לראשי ישיבת עתניאל, כי בעקבות מאמר שהתפרסם בביטאון הישיבה ובו תכנים בעייתיים הוא פורש מצוות הר"מים. בישיבה אומרים התוכן לא היה על דעתנו
תגיות: התפטרות ישיבת עתניאל שלום צדיק
אריה יואלי, חדשות סרוגים 28.03.18 15:46 י"ב בניסן תשעח
בגלל מאמר, ר"מ בישיבת עתניאל התפטר
בית המדרש בעתניאל (צילום: יעקב נעומי/פלאש90)
בגלל מאמר בביטאון הישיבה, ר"מ בישיבת ההסדר בעתניאל הודיע על התפטרות.
הבוקר פרסם אבישי גרינצייג בפייסבוק, כי הרב שמואל אריאל, ר"מ וותיק בישיבת עתניאל, הודיע על פרישה וזאת לאור מה שהוא כינה "טענות שהישיבה לא מציבה גבולות ודברי כפירה נלמדים בישיבה כדעות לגיטימיות".
גרינצייג הוסיף גם דף מתוך מאמר שפורסם בבטאון הישיבה, בו כותב ד"ר שלום צדיק – בוגר הישיבה המלמד בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת בר אילן, לפיה הוא סבור כי מי שאינו מאמין בהשגחה, בנבואה, בבורא עולם, או בסגולת ישראל אינו בהכרח כופר, וכי יש מגדולי ישראל שסברו כך.
בעקבות הפרסום בפייסבוק פרסמה ישיבת עתניאל בצעד חריג מאוד, שתי הודעות מראשי הישיבה – הרב רא"ם הכהן והרב בני קלמנזון ואחת מראשי הישיבה ומהרב שמואל אריאל.
לא ישמש כר"מ אך ימשיך ללמד בישיבה
בהודעה המשותפת נכתב: "בתקופה האחרונה התעורר בישיבה ויכוח נוקב על גבולות השיח בבית המדרש, דיון שיש לו משמעויות אמוניות וחינוכיות עמוקות. בעקבות פערי העמדות, החליט הרב שמואל שאין הוא יכול להמשיך להיות שותף בצוות החינוכי של הישיבה. לשני הצדדים צר על כך מאד.
יחד עם זה, הישיבה יקרה לרב שמואל ואין הוא מעוניין שתיווצר חלילה תדמית של מריבה והחרמה. לפיכך סוכם שבשנה הבאה הרב שמואל לא ישמש כר"מ, אך יגיע להעביר שיעורים מסויימים בישיבה. יובהר, ששני הצדדים מבינים את השיקולים האמוניים והחינוכיים איש של רעהו, ומוקירים באופן אישי זה את זה. יש כאן, לצערנו, מחלוקת, אך זו מחלוקת לשם שמים. והאמת והשלום אהבו".
שלום צדיק הוא יהודי יר"ש
בהודעה נוספת של ראשי הישיבה נכתב: "עקב פרסום לא אחראי וגם לא מדויק ברשת החברתית אנו מבקשים להבהיר. ד"ר שלום צדיק, בוגר הישיבה, הוא יהודי ירא שמיים ברמ"ח אברים ושס"ה גידים ובעל מסירות נפש לחינוך הדור בדרך התורה. זכינו והוא מלמד בישיבה בהתנדבות מלאה שני שיעורי ערב במחשבת הראשונים. מטרתם היא התמודדות יהודית עם דעות פילוסופיות שונות. לתלמידים מסוימים מהווים שיעוריו מענה אמוני ושכלי משיב נפש אותו לא היו יכולים לקבל בשום מקום אחר.
כידוע, בישיבה אשר ראשיה ורוב רבניה קרובים לגישות הרב קוק וגדולי החסידות והקבלה, ישנה מחלוקת מול גישתו של שלום צדיק. המחלוקות האלו התקיימו וגם חודדו תוך אהבה והכלה, ומתוך הבנה שנשמות שונות מבקשות מזון רוחני מסוג שונה.
לאחרונה פרסם שלום מאמר שאיננו מקובל על צוות הישיבה, ולדברי שלום גם אינו משקף את דעתו האישית. במאמר זה הוא מציע לאלו אשר לא מצליחים להתחבר לאמונה, מכל סיבה שהיא, אלטרנטיבה שאיתה יוכלו למצוא את מקומם בעולמן של תורה ומצוות, גם בהווה וגם בעתיד, אל מול האתגרים מחוץ לבית המדרש. המאמר פורסם בביטאון תלמידי הישיבה שלא על דעת הצוות. מבחינתנו ההשקפה המצוינת במאמר שגויה לחלוטין, גם אם יש לה מקורות במקצת מהראשונים. ההסתייגות הובעה כבר בבית המדרש עוד בטרם התפרסמה הפרשה בציבור.
יחד עם זאת רוב אנשי הצוות סוברים שאין מקום להדיר את שלום צדיק, אשר ידוע לכולכם כבן תורה ויר"ש. תרומתו ליראת השמים בישיבה ידועה לכולכם. על הכלת התכנים שמביא כפעם בפעם שלום צדיק הייתה מחלוקת לשם שמים בין רבני הישיבה. בעקבותיה החליט יקירנו הרב שמואל אריאל להמשיך במתכונת מצומצמת בשנה הבאה.
אנו מגנים את השימוש העיתונאי בדיון פנימי של בית המדרש ללא בקשת רשות וללא בקשת תגובה."
אחר המחילה, סבורני שכת"ר מפספס את לוזו של העניין.בברכה המשולשת כתב:לא פתחתי את המאמר, כי אין רצוני לקרוא דברי כפירה.
אולם, עלי לציין כי דברים מעין אלו שהובאו בשמו כבר שמעתי בעבר, לצערי, אך כל הרבנים שאני מכיר דחו אותם בתוקף.
דניאל כתב:אחר המחילה, סבורני שכת"ר מפספס את לוזו של העניין.בברכה המשולשת כתב:לא פתחתי את המאמר, כי אין רצוני לקרוא דברי כפירה.
אולם, עלי לציין כי דברים מעין אלו שהובאו בשמו כבר שמעתי בעבר, לצערי, אך כל הרבנים שאני מכיר דחו אותם בתוקף.
הנידון בעיני הוא לא האם הדעה הזאת נכונה או שגויה אלא אם היא לגיטימית או לא.
ואם נפשך לומר, בזה עיקר הויכוח בין הציבור החרדי להציבור שרבני ישיבת עתניאל נמנים עמו. על מידת הלגיטימציה שיש לתת לדעות שונות ומשונות.
דניאל כתב: וגם הרב אריאל הפורש אע"פ שאינו מקבל את הלגיטימציה של הדעות שבמאמר הוא נותן לגיטימציה לסוברים שהדעות שבמאמר ליגטימיות.
אני מסכים, ולא עלה בדעתי לעשות כך. כתבתי על הדברים שהובאו כפי שהובאו ולא על האנשים.בברכה המשולשת כתב:דניאל כתב: וגם הרב אריאל הפורש אע"פ שאינו מקבל את הלגיטימציה של הדעות שבמאמר הוא נותן לגיטימציה לסוברים שהדעות שבמאמר ליגטימיות.
אינני דובר של הרב שמואל אריאל (שאגב, הוא חבר באתרא קדישא הדין) אבל להסיק מה היא דעתו מכתבה באתר אינטרנט לא נראה לי כמעשה רציני.
תוכן כתב:והנה המאמר המדובר...
דניאל כתב:וגם הרב אריאל הפורש אע"פ שאינו מקבל את הלגיטימציה של הדעות שבמאמר הוא נותן לגיטימציה לסוברים שהדעות שבמאמר ליגטימיות.
משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 159 אורחים