מפרשי האוצר
חיפוש גוגל בפורום:

פסקי רבני סהר ובית חילל

דיונים ועניינים בענייני השקפה, מצוות מתחדשות, ארץ ציון וירושלים.

תוכן
הודעות: 6439
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי תוכן » ב' אפריל 02, 2018 12:46 pm


לייטנר
הודעות: 5598
הצטרף: א' אוגוסט 14, 2011 9:42 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי לייטנר » ב' אפריל 02, 2018 1:28 pm

תוכן כתב:http://www.srugim.co.il/247387-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%99-%D7%A8%D7%9E-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%98%D7%A8


מבלי להזדהות בכלל עם הידיעה הנ"ל, אין קשר בינה לבין הכותרת לאשכול זה.

תוכן
הודעות: 6439
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי תוכן » ב' אפריל 02, 2018 8:35 pm

לייטנר כתב:
תוכן כתב:http://www.srugim.co.il/247387-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%99-%D7%A8%D7%9E-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%98%D7%A8


מבלי להזדהות בכלל עם הידיעה הנ"ל, אין קשר בינה לבין הכותרת לאשכול זה.


יש קשר הדוק, והוא שזה מצביע על מגמה ברורה בתוככי חלק מהציבור הדת"ל לקראת דת שהיא אינה אלא תרבות. חוד החנית של מגמה זו, זה רבני סהר ובית חילל, אבל שותפים אליה עוד הרבה גורמים, שאחד מהם מתועד בקישור שהבאתי.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אפריל 02, 2018 8:45 pm

תוכן כתב:http://www.srugim.co.il/247387-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%99-%D7%A8%D7%9E-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%98%D7%A8

ולחסומים?

ברקים רב
הודעות: 673
הצטרף: ג' דצמבר 06, 2011 4:49 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי ברקים רב » ב' אפריל 02, 2018 8:48 pm

תוכן כתב:http://www.srugim.co.il/247387-%D7%91%D7%92%D7%9C%D7%9C-%D7%9E%D7%90%D7%9E%D7%A8-%D7%9B%D7%A4%D7%A8%D7%A0%D7%99-%D7%A8%D7%9E-%D7%91%D7%99%D7%A9%D7%99%D7%91%D7%AA-%D7%A2%D7%AA%D7%A0%D7%99%D7%90%D7%9C-%D7%94%D7%AA%D7%A4%D7%98%D7%A8

ולחסומים?

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אפריל 02, 2018 9:05 pm

רב שמואל אריאל הודיע לראשי ישיבת עתניאל, כי בעקבות מאמר שהתפרסם בביטאון הישיבה ובו תכנים בעייתיים הוא פורש מצוות הר"מים. בישיבה אומרים התוכן לא היה על דעתנו
תגיות: התפטרות ישיבת עתניאל שלום צדיק
אריה יואלי, חדשות סרוגים 28.03.18 15:46 י"ב בניסן תשעח
בגלל מאמר, ר"מ בישיבת עתניאל התפטר
בית המדרש בעתניאל (צילום: יעקב נעומי/פלאש90)
בגלל מאמר בביטאון הישיבה, ר"מ בישיבת ההסדר בעתניאל הודיע על התפטרות.

הבוקר פרסם אבישי גרינצייג בפייסבוק, כי הרב שמואל אריאל, ר"מ וותיק בישיבת עתניאל, הודיע על פרישה וזאת לאור מה שהוא כינה "טענות שהישיבה לא מציבה גבולות ודברי כפירה נלמדים בישיבה כדעות לגיטימיות".

גרינצייג הוסיף גם דף מתוך מאמר שפורסם בבטאון הישיבה, בו כותב ד"ר שלום צדיק – בוגר הישיבה המלמד בחוג לפילוסופיה באוניברסיטת בר אילן, לפיה הוא סבור כי מי שאינו מאמין בהשגחה, בנבואה, בבורא עולם, או בסגולת ישראל אינו בהכרח כופר, וכי יש מגדולי ישראל שסברו כך.

בעקבות הפרסום בפייסבוק פרסמה ישיבת עתניאל בצעד חריג מאוד, שתי הודעות מראשי הישיבה – הרב רא"ם הכהן והרב בני קלמנזון ואחת מראשי הישיבה ומהרב שמואל אריאל.





לא ישמש כר"מ אך ימשיך ללמד בישיבה
בהודעה המשותפת נכתב: "בתקופה האחרונה התעורר בישיבה ויכוח נוקב על גבולות השיח בבית המדרש, דיון שיש לו משמעויות אמוניות וחינוכיות עמוקות. בעקבות פערי העמדות, החליט הרב שמואל שאין הוא יכול להמשיך להיות שותף בצוות החינוכי של הישיבה. לשני הצדדים צר על כך מאד.

יחד עם זה, הישיבה יקרה לרב שמואל ואין הוא מעוניין שתיווצר חלילה תדמית של מריבה והחרמה. לפיכך סוכם שבשנה הבאה הרב שמואל לא ישמש כר"מ, אך יגיע להעביר שיעורים מסויימים בישיבה. יובהר, ששני הצדדים מבינים את השיקולים האמוניים והחינוכיים איש של רעהו, ומוקירים באופן אישי זה את זה. יש כאן, לצערנו, מחלוקת, אך זו מחלוקת לשם שמים. והאמת והשלום אהבו".

שלום צדיק הוא יהודי יר"ש
בהודעה נוספת של ראשי הישיבה נכתב: "עקב פרסום לא אחראי וגם לא מדויק ברשת החברתית אנו מבקשים להבהיר. ד"ר שלום צדיק, בוגר הישיבה, הוא יהודי ירא שמיים ברמ"ח אברים ושס"ה גידים ובעל מסירות נפש לחינוך הדור בדרך התורה. זכינו והוא מלמד בישיבה בהתנדבות מלאה שני שיעורי ערב במחשבת הראשונים. מטרתם היא התמודדות יהודית עם דעות פילוסופיות שונות. לתלמידים מסוימים מהווים שיעוריו מענה אמוני ושכלי משיב נפש אותו לא היו יכולים לקבל בשום מקום אחר.

כידוע, בישיבה אשר ראשיה ורוב רבניה קרובים לגישות הרב קוק וגדולי החסידות והקבלה, ישנה מחלוקת מול גישתו של שלום צדיק. המחלוקות האלו התקיימו וגם חודדו תוך אהבה והכלה, ומתוך הבנה שנשמות שונות מבקשות מזון רוחני מסוג שונה.

לאחרונה פרסם שלום מאמר שאיננו מקובל על צוות הישיבה, ולדברי שלום גם אינו משקף את דעתו האישית. במאמר זה הוא מציע לאלו אשר לא מצליחים להתחבר לאמונה, מכל סיבה שהיא, אלטרנטיבה שאיתה יוכלו למצוא את מקומם בעולמן של תורה ומצוות, גם בהווה וגם בעתיד, אל מול האתגרים מחוץ לבית המדרש. המאמר פורסם בביטאון תלמידי הישיבה שלא על דעת הצוות. מבחינתנו ההשקפה המצוינת במאמר שגויה לחלוטין, גם אם יש לה מקורות במקצת מהראשונים. ההסתייגות הובעה כבר בבית המדרש עוד בטרם התפרסמה הפרשה בציבור.

יחד עם זאת רוב אנשי הצוות סוברים שאין מקום להדיר את שלום צדיק, אשר ידוע לכולכם כבן תורה ויר"ש. תרומתו ליראת השמים בישיבה ידועה לכולכם. על הכלת התכנים שמביא כפעם בפעם שלום צדיק הייתה מחלוקת לשם שמים בין רבני הישיבה. בעקבותיה החליט יקירנו הרב שמואל אריאל להמשיך במתכונת מצומצמת בשנה הבאה.

אנו מגנים את השימוש העיתונאי בדיון פנימי של בית המדרש ללא בקשת רשות וללא בקשת תגובה."

תוכן
הודעות: 6439
הצטרף: ה' פברואר 02, 2012 10:27 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי תוכן » ב' אפריל 02, 2018 9:06 pm

והנה המאמר המדובר, שבו שלום רשע כותב שהיהדות בעצם ניתנת להגדרה ככל שנראה לו לפילוסוף. הפילוסוף מחליט שהיהדות סבורה שיש מנהיג לעולם, אז זה היהדות, הפילוסופיה סבורה שאין מנהיג לעולם, גם זה יהדות. יש שכר ועונש, זה יהדות, אין שכר ועונש, גם זה יהדות. בקיצור הפילוסופיה מעצבת את היהדות כפי שנראה לה באותה רגע.

ובמילים שלו: 'אם אדם בא אליכם ואומר שלדעתו אין השגחה, אין נבואה, אין א-לוהים או שאין סגולה לעם ישראל - אל תאמרו לו שהוא כופר. אמנם, הוא סבור שאין לו עוד מקום ביהדות האורתודוקסית, אך תמיד תוכלו לומר לו שהוא מסכים עם שיטת הרמב"ם, או עם פילוסופים יהודים רדיקלים ממנו. למעשה, היו עוד רבים וטובים שחשבו כמוהו ונשארו יהודים דתיים ומקיימי מצוות, ואין סיבה שהוא לא ימשיך לצעוד בדרך זו.'

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אפריל 02, 2018 9:28 pm

לא פתחתי את המאמר, כי אין רצוני לקרוא דברי כפירה.
אולם, עלי לציין כי דברים מעין אלו שהובאו בשמו כבר שמעתי בעבר, לצערי, אך כל הרבנים שאני מכיר דחו אותם בתוקף.

דניאל
הודעות: 933
הצטרף: ה' אפריל 11, 2013 10:14 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי דניאל » ב' אפריל 02, 2018 9:56 pm

בברכה המשולשת כתב:לא פתחתי את המאמר, כי אין רצוני לקרוא דברי כפירה.
אולם, עלי לציין כי דברים מעין אלו שהובאו בשמו כבר שמעתי בעבר, לצערי, אך כל הרבנים שאני מכיר דחו אותם בתוקף.
אחר המחילה, סבורני שכת"ר מפספס את לוזו של העניין.
הנידון בעיני הוא לא האם הדעה הזאת נכונה או שגויה אלא אם היא לגיטימית או לא.
ואם נפשך לומר, בזה עיקר הויכוח בין הציבור החרדי להציבור שרבני ישיבת עתניאל נמנים עמו. על מידת הלגיטימציה שיש לתת לדעות שונות ומשונות. וגם הרב אריאל הפורש אע"פ שאינו מקבל את הלגיטימציה של הדעות שבמאמר הוא נותן לגיטימציה לסוברים שהדעות שבמאמר ליגטימיות.

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אפריל 02, 2018 10:00 pm

דניאל כתב:
בברכה המשולשת כתב:לא פתחתי את המאמר, כי אין רצוני לקרוא דברי כפירה.
אולם, עלי לציין כי דברים מעין אלו שהובאו בשמו כבר שמעתי בעבר, לצערי, אך כל הרבנים שאני מכיר דחו אותם בתוקף.
אחר המחילה, סבורני שכת"ר מפספס את לוזו של העניין.
הנידון בעיני הוא לא האם הדעה הזאת נכונה או שגויה אלא אם היא לגיטימית או לא.
ואם נפשך לומר, בזה עיקר הויכוח בין הציבור החרדי להציבור שרבני ישיבת עתניאל נמנים עמו. על מידת הלגיטימציה שיש לתת לדעות שונות ומשונות.


לא הבנתי, כתבתי "דחו אותם בתוקף", כי הם לא לגיטימיים (דעות שגויות נדחות, אך לא בתוקף, ואילו דברי כפירה אכן נדחים בתוקף.)

בברכה המשולשת
הודעות: 14487
הצטרף: ג' ינואר 24, 2012 9:00 am
שם מלא: רועי הכהן זק

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי בברכה המשולשת » ב' אפריל 02, 2018 10:03 pm

דניאל כתב: וגם הרב אריאל הפורש אע"פ שאינו מקבל את הלגיטימציה של הדעות שבמאמר הוא נותן לגיטימציה לסוברים שהדעות שבמאמר ליגטימיות.


אינני דובר של הרב שמואל אריאל (שאגב, הוא חבר באתרא קדישא הדין) אבל להסיק מה היא דעתו מכתבה באתר אינטרנט לא נראה לי כמעשה רציני.

סמל אישי של המשתמש
אוצר החכמה
מנהל האתר
הודעות: 17371
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 5:49 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי אוצר החכמה » ב' אפריל 02, 2018 10:18 pm

המאמר הזה כל כך אידיוטי שאין מה לדון בכלל אם הוא כפירה.

דניאל
הודעות: 933
הצטרף: ה' אפריל 11, 2013 10:14 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי דניאל » ב' אפריל 02, 2018 10:28 pm

בברכה המשולשת כתב:
דניאל כתב: וגם הרב אריאל הפורש אע"פ שאינו מקבל את הלגיטימציה של הדעות שבמאמר הוא נותן לגיטימציה לסוברים שהדעות שבמאמר ליגטימיות.


אינני דובר של הרב שמואל אריאל (שאגב, הוא חבר באתרא קדישא הדין) אבל להסיק מה היא דעתו מכתבה באתר אינטרנט לא נראה לי כמעשה רציני.
אני מסכים, ולא עלה בדעתי לעשות כך. כתבתי על הדברים שהובאו כפי שהובאו ולא על האנשים.

י. אברהם
הודעות: 2992
הצטרף: ש' ינואר 30, 2016 10:05 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי י. אברהם » ג' אפריל 03, 2018 12:59 am

תוכן כתב:והנה המאמר המדובר...

כבוד הרב תוכן מה הענין להביא לכאן דברי כפירה??!!

דרומי
הודעות: 9394
הצטרף: ב' פברואר 20, 2017 11:26 am

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי דרומי » ג' אפריל 03, 2018 1:29 am

כל אשכול זה, החל מהכותרת ה'מפוצצת', אינו אלא שלהוב יצרים. אין כאן דיון אמיתי-עניני כמתאים לפורום דידן.

סמל אישי של המשתמש
איש_ספר
מנהל האתר
הודעות: 16053
הצטרף: ב' מאי 03, 2010 11:46 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי איש_ספר » ג' אפריל 03, 2018 1:29 am

במחכ"ת הרב תוכן, מעמודי מקום קדוש זה, כמדומה שדי בדברים שהובאו עד עתה כדי להצביע על התופעה אותה הוא מבקש להדגים. העתקת חומרים כאלו וכיוצא בהם לכאן, משרה רוח של טומאה על המקום, ולפיכך בצע"ר הנני נועלו.

שמואל אריאל
הודעות: 91
הצטרף: ג' דצמבר 19, 2017 1:16 pm

Re: פסקי רבני סהר ובית חילל

הודעהעל ידי שמואל אריאל » ג' אפריל 03, 2018 8:34 pm

דניאל כתב:וגם הרב אריאל הפורש אע"פ שאינו מקבל את הלגיטימציה של הדעות שבמאמר הוא נותן לגיטימציה לסוברים שהדעות שבמאמר ליגטימיות.

אני מבין שכך ניתן היה להבין מן הדברים שפורסמו, אבל לא כך היא עמדתי. לענ"ד אין מקום לתת לזה לגיטימציה כלל.

(ותודה לאיש ספר שפתח את הנעילה כדי לאפשר את פירסום ההבהרה.)


חזור אל “אספקלריא”



מי מחובר

משתמשים הגולשים בפורום זה: אין משתמשים רשומים ו־ 307 אורחים